Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Češi mají rádi internetové finanční produkty

| rubrika: Co se děje | 24. 6. 2009 | 9 komentářů
Češi mají rádi internetové finanční produkty
Banky a pojišťovny se budou muset více zaměřit na produkty, které umí flexibilně reagovat na potřeby klientů a umožňují obsluhu přes internet. Takový vzkaz jim poslala odborná porota i veřejnost při hlasování o nejlepší finanční produkty Zlatá koruna.

Flexibilní a internetové produkty se začínají prodírat na první místa i v žebříčcích oceňovaných finančních produktů. V sedmém ročníku soutěže Zlatá koruna se takto orientované produkty umístily nejlépe. V tomto duchu navíc hlasovali jak odborníci, tak i široká laická veřejnost. V hlavní kategorii Novinka roku s převahou letos zvítězilo životní pojištění Flexi Pojišťovny České spořitelny, které umožňuje pružně reagovat na změnu životních potřeb i situace klienta. Na druhém místě mezi novinkami se umístil platební nástroj PaySecod Poštovní spořitelny, díky němuž klienti mohou platit na internetu bez ohrožení jejich peněz na bězném účtu v bance. Třetí příčku získala Hypoteční bankase svou Hypotékou po webu, u níž si může klient sám nastavit parametry úvěru podle vlastních potřeb a do banky zajde pak hypotéku už jen podepsat. O novince roku rozhodovaly téměř tři stovky odborníků Finanční akademie Zlaté koruny.

Veřejnost nejvíce ocenila elektronické bankovnictví GE Money Banks názvem Internet Banka. Druhým nejlepším finančním produktem je podle hlasování neodborníků osobní účet mKonto od mBank, který si za rok a půl své existence na českém trhu získal už několik set tisíc uživatelů. Bronzovou Zlatou korunu v kategorii Cena veřejnosti získal produkt Nízká hyposplátka od Raiffeisen stavební spořitelny.

Stabilní pozici mezi osobními účty si i u odborné veřejnosti již druhý rok drží mKonto ( mBank ) (Zlatá koruna) a spořící účet ING konto od ING Bank(Stříbrná koruna). Nově se mezi nejlepšími produkty v této kategorii na třetí příčce umístila LBBW Banks LBBW Spořícím účtem. Mnohonásobně opakovaným vítězem kategorie elektronického bankovnictví je Raiffeisenbanks eKontem, které na trh původně vstoupilo pod hlavičkou eBanky. Dalším nejlépe hodnoceným internetbankingem je aplikace mBank a České spořitelny(Servis 24). Stavebnímu spoření v letošní soutěži kraluje Atraktiv úvěr 3,7 % od Lišky(Českomoravská stavební spořitelna), hypotečním úvěrům pak Účelová Variabilní hypotéka od Raiffeisenbank. Vítězem kategorie půjček je Úvěr na vzdělání od Poštovní spořitelny, stříbrné místo získal i podobně orientovaný Gaudeamus Komerční banky.

Mezi produkty pro podnikatele zvítězily především komplexní pojistné programy. Zlatou korunu má letos v této kategorii Česká pojišťovnas komplexním pojistným programem pro dopravce. Stříbrný post obsadilo Komplexní pojištění podnikatelů Noe Plus od Allianz pojišťovnya třetí příčku má Trend od Kooperativy. Vítězem sekce podílových fondů jsou ČSOB Zajištěné fondy, na druhém místě ČS fondy životního cyklu od Investiční společnosti České spořitelny a třetí je Atlantik Flexibilní dluhopisový fond. Z leasingových společnostímá Zlatou korunu rovněž společnost z finanční skupiny ČSOB(ČSOB Leasing). Nejlepšími podnikatelskými účty sedmého ročníku soutěže je Podnikatelské eKonto od Raiffeisenbanka druhé mBusiness Konto od mBank. V úvěrech pro podnikatele se na prvním místě umístila GE Money Banks produktem Eco-Energy

Nejvíce ocenění v oblasti pojistných produktů ovšem letos získala pojišťovna Kooperativa. Zlatou korunu v sedmém ročníku soutěže má za inovované povinné ručení s živelným pojištěním a pojistkou pobytu v nemocnici zdarma, stříbrnou za komplexní pojištění vozidel Global (obojí v kategorii neživotního pojištění) a za životní pojistku Perspektiva 6 BN. Bronzové ocenění získala za již zmiňované pojištění pro podnikatele TREND. V kategorii Penzijního připojištění zvítězil Penzijní fond České spořitelny, u životního pojištění pak znovu Flexipojištění od Pojišťovny České spořitelny, které má letošní prvenství i v již zmiňované kategorii Novinka roku. V pojistkách pro podnikatele se za Kooperativou umístila pojišťovna právní ochrany D.A.S.se speciálním pojištěním právní ochrany pro soukromé lékaře, lékařskou praxi, lékárníka a veterináře. Bronzovou příčku v pojistkách pro podnikatele má letos TopGen od Generali.

Jedním z hlavních důvodů pro pořádání každoročního hlasování o nejlepší finanční produkty je podle zástupce pořadatelů Dušana Doležala zvýšení finanční gramotnostiširoké veřejnosti. „V Česku existují dvě generace lidí, kteří přišli o přirozenou finanční gramotnost, která se jinak v rodině dědíz rodičů a prarodičů na děti. Proto jsme se rozhodli pořádat nejen soutěž o Zlatou korunu, ale i další mezinárodní finanční a ekonomická fóra s významnými hosty jako je Jan Švejnar, exministr financí Miroslav Kalousekči profesor Milan Zelený,“ popisuje Doležal. S nutností posilovat finanční gramotnost české společnosti souhlasí i Dušan Hradil z ministerstva financí, které Zlatou korunu zaštiťuje. „Nejlepším cílem je dosažení stavu, kdy všichni spotřebitelé se budou chovat zodpovědně. K tomu je ale potřeba dostatek informací a finanční gramotnosti,“ říká Hradil. Podle něj si z podobných soutěží lze odnést nejen povědomí o vítězných produktech,ale také si lze jednotlivé produkty lépe porovnat a uvědomit si, na kolik jsou transparentní a srozumitelné.

Navzdory nedostatečné finanční gramotnosti i ekonomické recesi ale Češi stále svým bankám důvěřují a část lidí si chce letos pořídit i zcela nový finanční produkt.Vyplývá to alespoň z nejnovějšího reprezentativního průzkumu, který agentura Ipsos Tambor uspořádala pro Zlatou korunu. Stále více lidí podle tohoto průzkumu věří, že klienti tuzemských banknegativní dopad krize nepocítí. Zatímco loni v listopadu o tom bylo přesvědčeno 41 procent lidí, nyní je to 48 procent respondentů. Čtvrtina lidí pak považuje tuzemské banky za zcela stabilní a kvůli recesi plánuje změnit banku jen čtyři procenta z pěti set oslovených respondentů ve věku 18 až 70 let.

Nový finanční produktplánuje využít letos 15 procent populace. Z toho nejvíce lidí je rozhodnuto zkusit hypotéku nebo stavební spoření. Stavební spoření plánují spíše ženy (17 %) než muži (5%), úvěr naopak chtějí čerpat častěji muži (11 %) než ženy (5%).

Sedmého ročníku Zlaté koruny se zúčastnilo 213 finančních produktů od 67 poskytovatelů, v roce 2008 soutěžilo 182 produktů. Z celkového počtu 126 030 hlasů bylo v Ceně veřejnosti odevzdáno 112 879 hlasů a v Ceně podnikatelů 13 151 hlasů.

Jak posuzujete kvalitu finančních produktů vy? Podělte se o názor.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 6. 2009 12:16, martina

Plně souhlasím, mám zkušenosti že Česká není vůbec prožná a nevěřím že toto pojištění to změní navíc vím jak se někdy chová ke svým klientům.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

24. 6. 2009 | 22:21 | bojler

v čem? více

24. 6. 2009 | 15:52 | Škodolibka domácí

Na tak zrovna invaliditu by měl mít pojištěnou snad každej - ale u pojišťovny, která vyplácí nějaké plnění (nejenom odpouští placení pojistného). Invalidita někoho z rodiny (pomiňme teď etiku) je pro rodinu daleko horším...více

24. 6. 2009 | 15:02



Flexi umožňuje minimalizovat spořící složku a pojistit až 2 dospělé a až 5 děcek za 600,-. Nebo jednoho dospělého a až 5 děcek za 300,-. U Flexi nejsou připojištění spolu snad vůbec nijak svázaná, např. není nutno...
více

24. 6. 2009 | 13:42 | cml11


Srovnávejte raději s Kooperativou, tu bych viděl jako majetkově bližší. Česká spořitelna má v pojišťovně ČS od loňska zanedbatelný 5% podíl. Viz.: http://www.pojistovnacs.cz/spolecnost/zakladni-udaje.aspx
více

24. 6. 2009 | 12:16 | martina

Plně souhlasím, mám zkušenosti že Česká není vůbec prožná a nevěřím že toto pojištění to změní navíc vím jak se někdy chová ke svým klientům. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Deflátor, Teorie výnosových křivek, Phishing, souběh zaměstnání, evropská unie, zdravotně postižení, nta, petr fiala, marketingový průzkum, Thajský baht, fixace, rozvoj, obnova střechy, evropský záznam, výkon, nadnárodní společnosti, Aukrocity.cz, dobré rady

2T79523, 3M65138, 9B14548, 3M65138, 9B14548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK