Česká spořitelna nabízí klientům v době koronavirové krize další možnost, jak zadávat platby na dálku zdarma. Mohou využít ověřování hlasu.
Hlasová biometrie umožňuje ověření identity klienta po telefonu pouze na základě uloženého hlasového vzorku, není třeba uvádět žádné další údaje, jako kódy a hesla. Po telefonu lze s touto službou provádět veškeré bankovní operace včetně plateb a převodů peněz.
Službu využívají zejména starší klienti bez počítače či chytrého telefonu, kterých má spořitelna desítky tisíc.
Po dobu karanténních opatření nemusí noví klienti bez přístupu k internetu tuto službu zakládat na pobočce, ale mohou si ji na tři měsíce zřídit přes telefon na klientské lince. Klient pak může v telefonním bankovnictví provádět platby s denním limitem 20 000 korun a měsíčním limitem 100 000 korun.
Spořitelna zároveň po dobu pandemie ruší poplatek za finanční transakce zadané po telefonu. Ty jindy vyjdou na pět korun, pokud platba míří na jiný účet v České spořitelně a sedm korun, pokud platba míří k jiné bance.
„V současné době je toto řešení ideální především pro seniory, kteří jsou nemocí nejvíce ohroženi. Mohou bez nutnosti osobní návštěvy pošty nebo bankovní pobočky zaplatit například nájem, měnit trvalé příkazy a inkasa či zjišťovat zůstatky na účtu,“ říká Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví v České spořitelně.
Platby přes telefon lze zadávat ve spořitelně i dalších bankách také klasickou formou, kdy bankéř na telefonu klienta ověří s pomocí kódů získaných při sjednání služby. U biometrie toto zadávání kódů odpadá, technologie klienta ověří podle dříve zadaného hlasového vzorku.
V současném krizovém stavu sjedná spořitelna hlasovou biometrii pomocí služby Bankovní IDentita, ke které aktivuje klientovi bezpečnostní metodu ověření hlasem po dobu tří měsíců.
Čtěte také:
Sdílejte článek, než ho smažem