Dotaz, jinak také otázka, je součást komunikace sloužící k zisku informací od druhé osoby. Může také vést k vysvětlení určité skutečnosti nebo k rozvoji znalosti. Dotazy mohou být formulovány různými způsoby, od otevřených otázek po otázky uzavřené.
Dotazy jsou součástí lidské komunikace a správné tvoření otázek je důležité pro pochopení. Cílem je, aby tazatel volil takovou formu dotazu, která mu poskytne nejlepší a úplnou možnou odpověď.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001
Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".
Články | Danuše Pecharová | 4. 5. 2001
Na první pohled slibují mnoho zajímavého, na další šedivý podprůměr. Grafika ani strukturování také moc neoslní. Nejhorší situace nastává, když hledáte informace o produktech. Rozsahem nedosahují rozměrů již hodnocené 'lišákovy' prezentace. Žádná corporate identity. Tak by se daly stručně zhodnotit stránky ČS - stavební spořitelny.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Lenka Fialová | 27. 3. 2001
Pracovala jsem tři měsíce. Při studiu. A vydělala dvacet tisíc. Pravda, není to částka závratná, ale také to není zrovna málo. Co teď s nimi? Nic většího kupovat nechci a ani nepotřebuji. Schovám si je na léto. Do té doby zbývají tři měsíce. S tím by se mělo dát něco dělat.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Zdeněk Fekar | 8. 3. 2001
O daňových přiznáních podávaných po internetových linkách se letos hodně mluví. Jak ale v praxi vypadá on-line komunikace s daňovými poradci?
Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001
V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 3. 2001
Přesně takové doporučení se vám dostane od obchodníků s cennými papíry, pokud se rozhodnete prodat balíček akcií Komerční banky. Vyplývá to z testu, který redakce Peníze.CZ uskutečnila včera.
Články | Petr Vykoukal | 17. 1. 2001 | 1 komentář
Pracovníci infolinek většiny pojišťoven nabízejících povinné ručení jsou připraveni vám pomoci. Problémem ale bývá dostat je k telefonu, v průběhu našeho testu skončila v některých ústavech až polovina hovorů na záznamníku.
Články | Petr Vykoukal | 21. 12. 2000
Chcete si někdy ušetřit cestu do banky a potřebné informace získat po telefonu? Pokud jste klientem "české" banky, často si ušetříte pouze cestu, ale ne nervy. Solidních informací a zacházení se zatím dostává spíše klientům "zahraničních" bank.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | Petr Vykoukal | 26. 10. 2000
Bankování na mobilních telefonech se zatím nesetkalo s přílišným zájmem klientů. Do usedlých vod GSM Bankingu však vplul v polovině října nový žralok - GE Capital. Chce klienty k této službě přitáhnout mobilem zadarmo. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet, jak takové zadarmo vypadá v praxi.