Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!

Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!
Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?

Pojišťovnou roku 2003 se včera na slavnostním vyhlášení ankety stala Kooperativa (profil, názory). "Velice nás těší, že jsme po roční přestávce opět v čele," komentoval úspěch pojišťovny při předávání ceny Marek Vích, její tiskový mluvčí. "Velkou váhu přikládáme nejen titulu Pojišťovna roku 2003, ale také vítězství v kategorii Občanská pojištění. Nejvyšší příčku jsme v tomto pro nás velice důležitém segmentu pojištění získali již počtvrté v řadě," dodal Vích.

Česká pojišťovna (profil, názory), celkově druhá, zvítězila v kategoriích Životní a úrazové pojištění a Pojištění motorových vozidel, titulu z minulého ročníku se ale musela vzdát hned ve dvou kategoriích (Pojištění průmyslu a podnikatelů a Spolupráce s makléři) a v obou případech ve prospěch Kooperativy. "Loni jsme vyhráli ve všech kategoriích kromě Občanských pojištění, letošní sestup na druhou příčku si vysvětlujeme nepopulárními změnami, které jsme v roce 2003 prosazovali. Šlo například o dočasné snížení provizí v oblasti pojištění průmyslu a podnikatelů, které bylo vyvoláno zásadními strukturálními změnami v oblasti zajištění," prohlásil náměstek pro zajištění a underwriting České pojišťovny Miroslav Matocha.

Makléřské společnosti hlasovaly celkem v sedmi kategoriích, konkrétní pořadí a dosažené body jsou uvedeny v článku Prestižní ocenění získávají stále stejné pojišťovny.

Na celkově třetím místě skončila loňská čtyřka Generali (profil, názory), nikdo z jejích zástupců se ale nedostavil převzít si ocenění, přestože pojišťovna byla nominovaná hned v šesti ze sedmi katagorií. Obdobně si ČSOB Pojišťovna (profil, názory) nevyzvedla diplom za páté místo v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů.

Čtvrtou příčku obsadila letos šestkrát nominovaná a loni celkově pátá Allianz (profil, názory), která pro příští ročník věří v lepší výsledek. "Letos jsme zvolili novou strategii, která klade větší důraz na spolupráci s makléři, doufáme tedy, že ta se příští rok odrazí v dosažení lepších pozic v anketě," uvedl Václav Bohdanecký, ředitel úseku pojištění průmyslu Allianz.
Nejlepší pětku uzavřela Pojišťovna České spořitelny (profil, názory), podle Františka Mareše, jejího náměstka generálního ředitele, stojí za sestupem z loni třetí příčky převedení neživotního kmene na Kooperativu.

Vliv má marketing, osobní preference, možná i výše provizí

Komora pojišťovacích makléřů rozeslala celkem 536 hlasovacích lístků, 13 z nich se nepodařilo doručit. Návratnost anketních lístků dosáhla 26 %, o letošním pořadí v prestižní anketě Pojišťovna roku tak rozhodlo 136 platných hlasů registrovaných pojišťovacích makléřů. "Nárůst počtu makléřů je každý rok velmi výrazný, ne všichni jsou proto schopni hodnotit činnost pojišťoven v roce předchozím," vysvětluje poměrně nízkou, ale v letech stabilní, návratnost hlasovacích lístků Ivan Špirakus, místopředseda představenstva Komory pojišťovacích makléřů. Podle Ladislava Kolaji, ředitele makléřské společnosti Profi-POMA, je navíc na vině fakt, že mnoho makléřů, kteří mají licenci, se o dění v komoře příliš nezajímá.

Stejně jako již tradičně vítězí Kooperativa v kategorii Občanského pojištění, i Česká pojišťovna má svoji "vítěznou stálici", tou je kategorie Životního a úrazového pojištění. Pro mnohé může být toto vítězství České pojišťovny překvapivé, podle vyjádření některých přítomných makléřů se ale není příliš čemu divit. Makléřské firmy, které vrátily platné anketní lístky, se totiž především zabývají pojištěním průmyslových rizik, a tak si v oblasti životního pojištění nejsou "ve svých kramflecích" nejjistější. Také u nich proto hraje významnou roli reklama, dodejme, že v případě České pojišťovny a jejího produktu Dynamik velice úspěšná. "Navíc platí, že i kdybych klientovi nabídl jinou životní pojistku, stejně se nejčastěji setkám s odpovědí: ‘Já chci ten Dynamik z televize,’" dodává jeden z přítomných makléřů.

Jak je vidět z tabulky Životní a úrazové pojištění, do první pětky se nedostala žádná z menších životních pojišťoven. "Skoro to vypadá, že nás makléři přehlíží," říká Vlastimil Zahradník z Aviva životní pojišťovny (profil, názory). Ladislav Kolaja, ředitel makléřské společnosti Profi-POMA, jako jeden z důvodů uvádí fakt, že většina menších makléřů "vyrostla" v některé větší pojišťovně, a tak určitým způsobem "svou" instituci preferuje. Vzhledem k tomu, že po určitý čas zde byla jediným pojistitelem Česká pojišťovna a mnoho makléřů pochází právě z ní, může podle něj mít i tato skutečnost vliv na výsledek ankety.

Podle Ivana Špirakuse, místopředsedy představenstva Komory pojišťovacích makléřů (KoPM), jinak také ředitele makléřské firmy Portfolio Alfa, se KoPM setkává s názory, že makléři jsou v hlasování ovlivněni výší provizí, které za sjednání produktů získávají. Tento názor na jednu stranu potvrzují shora uvedená slova Miroslava Matochy z České pojišťovny, na druhou stranu vyvrací názor Ladislava Kolaji: "Kdyby to tak bylo, byla by výrazněji zastoupená zejména Pojišťovna České spořitelny či Česká podnikatelská pojišťovna (profil, názory) nebo ING (profil, názory)."

Osobnost roku 2003

Komora pojišťovacích makléřů se rozhodla udělit v letošním ročníku ještě jedno, zvláštní ocenění, a to Osobnost roku 2003. Titul získal Luděk Menčík, generální ředitel AIG CZECH REPUBLIC (profil, názory), a to za mimořádný osobní přínos ve prospěch celé profese pojišťovacích makléřů. "Pan Menčík poskytoval pojišťovacím makléřům velmi silnou osobní podporu a pomoc v době schvalování zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, a pomohl tak odvrátit návrhy legislativních změn, které mohly vážně poškodit celou profesi makléřů," vysvětlil jeho ocenění Ivan Špirakus.
Osobnost roku letos volilo představenstvo KoPM, příští rok bude toto ocenění nejspíš v rukou makléřů.

Renomé ankety se KoPM snaží rok co rok zvyšovat. "Zklamalo nás, že jsou stále pojišťovny, které si nepřijdou vyzvednout ocenění. Velmi bych si přál, aby se prestiž titulu Pojišťovna roku dostala na podobnou úroveň, které dosáhla ve Velké Británii," prozrazuje své sny Ivan Špirakus. Dodejme, že inspiraci našli zástupci komory v britské  The British Insurance Awards , která vznikla již v roce 1995 a během deseti let se stala celosvětově uznávanou "soutěží" pojišťovacích institucí.

Co si o výsledcích ankety Pojišťovna roku 2003 myslíte vy? Hlasovali byste obdobně? Jaké máte s pojišťovnami zkušenosti?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-2
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 6. 2004 9:59, MP

Umím číst: "Komora pojišťovacích makléřů rozeslala celkem 536 hlasovacích lístků, 13 z nich se nepodařilo doručit. Návratnost anketních lístků dosáhla 26 %, o letošním pořadí v prestižní anketě Pojišťovna roku tak rozhodlo 136 platných hlasů registrovaných pojišťovacích makléřů". Není tu ani slova o tom, kolik lidí se vyjádřilo za 1 hlas. Může tedy být 1 hlas = 1 člověk. Nebo se mýlím?

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 16. 06. 2004 10:10)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

22. 6. 2004 | 22:09 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

To s tou velmi vkusnou námitkou o výhře právě těch pojišťoven, které snížily provize, tady zaznělo už tuším že někdy před rokem ! Na to lze pouze zopakovat, že % sazba provizí sice mohla být snížena, ale pojistné sazby...více

21. 6. 2004 | 8:43 | ZIL

136 hlasujících se zdá málo např. ve srovnání s 3 mil. hlasy v Superstar. Je třeba vzít ale v úvahu poměr, že se jedná o 136 hlasů z 536 možných. Je to podobné, jako když se vybírala Superstar v prvních kolech: stačily 2-3...více

18. 6. 2004 | 10:15 | TGP

Obávám se, že se mýlíte. Jeden hlas rovná se jedna firma - a třeba u nás jsme nominace řešili ve skupině osmi lidí. Navíc si musíte uvědomit, že jde o uzavřenou skupinu makléřů, kde volila jejich velká část, ne o hlasování...více

18. 6. 2004 | 9:59 | MP

Umím číst: "Komora pojišťovacích makléřů rozeslala celkem 536 hlasovacích lístků, 13 z nich se nepodařilo doručit. Návratnost anketních lístků dosáhla 26 %, o letošním pořadí v prestižní anketě Pojišťovna roku tak rozhodlo...více

18. 6. 2004 | 9:58 | MP

Umím číst: "Komora pojišťovacích makléřů rozeslala celkem 536 hlasovacích lístků, 13 z nich se nepodařilo doručit. Návratnost anketních lístků dosáhla 26 %, o letošním pořadí v prestižní anketě Pojišťovna roku tak rozhodlo...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

ROE, Politický cyklus, Strukturální nezaměstnanost, itálie, unicredit, daň z příjmů, pavel kohout, petr fiala, Anacap Financial Partners, pozadí, puncovní úřad, vývoj trhu, podnikové investice, provedení stavby, evropské úřady, investiční instrumenty, pavel andrt, pachatel

2C29979, 1ST3936, 2AM5311, 2C29979, 4AU1993

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK