Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 27. 3. 2012 | 17 komentářů
Většina lidí pro dlouhodobé spoření volí produkty, v rámci kterých slouží kapitál jako půjčka s pevným úrokem ve výši maximálně 3–4 procenta. Produkty, kde slepice snáší malá vajíčka a hodnota (kupní síla) těchto vajíček ještě k tomu dlouhodobě klesá.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 3. 2012 8:00, Vodník Česílko

Autor správně píše, že kdo koupil před třemi lety zlato, dostal by dnes za něj asi trojnásobek vložené částky. Zajímalo by mě, jestli ale pan Traxler před těmi třemi lety někomu doporučoval nákup zlata? Finanční poradci jeho typu zlato nenávidí a prorokují mu temnou budoucnost už dlouhá léta, ale zatím jim jejich chmurná proroctví jaksi nevychází. Je samozřejmě otázka, jak dlouho může ještě cena zlata stoupat. Pokud by ale měla cena zlata vzhledem k množství peněz v oběhu odpovídat poměru, jaký byl v 70. letech, tak by dnes musela být asi pětinásobná...

Reagovat

 

+39
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 3. 2012 8:58

zase to zlato.
proc tedy ta cena zlata neni petinasobna? a proc by zrovna ted musela petkrat vzrust? nekde je asi chyba. vytykat nekomu, ze pred tremi lety neveril necemu, z ceho se mozna stala bublina, neni fair. stejne jako vytykat CNB (coz je take oblibene tema), ze se pred lety zlata zbavila.

pan traxler by vam mozna odpovedel, ze nema nic proti zlatu ve vysi nekolika malo procent v portfoliu (pokud mate dostatecny kapital idealne osmimistny), ale rozhodne by nikdy pro bezneho investora nemelo hrat takovou roli, aby na jeho cene balancoval vysledek portfolia.

Reagovat

 

-24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vodník Česílko 27. 03. 2012 08:00)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

27. 3. 2012 1:22 | Martin

Hlavně ne fondy životního cyklu, zajištěné fondy, bonus certifikáty, waranty a podobné blbosti. Každé je to sice o něčem jiném, společnou to ale má složitost a velmi vysoké, třebas někdy skryté poplatky. V jednoduchosti je krása - daleko lepší mi připadají třeba postupné investice do dividendových akcií. Pěkné jsou produkty se státní podporou, případně s nějakým příspěvkem zaměstnavatele. Tyto investice bývají ale objemově dost omezené. Možná se už taky blíží doba, kdy bude dobré koupit si nějakou perspektivně umístěnou nemovitost. Ceny jsou nízko. Nakonec i ten satelit. Časem se to zabydlí, postaví se infrastruktura. Než půjde člověk do důchodu,bude z toho celkem normální místo. Mezitím se to dá pronajímat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 6:38 | chk

ja bych si dovoloil nesouhlasit. prave produkty se statni podporou maji nevyhodu. ta podpora je dnes sice zajimava, ale casem ztraci na vyhode. takze je dobre s ni nepocitat jako s hlavnim argumentem na porizeni produktu. ano, pri peti a desetilete periode ma podpora vyznam. ale pri periode treba 60 let se ta efektivnost ztraci a do popredi se dostava zhodnoceni prostredku. chapete?
a zadruhe. dividendove tituly maji vyhodu a take nevyhody. za prve muze dividenda rust ale i klesat. dokonce muzou byt obdobi kdy dividenda vyplacena neni (napriklad minule tri roky u bankovnich titulu atd), coz ma za nasledek take zpravidla pomerne vyrazne snizeni ceny. dividendove portfolio by si mel sestavovat clovek, ktery tomu rozumi. jinak prinese vice skody nez uzitku.
a take nesouhlasim, ze bonus certifikaty jsou slozite. to jste asi jeste nevidel slozity financni produkt:)). bonus vynos je financovan z dividendy, jednoduche. a warranty jsou povahove velmi rizikovy nastroj, ktery samozrejme na zajisteni stari neni vubec z podstaty funkce vhodny...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 27. 03. 2012 01:22)

27. 3. 2012 8:00 | Vodník Česílko

Autor správně píše, že kdo koupil před třemi lety zlato, dostal by dnes za něj asi trojnásobek vložené částky. Zajímalo by mě, jestli ale pan Traxler před těmi třemi lety někomu doporučoval nákup zlata? Finanční poradci jeho typu zlato nenávidí a prorokují mu temnou budoucnost už dlouhá léta, ale zatím jim jejich chmurná proroctví jaksi nevychází. Je samozřejmě otázka, jak dlouho může ještě cena zlata stoupat. Pokud by ale měla cena zlata vzhledem k množství peněz v oběhu odpovídat poměru, jaký byl v 70. letech, tak by dnes musela být asi pětinásobná...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 8:58

zase to zlato. proc tedy ta cena zlata neni petinasobna? a proc by zrovna ted musela petkrat vzrust? nekde je asi chyba. vytykat nekomu, ze pred tremi lety neveril necemu, z ceho se mozna stala bublina, neni fair. stejne jako vytykat CNB (coz je take oblibene tema), ze se pred lety zlata zbavila.
pan traxler by vam mozna odpovedel, ze nema nic proti zlatu ve vysi nekolika malo procent v portfoliu (pokud mate dostatecny kapital idealne osmimistny), ale rozhodne by nikdy pro bezneho investora nemelo hrat takovou roli, aby na jeho cene balancoval vysledek portfolia.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vodník Česílko 27. 03. 2012 08:00)

27. 3. 2012 9:37 | Tomas

Jo, jistě, pronajímat. Zájem o bydlení v satelitu klesá sám o sobě a kdo si nemov. pronajme, tak spíš něco měnšího a klidně blíž centra, však to má na dočasnou dobu. Takové, co chtěli (a ještě chtějí) pronajímat barák v satelitu, znám a zatím tam nikoho neměli. Ten barák akorát žere prachy, když je neobývanej. To spíš bych si koupil něco ve starý zástavbě a předělal, než nějakou zelenou louku s pár barákama.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 27. 03. 2012 01:22)

27. 3. 2012 9:59 | Max

Vymýšlejí nesmysly jen aby na tom vydělali. Přece nebylo nic jednoduššího přidat ke státnímu důchodovému systému ještě třetí spořící část s tím, že státní důchod by se pak skládal z pevné částky + individuálního důchodového solidárního pilíře + spořící část státního důchodového systému. A nemusely se vymýšlet různé nesmysly jako jsou penzijní fondy či penzijní společnosti. Za pár let to vše půjde do hajzlu. Penzijní fondy dnes a denně dokazují svoji nevýkonnost a penzijní společnosti to bude rozkrádačka století. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam a veďme ho za ručičku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 10:02

O tom to právě asi je. Dnes je zájem malý, dá se dobře koupit. Já sám dům v satelitu pronajímám. Není to bůhví co, ale dá se.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 27. 03. 2012 09:37)

27. 3. 2012 10:19 | Tomas

Tak jistě, není taky satelit jako satelit, někde se to pronajmout dá. Výhoda je, pokud se to dá pronajmout (spolehlivému) známému. Ale já bych dnes nemovitost na pronájem asi nekupoval (barák teda určitě ne, byt asi jak kde, nějaký nízkonákladový možná, pozemek dejme tomu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 03. 2012 10:02)

27. 3. 2012 14:25 | xls

Ty fondy životního cyklu určitě pěkně vypadají a ta jejich prezentace vypadá logicky. Má to i tu výhodu (pro prodejce), že teď vám to pěkně odprezentují, podepíšete to, budu do toho vrážet celý život peníze a platit poplatky, no a když nakonec dostanete velký kulový, tak buď budete mít alzheimera a bude vám to jedno nebo si stejně nebudete mít u koho stěžovat, protože za 30-40 nebude ani prodejce, ani firma, a možná ani peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 15:34

proc by mel byt fond zivotniho cyklu spatny, kdyz je jeho zastancem pavel kohout z partners? to jako chcete rict, ze pavel kohout zamerne dela reklamu byznysu partners, a je proti zajmu klienta? to by ale pak znamenalo, ze porusuji to, co je filozofii jejich spolecnosti. tomu se nechce verit. pavel kohout pusobi seriozne a vystupuje v ruznych anketach jako ekonomicky expert. a vscihni v partners ho poslouchaji, protoze ma pravdu. takze vy pravdu mit nemuzete!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 27. 03. 2012 14:25)

27. 3. 2012 16:15 | xls

Si to můžeme za těch x desítek říct. Škoda, že je tak dlouhá doba, jinak bych se klidně vsadil.
Jinak o partners, stejně jako o p. kohoutovi nebo výsledku té strategie opravdu nepochybuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 18:11

Fondy životního cyklu jsou nástrojem kolektivního investování a jsou tedy určeny průměrnému člověku se zpravidla žádným povědomím o finančních produktech. Poplatky jsou uhrazeny dopředu na těch 20 30 40 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2012 22:07 | Odbornik na vsechno

Správně!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vodník Česílko 27. 03. 2012 08:00)

27. 3. 2012 22:07 | Odbornik na vsechno

Špatně!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 03. 2012 08:58)

28. 3. 2012 22:40 | Tomáš

ty vidíš nevýhodu ve zhodnocení 25 procent při spoření 1000 kč měsíčně?tak to jsi blb, protože třeba stavebko má jen 6 procent a penzijko 25 procent
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 27. 03. 2012 06:38)

29. 3. 2012 11:39

takhle se pred ostatnimi zesmesnovat... jaka bude efektivni urokova mira tech vasich prispevku po 30 letech? myslite, ze 25 %? silnejsi vyrazy pouzivaji vetsinou lide bez argumentu a informacne slabi jedinci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomáš 28. 03. 2012 22:40)

30. 4. 2012 7:21 | Petr

Precist si vetu, kterou napsal Tomas 28.3.2012 ve 22:40 dava jen za pravdu tem, kteri tvrdi, jak katastrofalne je na tom cesky narod s financni gramotnosti a jak je kolikrat lepsi radeji mlcet, nez ze sebe delat takoveho hlupaka, jako je Tomas. Protoze napsat, ze penzijko ma znodnoceni 25% mesicne je neuveritelny nesmysl a kdyz to nekdo napise, tak vubec nechape zhodnocovani dlouhodobe vlozenych financi ve vztahu ke statni podpore. Je mi opravdu lito takovych lidi, protoze uvazuji, ze se jim zhodnocuje majetek sazbou 25% mesicne!!!!!!!! Az pujdou za 15 az 20 let do duchodu, tak splacou nad realitou takoveho sporeni ve vysi cca 3 - 3,50% p.a. rocne, ktere jim mozna nahradi inflaci, ale nevydelaji nic. Ten, kdo tu pise takove nesmysly jako je napr. Tomas by predevsim nemel blbnout lidi kolem sebe a jit se radeji poradit k odbornikovi. Myslim si, ze kazdy normalni prumerne vzdelany clovek by Vam vysvetlil, co znamena vase 25% zhodnoceni mesicne!!!!!- to je opravdu nesmysl a nevim jestli k pousmati nebo k placi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 03. 2012 11:39)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Volopich

podnikatel

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 15 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
14,81 %

z 27 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Potenciální produkt, Mzda, Primární trh, zaměstnavatel, paušální daň, pavel kohout, finanční správa, daně, zpoždění letu, prodejní zájezd, Ivan Březina, groupon, pay per click, jaroslav drábek, alkohol, odůvodněné náklady na bydlení, tiskovka, průměrný osobní mzdový bod

2T79523, 3M65138, 9B14548, 3M65138, 9B14548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK