Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví

| rubrika: Komentář | 7. 10. 2011 | 16 komentářů
Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví
Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.

Reformy jsou správné, ale lidi jim nerozumí. Proto vytiskneme a rozešleme letáčky s vysvětlením. Vítejte v prostém světě Petra Nečase, premiéra vlády rozpočtové zodpovědnosti. Píše se rok 1924 a lidi přesvědčíte plakátem.

Netuším, jestli si z plánu nejdřív udělat legraci a pak vysvětlit, co všechno je na tom špatně, nebo naopak. Ale vlastně vím. Nejdřív si tedy nadhodíme pár možných motivů pro kampaně ministerstev, vypůjčených z reklamního bloku před fotbalem:

„Pražská vodka: 170 korun. Časopis Leo: 69 korun. Jsou věci, které si koupíte jen za peníze. Na všechno ostatní je tu Drábkova sociální karta.“

„Užijte si první styk podle ministra Josefa Dobeše. Po svatbě, bez kondomu, se sebevědomým Čechem.“

„Vyměňte starou za novou! Vaší feministické huse rodící doma odepřeme lékařskou péči, můžete si pak vybrat z barbie modelů Klasnová a Kočí!“

„Daddy, daddy cool. Do voleb splníme jen půl.“

Dál už vážně.

Tři způsoby, jak něco prodat v roce 2011 (nápověda: letáček mezi nimi není)

Propojeno!

Popravdě – dnes si mnoho lidí myslí, že stačí investovat mnoho peněz do reklamy a že pak přesvědčíte kohokoli o čemkoli. Přesvědčivě o tom vyprávěl v dvoudílném exkluzivním rozhovoru mediální i reklamní expert Daniel Köppl:

Nápad rozesílat do domácností letáčky je návrat o desetiletí zpátky. Do doby, kdy i odborníci věřili, že média fungují jako magická střela: stačí investovat hodně peněz do reklamy a lidi přesvědčíte nebo poučíte o čemkoliv. Nespolehlivý a drahý byl tenhle postup vždycky, teď je vinou internetu, sociálních sítí a úpadku masových médií skoro nemožný. Tím spíš, když na to máte v desetimilionovém Česku několikamilionový rozpočet. Lepší by bylo sednout si za pět tisíc na hodinku s marketingovým konzultantem a chvíli poslouchat, jak něco efektivně prodat v roce 2011:

  • Lidi si musí zamilovat váš příběh. Stanislav Bernard nebo Radim Jančura si vybudovali obraz rebelů a božanů. Proto lidi pijí jejich pivo a jezdí jejich autobusy, i když to první občas prohání střeva a ve druhém s metrem osmdesát nenatáhnete nohy. Jaký příběh vypráví Miroslav Kalousek? Slíbím nízké daně, pak je zvednu, a když na mě někdo na ulici zahuláká, lisknu mu po čuni. Jaký příběh vypráví Josef Dobeš? Vnesu do školy Boha, vlast, rodinu a státní maturity, vyženu z nich velké nároky na studenty – přece ty chudáky nemůžeme nutit maturovat z cizích jazyků! Taky v pažích cítíte tu chuť rvát se za jejich věc?
  • Váš produkt musí být snadno pochopitelný. Když před lety politici z ODS v debatách ukazovali jednostránkové daňové přiznání, napodobovali vlastně blbuvzdorný iPhone. Daňové a zdravotnické reformy současné vlády zatím připomínají sálový počítač ovládaný z příkazové řádky; zdá se, že ani jeho tvůrci nevědí, co přesně bude po uživateli chtít, natož co z něj nakonec vyleze. Bohužel pro Kalouska a Leoše Hegera, bývalý šéf Applu Steve Jobs přišel na to, že elektronika, ke které potřebujete letáček s návodem, se neprodává. A nejen elektronika.
  • Musíte jít příkladem. Strefovat se do protikorupční koalice, jejíž poslanci se uplácejí navzájem, by bylo laciné. Když ale někomu pošlete dopis s informací, že po reformách přestanete utrácet za zbytečnosti, je to k rozčilení jako dotaz: „Spíš? Jo? Tak já tě nebudu budit.“

Občane! Padni tváří v prach před novým a lepším úředním molochem

Že Nečasova vláda nerozumí tomu, jak funguje marketing, to jí nakonec nemůžeme mít za zlé. Znepokojující ale je, že jí pro fungování státu zřejmě nejsou vzorem západní demokracie; spíš Afrika, kde silnice lemují podobizny vůdců-pseudoreformátorů.

Anketa

Co byste si přáli číst na letáčku, který vám vláda nacpe do schránky?

Pokud kolem vás rostou hrušky, a ne banány, pak jste ve světě, v němž změny zákonů nejdřív vysvětlí politici novinářům, ti pak svému publiku. Může se stát, že novináři reformy nevychválí. Pak asi nejsou dost promyšlené nebo se liší od předvolebních slibů nebo je tu jiný důvod, proč rýpat. Může se stát, že je nevysvětlí správně. Potom možná nejsou dost jednoduché. Řešením je zkoušet to znovu a znovu a znovu, ne posílat za veřejné peníze letáčky. K tomu jsou tu přece stranické pokladny. Nebo by spíš měly být.

Loni jsem hloupě věřil slibu pravice, že stát bude za jejich vládnutí šlapat jako nejnovější iPhone. Že bude přátelský, spolehlivý, úsporný a jednoduchý na pochopení. Místo toho mi letáčky vysvětlí, proč by se mi měl líbit sálový počítač a že jsem blbý, když mu nerozumím.

Jsem upřímně zvědavý, co přesně se v nich bude psát.

Redakce radí: každý týden Kašpárka

  • Návod k pochopení první výplatní pásky
    „To snad ne! Člověk měsíc dře jak blbec a půlku pak narve do krku těm, co nehnou zadkem!“ Není to krádež. Jen začátek splátek za mastnou investici.
  • Stát podpoří firmy: dá jim víc blbých absolventů
    ... přišly státní záruky na úvěry pro začínající podnikatele. Rozjet podnikání je ode dneška snazší, chvástá se web ministerstva průmyslu a obchodu. Měl by spíš popravdě uvést: Pošleme další peníze z vašich daní bankám.
  • Není buchta jako buchtička
    Prodat legálně doma pečenou buchtu je složitější než prodávat osmnáctky na videochatu.

... a další komentáře Michala Kašpárka

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+30
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 10. 2011 9:55, eďa

Ale kluci a děvčata, zvonili jste v 89, zvonili. Chtěli jste být ovládáni a stříháni jako ovce, pak se naplnilo to, co jste si přáli, po čem jste toužili, páč jste ovládané a stříhané jako ovce. Já jsem nikdy nepřestal volit komunisty a volit je budu dál. Vše totiž bylo všech, takže i daně.

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

9. 7. 2013 | 10:57

Kdo to je ten poctivý a slušný člověk o kterém tu diskutéři píší? více

8. 10. 2011 | 18:32 | kuo

Jakej pán, takovej krám. Zlodějů je půl republiky a politiků o pár víc. Po volbách se skore dokonale vyrovná. více

7. 10. 2011 | 19:36 | franta

Jenže jsme jim to dovolili a tolerovali. Během dvaceti let se tu vytvořil systém, který je výhodný pro politiky a zloděje. Snad se tu v budoucnu najdou poctiví a slušní lidé, kteří budou čestně a spravedlivě hospodařit. Možná...více

7. 10. 2011 | 17:32 | Guláš s šesti

Ale ví co dělá - hrabe pod sebe a maskuje to kouřem a kecáním. více

7. 10. 2011 | 17:30 | Guláš s šesti

Jo, jo, za komoušů to bylo skvělé, to jsme nebyli ovládané a stříhané ovce. Kdyby se bývali všichni komouši popravili a pozavírali, nemuseli nám tu teď vládnout a mohlo být alespoň trochu lépe. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy fondů, Reálný hrubý domácí produkt, Vyměřovací základ, doplňkové penzijní spoření, daňové odpočty, petr brousil, třetí pilíř, transformované fondy, celkový výnos, vytěsnění, BlackStone, Zahraniční akcie, pastelkovné, diskreční trading, dělba moci, adventní věnec, úklid, javier estrada

6S99733, 4S42021, 3B19559, 3B19559, 8T21716

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK