Češi mají rádi internetové finanční produkty

Věra Tůmová | rubrika: Co se děje | 24. 6. 2009 | 9 komentářů
Češi mají rádi internetové finanční produkty
Banky a pojišťovny se budou muset více zaměřit na produkty, které umí flexibilně reagovat na potřeby klientů a umožňují obsluhu přes internet. Takový vzkaz jim poslala odborná porota i veřejnost při hlasování o nejlepší finanční produkty Zlatá koruna.

Flexibilní a internetové produkty se začínají prodírat na první místa i v žebříčcích oceňovaných finančních produktů. V sedmém ročníku soutěže Zlatá koruna se takto orientované produkty umístily nejlépe. V tomto duchu navíc hlasovali jak odborníci, tak i široká laická veřejnost. V hlavní kategorii Novinka roku s převahou letos zvítězilo životní pojištění Flexi Pojišťovny České spořitelny, které umožňuje pružně reagovat na změnu životních potřeb i situace klienta. Na druhém místě mezi novinkami se umístil platební nástroj PaySec od Poštovní spořitelny, díky němuž klienti mohou platit na internetu bez ohrožení jejich peněz na bězném účtu v bance. Třetí příčku získala Hypoteční banka se svou Hypotékou po webu, u níž si může klient sám nastavit parametry úvěru podle vlastních potřeb a do banky zajde pak hypotéku už jen podepsat. O novince roku rozhodovaly téměř tři stovky odborníků Finanční akademie Zlaté koruny.

Veřejnost nejvíce ocenila elektronické bankovnictví GE Money Bank s názvem Internet Banka. Druhým nejlepším finančním produktem je podle hlasování neodborníků osobní účet mKonto od mBank, který si za rok a půl své existence na českém trhu získal už několik set tisíc uživatelů. Bronzovou Zlatou korunu v kategorii Cena veřejnosti získal produkt Nízká hyposplátka od Raiffeisen stavební spořitelny.

Stabilní pozici mezi osobními účty si i u odborné veřejnosti již druhý rok drží mKonto ( mBank) (Zlatá koruna) a spořící účet ING konto od ING Bank (Stříbrná koruna). Nově se mezi nejlepšími produkty v této kategorii na třetí příčce umístila LBBW Bank s LBBW Spořícím účtem. Mnohonásobně opakovaným vítězem kategorie elektronického bankovnictví je Raiffeisenbank s eKontem, které na trh původně vstoupilo pod hlavičkou eBanky. Dalším nejlépe hodnoceným internetbankingem je aplikace mBank a České spořitelny (Servis 24). Stavebnímu spoření v letošní soutěži kraluje Atraktiv úvěr 3,7 % od Lišky (Českomoravská stavební spořitelna), hypotečním úvěrům pak Účelová Variabilní hypotéka od Raiffeisenbank. Vítězem kategorie půjček je Úvěr na vzdělání od Poštovní spořitelny, stříbrné místo získal i podobně orientovaný Gaudeamus Komerční banky.

Mezi produkty pro podnikatele zvítězily především komplexní pojistné programy. Zlatou korunu má letos v této kategorii Česká pojišťovna s komplexním pojistným programem pro dopravce. Stříbrný post obsadilo Komplexní pojištění podnikatelů Noe Plus od Allianz pojišťovny a třetí příčku má Trend od Kooperativy. Vítězem sekce podílových fondů jsou ČSOB Zajištěné fondy, na druhém místě ČS fondy životního cyklu od Investiční společnosti České spořitelny a třetí je Atlantik Flexibilní dluhopisový fond. Z leasingových společností má Zlatou korunu rovněž společnost z finanční skupiny ČSOB (ČSOB Leasing). Nejlepšími podnikatelskými účty sedmého ročníku soutěže je Podnikatelské eKonto od Raiffeisenbank a druhé mBusiness Konto od mBank. V úvěrech pro podnikatele se na prvním místě umístila GE Money Bank s produktem Eco-Energy

Nejvíce ocenění v oblasti pojistných produktů ovšem letos získala pojišťovna Kooperativa. Zlatou korunu v sedmém ročníku soutěže má za inovované povinné ručení s živelným pojištěním a pojistkou pobytu v nemocnici zdarma, stříbrnou za komplexní pojištění vozidel Global (obojí v kategorii neživotního pojištění) a za životní pojistku Perspektiva 6 BN. Bronzové ocenění získala za již zmiňované pojištění pro podnikatele TREND. V kategorii Penzijního připojištění zvítězil Penzijní fond České spořitelny, u životního pojištění pak znovu Flexi pojištění od Pojišťovny České spořitelny, které má letošní prvenství i v již zmiňované kategorii Novinka roku. V pojistkách pro podnikatele se za Kooperativou umístila pojišťovna právní ochrany D.A.S. se speciálním pojištěním právní ochrany pro soukromé lékaře, lékařskou praxi, lékárníka a veterináře. Bronzovou příčku v pojistkách pro podnikatele má letos TopGen od Generali.

Jedním z hlavních důvodů pro pořádání každoročního hlasování o nejlepší finanční produkty je podle zástupce pořadatelů Dušana Doležala zvýšení finanční gramotnosti široké veřejnosti. „V Česku existují dvě generace lidí, kteří přišli o přirozenou finanční gramotnost, která se jinak v rodině dědí z rodičů a prarodičů na děti. Proto jsme se rozhodli pořádat nejen soutěž o Zlatou korunu, ale i další mezinárodní finanční a ekonomická fóra s významnými hosty jako je Jan Švejnar, exministr financí Miroslav Kalousek či profesor Milan Zelený,“ popisuje Doležal. S nutností posilovat finanční gramotnost české společnosti souhlasí i Dušan Hradil z ministerstva financí, které Zlatou korunu zaštiťuje. „Nejlepším cílem je dosažení stavu, kdy všichni spotřebitelé se budou chovat zodpovědně. K tomu je ale potřeba dostatek informací a finanční gramotnosti,“ říká Hradil. Podle něj si z podobných soutěží lze odnést nejen povědomí o vítězných produktech, ale také si lze jednotlivé produkty lépe porovnat a uvědomit si, na kolik jsou transparentní a srozumitelné.

Navzdory nedostatečné finanční gramotnosti i ekonomické recesi ale Češi stále svým bankám důvěřují a část lidí si chce letos pořídit i zcela nový finanční produkt. Vyplývá to alespoň z nejnovějšího reprezentativního průzkumu, který agentura Ipsos Tambor uspořádala pro Zlatou korunu. Stále více lidí podle tohoto průzkumu věří, že klienti tuzemských bank negativní dopad krize nepocítí. Zatímco loni v listopadu o tom bylo přesvědčeno 41 procent lidí, nyní je to 48 procent respondentů. Čtvrtina lidí pak považuje tuzemské banky za zcela stabilní a kvůli recesi plánuje změnit banku jen čtyři procenta z pěti set oslovených respondentů ve věku 18 až 70 let.

Nový finanční produkt plánuje využít letos 15 procent populace. Z toho nejvíce lidí je rozhodnuto zkusit hypotéku nebo stavební spoření. Stavební spoření plánují spíše ženy (17 %) než muži (5%), úvěr naopak chtějí čerpat častěji muži (11 %) než ženy (5%).

Sedmého ročníku Zlaté koruny se zúčastnilo 213 finančních produktů od 67 poskytovatelů, v roce 2008 soutěžilo 182 produktů. Z celkového počtu 126 030 hlasů bylo v Ceně veřejnosti odevzdáno 112 879 hlasů a v Ceně podnikatelů 13 151 hlasů.

Jak posuzujete kvalitu finančních produktů vy? Podělte se o názor.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 9 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 6. 2009 12:16, martina

Plně souhlasím, mám zkušenosti že Česká není vůbec prožná a nevěřím že toto pojištění to změní navíc vím jak se někdy chová ke svým klientům.

+2
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Byt nevybírejte jen podle toho, že k němu dostanete auto

22. 6. 2009 | Věra Tůmová

Byt nevybírejte jen podle toho, že k němu dostanete auto

Developerské společnosti se předhánějí v nabídce bonusů při koupi nového bytu. K nemovitosti přidají auto, kolo či kuchyňskou linku. Jenže tím by se kupující neměli podle expertů nechat... celý článek

Před čím vás pojištění storna zájezdu neochrání

11. 6. 2009 | Věra Tůmová | 11 komentářů

Před čím vás pojištění storna zájezdu neochrání

Pojištění stornovacích poplatků zájezdu vám může vynahradit ztrátu kvůli tomu, že před odjezdem onemocníte. Jenže ve výlukách u tohoto pojištění je řada případů, které tuto pojistku... celý článek

Banky přestávají diskriminovat staré hypoteční klienty

25. 5. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Banky přestávají diskriminovat staré hypoteční klienty

Konec fixace hypotečního úvěru přináší většinou držitelům hypotéky starosti. Čekají je od původní banky nové podmínky úvěru. Pokud jim nevyhovují, mohou zkusit převést úvěr jinam. To... celý článek

Postup, jak nejlépe refinancovat hypotéku

25. 5. 2009 | Věra Tůmová | 8 komentářů

Postup, jak nejlépe refinancovat hypotéku

Klíčem k úspěšnému refinancování stávající hypotéky novým úvěrem je začít včas. Nevyplatí se čekat až na okamžik, kdy banka pošle klientovi dopis s návrhem nových úrokových podmínek.... celý článek

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

18. 3. 2009 | Věra Tůmová | 9 komentářů

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

Navzdory klesajícímu zájmu o hypotéky diskriminují některé české banky stávající majitele hypoték. Na rozdíl od nových klientů jim nabízí výrazně horší úrokové sazby. Letos se to může... celý článek

Partners Financial Services