Velký přehled změn. Nový rok ve vaší peněžence
1. 1. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů
Projděte si, jaké novinky roku 2023 mohou ovlivnit vaše osobní finance.
Dobrý den. Nechal jsem si u hodináře přetěsnit vodotěsné hodinky Junkers, protože se mi objevila vlhkost pod sklíčkem. Ten úkon provedl a ještě vyměnil baterii, za což jsem zaplatil. Ještě ten den se mi hodinky doma zastavily, potom se zase rozběhly, opět zastavily atd. Vzhledem k úrazu a operaci jsem hodinky asi za tři týdny odnesl zpět k hodináři a reklamoval tento stav. Dnes jsem si je, po SMS od hodináře, šel vyzvednout, ale dozvěděl jsem se, že je problém jinde a oprava by stála cca 3.000,-Kč. Samozřejmě jsem s tím nesouhlasil, když jsem jim původně dal hodinky jen na přetěsnění v provozuschopném stavu a teď nejdou. Proč bych tedy měl platit opravu? Prodavačky se odvolávaly na majitele hodinářství, chystám se tam tedy později. Jak mám postupovat, abych opravu platit nemusel a přitom mi byly hodinky dány do pořádku? Děkuji za odpověď již předem. Havránek, Prostějov
Dotaz poslal/a: hindator, 16. 11. 2015 16:54
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste hodinky reklamoval a máte reklamační protokol, hodinář měl pouze posoudit obsah reklamace, vyřídit ji a nic víc. Provedl-li neobjednanou opravu, plnil bez smlouvy, tedy bez právního důvodu a vy nejste zavázán zaplatit cenu opravy. Pokud by vymáhal cenu opravy, musel by prokázat, že oprava v rozsahu, v jakém ji provedl, byla objednána. Smlouvu o dílo sice lze sjednat i bez konkrétního určení ceny, ale z okolností musí být patrné, že došlo k dohodě mezi objednavatelem a zhotovitelem, jejímž předmětem byla oprava, a také to, že ji objednavatel zaplatí. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest
dTest, Kolektiv odborníků, 11. 12. 2015 16:21
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.
Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.
Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice
tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za tuto kategorii odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu
Americké banky investují do bitcoinových fondů, volatilita bitcoinu klesá, vývojář Tornado...více
Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci
Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce...více
Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.