Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 4. 10. 2021
Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online

Zdroj: Shutterstock

Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru. 

Na pobočkách České spořitelny proběhne ročně víc než milion poradenských schůzek klientů s bankéři. Na konci letošního roku by se 10 procent z nich mělo odehrát online formou videohovoru. V následujícím roce by už takhle mohla probíhat každá čtvrtá schůzka.

Od října do konce roku se má do videoschůzek zapojit víc než 1500 bankéřů České spořitelny, v průběhu roku 2022 pak má být schopna poskytovat online poradenství většina jejich bankéřů.

Videohovory probíhají v zabezpečeném prostředí bankovnictví George na platformě Microsoft Teams. Klienti nemusí na svůj počítač instalovat žádnou speciální aplikaci. Videoschůzku teď lze naplánovat telefonicky, příští rok spořitelna spustí možnost plánování schůzek přímo v internetovém bankovnictví George.

Kdo šetří, má tyhle tři

Běžný účet, spořicí účet, kreditka. Tohle trio může ušetřit určitě pár stovek ročně. Když je správně vyladěné a když víte, kam ve správný čas přesunout kolik peněz. Dobrá zpráva: dneska to jde do značné míry automatizovat. Na začátku je to samozřejmě dost kombinování. Pomůžeme s porovnáním a výběrem.

„Zejména pro mladší klienty se v průběhu pandemie stal online kontakt s bankou včetně online poradenství naprostým standardem. Videohovory jsou ale určeny pro všechny klienty a v rámci pilotu je ocenili například také rodiče s dětmi, kteří nemají čas chodit na naše pobočky, ale zároveň mají často poměrně komplexní potřebu finančního poradenství,” říká Markéta Klučková, která v České spořitelně odpovídá za inovace a digitální infrastrukturu pobočkové sítě.

„Spuštění online videohovorů bezpochyby neznamená zánik pobočkové sítě, a i když bude v průběhu let počet poboček přirozeně klesat, bude zároveň pokračovat jejich přeměna na poradenská centra dostupná zejména v městských centrech sedm dní v týdnu,” dodává Klučková.

Spořitelna videohovory testovala od začátku letošního roku s vybranými klienty. V pilotní fázi se do projektu zapojilo přes 110 bankéřů, kteří uskutečnili víc jak 700 online schůzek s průměrným trváním 45 až 60 minut. Výsledek spořitelnu potěšil: 93 % klientů, kteří se videoschůzky zúčastnili, vyjádřili vysokou míru spokojenosti s jejím průběhem.

„Bezpochyby pomohla naše pandemická zkušenost, kdy jsme v průběhu první vlny museli uzavřít většinu poboček a s klienty jsme mohli komunikovat pouze po telefonu. Zároveň identifikujeme obrovský růst digitální gramotnosti mezi našimi klienty. Více než milion z nich, tedy polovina všech našich primárních bankovních klientů, už produkty a služby spořitelny využívá primárně na mobilu,” říká Klučková.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Česká spořitelna změní úroky na spořicím účtu. Většině lidí klesnou

17. 5. 2024 | Petr Kučera

Česká spořitelna změní úroky na spořicím účtu. Většině lidí klesnou

Česká spořitelna změní od 1. června způsob úročení na svém spořicím účtu. Většině klientů zároveň sníží úrokové sazby – reaguje tím na vývoj na trhu a kroky konkurenčních bank.

Ve Sberbank zůstávají miliony korun. Termín pro výplatu se naposledy prodloužil

15. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Ve Sberbank zůstávají miliony korun. Termín pro výplatu se naposledy prodloužil

Své vklady ze zkrachovalé banky Sberbank CZ zatím získalo asi devět z celkem 15 tisíc věřitelů, a to v celkové výši 52,9 miliardy korun. Stále ale ještě zbývá vyplatit přes 1,9 miliardy... celý článek

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

10. 5. 2024 | Kateřina Hovorková

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém... celý článek

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

19. 4. 2024 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují... celý článek

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

18. 4. 2024 | Petr Kučera

Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

Moneta Money Bank spouští možnost plateb na telefonní číslo – takzvanou platbu na kontakt. Klientům tak nově stačí znát pouze telefonní číslo příjemce místo čísla jeho bankovního účtu. celý článek

Partners Financial Services