Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 8. 5. 2016 | 3 komentáře
Ceníky „velké trojky“ se neliší. Operátoři se spolu začínají o zákazníka prát až v momentě, kdy ho jeden druhému chce přetáhnout. Podle regulátora je to v pořádku. Firmy přitom od operátorů kupují neomezené volání výrazně levněji.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 10. 2014 | 6 komentářů
Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 26. 9. 2014 | 10 komentářů
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 9. 2. 2014
Lidé, kteří chtějí opustit svého mobilního operátora před původně domluveným termínem, získají lepší postavení než dosud. Pokuty za předčasné ukončení smlouvy totiž díky vloni schválené novele klesají na maximálně pětinu součtu zbývajících paušálů s tím, že klient bude muset doplatit i cenu zvýhodněného zařízení, například telefonu, pokud si ho při podpisu zařídil.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 11. 2013 | 2 komentáře
Češi se čtvrtého mobilního operátora opět nedočkají. V ostře sledované aukci kmitočtů uspěli jen tři zavedení hráči. K výraznějšímu zlevnění cen volání tak podle všeho nedojde. Co si o tom myslí člen Rady ČTÚ Ondřej Malý, manažerka T-Mobilu Alice Selby, neúspěšný účastník dražby Tomáš Budník, zástupce Tarifomatu Petr Fajmon a další odborníci?
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 4. 2013 | 14 komentářů
Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.
Aktuálně.cz | ČTK, Kateřina Vokurková | 17. 3. 2013 | 4 komentáře
Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září. Virtuálním operátorem se chce stát také Tesco a mediální skupina Mafra.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 11. 2012 | 2 komentáře
Telefonisti, tedy všichni, pozor! Možná přijde i čtvrtý operátor. Přinese nižší ceny a lepší služby? Ptali jsme se člena Rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřeje Malého, Romana Nováčka z projektu Tarifomat a dalších zajímavých osobností.
Co se děje | Michal Chleboun | 2. 10. 2012 | 28 komentářů
Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.
Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů
Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?
Co se děje | František Mašek | 11. 7. 2011
Ne každé číslo, které začíná devítkou je nebezpečné. Na některých se sice poskytují peprně zpoplatněné služby – ať už jde o erotiku, ezoteriku, soutěže, poradenství či „poradenství“, jiná však patří ctihodným institucím. Kdy to zvedne madam Erika a kdy se dovoláte na policejního podplukovníka?
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 12. 6. 2011 | 5 komentářů
Případ necelých sedmi set korun, o které se žena kdysi přela s předchůdcem mobilního operátora Vodafone, přinesl další drsný důkaz, že spravedlnost v Česku může být dlouho slepá.
Jak na to | Michaela Kadlecová | 26. 5. 2011 | 11 komentářů
Také se při každém vyúčtování za mobil chytáte za hlavu a říkáte si, že to asi přeháníte? Není to ale jen tím, že voláte každou chvíli – služby našich operátorů jsou ve srovnání s jinými evropskými zeměmi prostě drahé, a to ani nemusíme přepočítávat na paritu kupní síly.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Otázka dne | František Mašek | 20. 9. 2010 | 1 komentář
Počet stížností, které řešil v letošním 1. pololetí Český telekomunikační úřad, vzrostl v 1. pololetí o pětinu. Víte, na co si lidé nejvíce stěžovali? Tipněte si a dozvíte se více!