Od 1. května už nebude možné sbírat cashback za platby kartou u partnerů programu Priceless Specials. Společnost Mastercard to oznámila klientům v e-mailu nazvaném Priceless Specials čeká inovace.
Cashback, tedy vrácení části peněz za platby kartou registrovanou v tomto programu, bude fungovat ještě pro dubnové nákupy. Skončí k 30. dubnu.
Odměny si stačí vybrat do 30. září, pak získaný cashback propadne. Zatímco doteď se peníze po určité době samy připíšou na účet spojený s kartou, pro zbytek programu to bude jinak.
„Rušíme automatické čerpání cashbackových odměn a nastavujeme jednotné manuální vyplácení odměn,“ píše Mastercard. O odměnu se tedy musíte sami aktivně přihlásit pod svým účtem na oficiálním webu programu Priceless Specials.
Cashback lze v současnosti využít u přibližně třiceti partnerů. Jen menšina jich je atraktivních pro pravidelné nákupy běžného klienta. K oblíbenějším patří vrácení tří procent z útraty u čerpací stanice MOL, 10 % v síti Fruitisimo nebo shodně 5 % v sítích Knihy Dobrovský a Pet Center. Končí také sleva na vstupy do letištního salonku v Praze a navazuje tak na omezení, které Mastercard zavedl už od února.
Mastercard plánuje dál nabízet jenom slevové kupony. I díky nim za nákup ušetříte, a to dokonce hned při placení – narozdíl od cashbacku, kdy nejdříve zaplatíte plnou cenu a teprve později dostanete část zpátky. Dokonce i množství slev (na úrovni Gold, tedy po aspoň 200 platbách kartou za rok) je podobné jako u cashbacku – zhruba třicet.
Jenže konkrétní nabídka slevových kuponů je v praxi ještě méně atraktivnější než u cashbacku, nebo přinejmenším hůř dostupná. Kromě několika málo výjimek jde o zboží a služby, které většina běžných uživatelů často nevyužije. Typickým příkladem je 15% sleva na wellnes pobyt v hotelovém pokoji DeLuxe/Excelllent.
Nabídka slevových kuponů bude od května pro všechny stejná, už se tedy nebude dělit do různých úrovní podle počtu plateb za rok.
„Novinkou od 1. května bude možnost podpořit vybrané dobročinné organizace v pravidelném hlasování. Čím více plateb kartou Mastercard provedete, tím více hlasů můžete darovat. Pomůžete nám tak s výběrem organizací, které finančně podpoříme,“ dodává Mastercard.
„Program čekají změny, které postupně povedou ke kompletní inovaci. Naším hlavním cílem je přinést Vám nabídky šité na míru. Na přípravu tohoto kroku ale potřebujeme trochu času,“ píše firma bez bližších podrobností o tom, jak a od kdy nabídne případnou náhradu.
Na cashback a slevové kupony lákají i věrnostní programy některých bank, často navzájem hodně podobné. Jde především o Air Bank (Odměny), Českou spořitelnu (Poketka), Monetu (Bene+) nebo UniCredit (U-šetřete).
Generální ředitel Mastercard pro Česko a Slovensko Michal Čarný pro Peníze.cz upřesnil, že cílem změn je propojení nabídek programu Priceless Specials přímo s bankovními aplikacemi, jak webovými, tak mobilními.
„Členové programu tak získají snadnější přístup k nabídkám, které budou relevantnější a lépe reflektovat typ používané karty a aktivitu klienta. Tento model bude zajímavější také pro obchodníky, kteří budou moci efektivněji cílit na zákazníky, a díky tomu jim nabídnout zajímavější výhody. Zároveň plánujeme propojit všechny programy, které Mastercard nabízí, tak, aby sbírání i čerpání všech výhod bylo jednodušší a vše bylo přehledně na jednom místě,“ říká Černý.
Program Priceless Specials podle něj prochází změnami i na Slovensku, v Maďarsku a na Ukrajině.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem