Co se děje | Michal Kašpárek | 8. 4. 2011 | 5 komentářů
Telefony nám slouží jako přehrávače MP3, foťáky a navigace – zvládnou ale taky roli peněženek? Poslední novinky ukazují, že ano. Jen se neví, jestli budete mobilem u pokladny mávat, fotit nebo se na něm legitimovat svou podobenkou. Ne, neděláme si legraci.
Jak na to | Ondřej Tůma | 7. 4. 2011 | 4 komentáře
Díky Kodexu mobility klientů může být změna banky snadnou záležitostí. O existenci tohoto dokumentu, kterým se banky zavazují k součinnosti při vyřizování všech náležitostí, však spousta jejich zákazníků nemá ani tušení.
Očima expertů | Petr Novotný | 1. 4. 2011 | 9 komentářů
Dokud nemáte nic, je vám na světě blaze. Jak ale jednou přijdou peníze, začínají starosti: jak se o ně postarat, kam je investovat, aby nechřadly a rozmnožovaly se. Co radí experti?
Jak na to | Ondřej Tůma | 17. 3. 2011 | 36 komentářů
Změna banky, u které mají lidé své účty, by díky Kodexu mobility neměla být velký problém. Ve skutečnosti však dochází ze strany finančních institucí k nátlaku, který má k dodržování jakýchkoliv pravidel velmi daleko.
Rozhovor | Světlana Rysková | 14. 3. 2011 | 7 komentářů
Od letošního roku se zvýšila ochrana vkladů v bankách. Výkonná ředitelka Fondu pojištění vkladů Renáta Kadlecová se domnívá, že toto opatření banky zvládnou bez problémů. Některé další požadavky Evropské komise na zvýšení ochrany klientů by však byly příliš nákladné a v českých podmínkách těžko uskutečnitelné.
Komentář | Tomáš Prouza | 9. 3. 2011 | 21 komentářů
Je to zvláštní paradox – peníze milujeme, chceme je, ale přitom se o ně moc nestaráme. Necháváme je ležet bez užitku, neříkáme jim, co mají dělat, utrácíme je za falešný pocit jistoty místo toho, abychom věděli, co je důležité a bez čeho se obejdeme.
Co se děje | František Mašek | 2. 2. 2011 | 11 komentářů
Začátek roku přináší řadu změn v osobních účtech. Fio banka nabízí zřízení běžného účtu přes internet, UniCredit Bank, Raiffeisenbank a Poštovní spořitelna ohlásily změny sazebníků, Partners přichází s akční nabídkou Konta Partners PLUS.
Co se děje | František Mašek | 19. 1. 2011 | 70 komentářů
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2010 | 4 komentáře
Bankovní poplatky jsou v Česku předmětem rozsáhlých diskusí i emocí. Využijte proto možnost tipovat do konce listopadu v rámci tradiční ankety ty nejvíce absurdní!
Co se děje | František Mašek | 22. 9. 2010 | 1 komentář
Kdo chce co nejlépe zúročit peníze na termínovaném vkladu či spořicím účtu bank a kampeliček, má nově možnost porovnat jejich nabídky při internetové aukci na serveru Bankbook. Lepší úroky, než banky dosud nabízejí, ale nečekejte.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 16. 9. 2010 | 22 komentářů
Nejlevnějším účtem pro klienty, kteří všechny transakce uskuteční přes internetové bankovnictví, zůstává mKonto od mBank. Zjistil to průzkum sazebníků bank, který provedly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com.
Co se děje | František Mašek | 13. 9. 2010 | 4 komentáře
Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové nebo mobilní bankovnictví, případně další služby. Jde jen o to přesně vědět, co klient potřebuje.
Otázka dne | František Mašek | 10. 9. 2010
Bankovní poplatky se v Česku v posledních dvou letech zvýšily. Víte, o kolik to bylo? Tipněte si a dozvíte se více?
Jak na to | Věra Tůmová | 25. 8. 2010 | 12 komentářů
Ani termínované vkladové produkty nenabízejí českým spořílkům závratné zhodnocení. Podobně jako spořicí účty. Někdy je dokonce jejich výnos ještě o dost horší. Jejich výběru je tak třeba věnovat velkou pozornost. Čtenářům nabízíme srovnání termínovaných vkladů v bankách pro 100 tisícikorunový vklad s roční splatností.
Jak na to | Věra Tůmová | 19. 8. 2010 | 11 komentářů
Kdo potřebuje mít své úspory v pohotovosti na spořicím účtu, asi nejásá z aktuální výše úrokových sazeb, které se v Česku nabízí. Nejlepší sazby bez dalších podmínek se pohybují kolem dvou procent. Novinky zatím slibují jen tři banky.
Recenze | Věra Tůmová | 25. 5. 2010 | 3 komentáře
Spořílkové v Česku mají další místo, kam dávat úspory. UniCreditBank přišla s novým spořicím kontem. Od určité vložené částky nabízí zajímavé zhodnocení, ale až přestane platit nynější akce, seberou část výnosu poplatky za vedení účtu. Dali jsme tomuto produktu tři hvězdičky.
Co se děje | Věra Tůmová | 20. 5. 2010 | 21 komentářů
Kdo chce maximálně ušetřit na bankovních poplatcích a nebojí se internetového bankovnictví, může být pro něj dobrou volbou přejít k nízkonákladové bance. Nemůže ale od ní očekávat, že mu banka poskytne stejnou šíři bankovních služeb a produktů, jako velké banky.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 4. 2010 | 2 komentáře
Od roku 2011 se v Česku zvýší limit pro pojištění bankovních vkladů z dosavadních 50 tisíc na 100 tisíc eur, tedy podle současného kurzu na téměř 2,6 milionu korun.
Analýza | Petr Kolář | 25. 3. 2010 | 2 komentáře
České banky sice každý rok vyberou na bankovních poplatcích desítky miliard korun. Pomalu ovšem pod tlakem veřejnosti od některých poplatků upouštějí, nebo nabízejí balíčky služeb, v nichž už se za jednotlivé položky nic neplatí.
Jak na to | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 1. 10. 2009 | 2 komentáře
Vložit hotovost na cizí bankovní účet je na pobočkách většiny českých bank drahé. Lepší je využít služeb České pošty, nebo peníze předat v obálce. Ať si s nimi příjemce udělá, co uzná za vhodné.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 4. 9. 2009 | 15 komentářů
Vyznat se v sazebnících některých bank je pro běžného klienta téměř nemožné. Odstrašujícím příkladem je Poštovní spořitelna. Těžkosti potkají i klienty České spořitelny. Prohledávání jejich sazebníku připomíná detektivní práci.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 2. 9. 2009 | 17 komentářů
Kdo hledá nejlevnější bankovní účet, měl by jít do malých bank, zjistil i letos průzkum serverů peníze.cz a bankovnipoplatky.com, který hledal nejvýhodnější účet pro běžného bankovního klienta. Velké banky opět propadly.
Recenze | Věra Tůmová | 31. 7. 2009 | 8 komentářů
Finanční poradenství zdarma nyní nabízí na přepážkách i Česká spořitelna. Nápad je to dobrý, jenže ve skutečnosti jde jen o to, jak rozhodit volné prostředky klienta mezi pár produktů. Službu jsme ocenili podobně jako Šikovné spoření dvě hvězdičkami.
Recenze | Věra Tůmová | 29. 7. 2009 | 23 komentářů
Česká spořitelna chce naučit Čechy pravidelně spořit. Proto přichází s produktem Šikovné spoření. Slušné zhodnocení úspor od něj ovšem začínající spořílci čekat nemohou. Na zajímavé úročení dosáhnou až po několika letech. I proto jsme produktu dali dvě hvězdičky.
Recenze | Věra Tůmová | 24. 3. 2009 | 6 komentářů
ČSOB přišla s novým spořícím účtem. Prý je ve srovnání s konkurencí unikátní a chrání klienty před změnou úrokové sazby. Jenže pokud chce klient maximální zhodnocení, ze spořícího účtu se stane obyčejný roční termínovaný vklad. Udělili jsme mu proto jen dvě hvězdičky.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 7 komentářů
České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 9. 10. 2008 | 6 komentářů
Absurdních bankovních poplatků je zjevně stále dost. Od 1. října lze nominovat adepty na letošní titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Za necelé dva týdny klienti upozornili několik opravdu pozoruhodných výmyslů českých bank.
Jak na to | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 23. 9. 2008 | 4 komentáře
Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě, což znamená i různě vysoké náklady. Navíc někdy operují se špatnými cenami.
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 9. 2008
Společný průzkum serverů Penize.cz a www.bankovnipoplatky.com o nesrozumitelných a složitých poplatcích bank nutí finanční instituce k zprůhledňování informací o poplatcích. Banky a družstevní záložny už začínají na své stránky přidávat kalkulátory bankovních poplatků.
Komentář | Patrik Nacher | 8. 9. 2008 | 6 komentářů
Bankám trvá převod peněz z účtu na účet několik dní, protože jim to dovoluje zákon. Přestože počítačové technologie se každým rokem zlepšují, lhůty zůstávají už několik let stejné.