I za chybu banky se platí

I za chybu banky se platí
Absurdních bankovních poplatků je zjevně stále dost. Od 1. října lze nominovat adepty na letošní titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Za necelé dva týdny klienti upozornili několik opravdu pozoruhodných výmyslů českých bank.

Česká Spořitelna udělala chybu a částku z příkazu k úhradě omylem místo správnému příjemci poslala někam jinam, začíná svou zkušenost s absurdními bankovními poplatky paní Alena. „Po našem upozornění nám byla položka vrácena na účet, a teprve poté byla spořitelnou částka odeslána správnému příjemci. Zaplatili jsme tyto bankovní poplatky: 1) dva poplatky při odeslání na nesprávného příjemce (jeden za položku a druhý nevím za co - vždy účtují dva za pohyb). 2) další dva poplatky při vrácení chybně odeslané částky na náš účet (opět jedna za položku a druhý nevím za co) 3)a další dva poplatky při odeslání platby správnému příjemci. Takže namísto dvou poplatků - za odeslání jedné platby nám strhli šest poplatků. Po naší reklamaci nám ze čtyř neoprávněně naúčtovaných poplatků vrátili na účet dva. Na reklamaci dalších dvou nám došly síly, neboť na poštovném a telefonátech jsme určitě prodělali více, než o kolik nás ČS ošidila. Takže Česká spořitelnavymyslela další nejabsurdnější poplatek: Poplatek za chybu banky,“ končí vyprávění na stránkách pro nominace do letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatekpaní Alena.

Nabízet tipy na absurdní poplatky lze na pořádajícím serveru www.bankovnipoplatky.com až do konce listopadu. Pak vypukne hlasování, kterého se bude možné zúčastnit i přímo na stránkách peníze.cz.

Paleta poplatků, kterou klienti bankod 1. října stačili nominovat, je poměrně pestrá. Zajímavý je třeba poplatek za vyplnění specifického (nebo variabilního) symbolu. Jak píše Pavel „Za vyplnění specifického symbolu, což bylo výslovné přání školní jídelny, aby vůbec mohla být platba správně přiřazena, jsem musel v KB zaplatit nový poplatek ve výši 50 Kč.“

Skoro neuvěřitelně zní příběh Ivety a její nominovaný poplatek za vedení „zmrazeného“ účtu: „Až na základě úmrtního listu, byl účet zmrazen. Ale vzhledem k tomu, že ještě za 2 měsíce po jeho smrti, nebylo vyřízeno dědické řízení, stále chodily poplatky za vedení již zmrazeného účtu a nejabsurdnější bylo, že přišel i poplatek za zaslání sms zprávy. Šlo sice pouze o 5 Kč, ale sms stále zasílali na již neexistující telefon, protože nikdo k jeho účtu neměl přístup, aby službu zrušil.“

Možný favorit letošního ročníku může být poplatek za autorizační sms pro příkaz k platbě. Podle popisu Terezy, je tento poplatek jednoznačně aspirantem na absurdnost roku: „Proč mám platit za autorizační sms pro provedení transakce, když už musím platit za provedení samotné transakce do jiné banky?“

Nominované poplatky z 3. ročníku ankety

  • Poplatek za nadměrný vklad
  • Poplatek za připsání úroku
  • Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, přes internetbanking
  • Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
  • Poplatek za účetní položku
  • Poplatek za službu internetbanking
  • Poplatek za rozměnění peněz
  • Poplatek za vedení platební karty (roční)
  • Poplatek za neuskutečnění platby (např. nepřijatý příkaz)

Petr Žemlička upozornil na jinou absurdní situaci, která s sebou nese neméně absurdní poplatek za kladný stav účtu (za nečerpání debetu): „V KBmám povolený debet k účtu. Když debet využiji, platím úrok z debetu - potud je to pochopitelné. Ale pokud máte povoleno jít na účtu např. 10 tisíc do mínusu a vy máte zůstatek kladný, zaplatíte poplatek za rezervaci zdrojů, tedy za to, že debet nevyužíváte. Pokud jste tedy 2 tisíce v mínusu, platíte úrok z debetu za tyto 2 tisíce, plus poplatek za zbylých nevyužitých 8 tisíc.“

Z dalších dosavadních nominací vybíráme: poplatek za vklad na vlastní účet, poplatek za položku, poplatek za zjištění stavu účtu přes GSM banking, poplatek za vyhledávání archivních výpisů v internetbankingu, poplatek za vedení hypotečního účtu či poplatek za cashback. Klienti i nadále velmi často nominují poplatek za příchozí platbu, tedy nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2005, který dle pravidel ankety již nemůže být nominován.

Anketa se opět uskuteční nejen v České republice, ale i na Slovensku. Pro už 4. ročník ankety nebyli zařazení jmenovaní vítězové předchozích tří ročníků, aby měly šanci vyhrát i jiné poplatky. „Anketa by kromě zjištění postojů klientů bank měla do jisté míry vyvinout tlak na banky v souvislosti s výší bankovních poplatků,“ říká autor ankety Patrik Nacher.

Z minulého roku automaticky do letošní nominace postoupilo prvních devět absurdních poplatků, které se umístily na 2. až 10. místě.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+17
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 10. 2008 11:21, ss

tak tady bych dal hlas. Vivat ČS.

+1
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 10. 2008 8:53, Fana

Musíme si ovšem uvědomit, že ochota Čechů platit tučné poplatky svým bankám tyto banky zachránila od toho, aby se významně namočily do současných průserů bank amerických a evropských, a ušetřila tak do budoucna všem daňovým poplatníkům bakulu peněz.

-4
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Za co platí průměrní Češi bankovní poplatky

13. 5. 2008 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Za co platí průměrní Češi bankovní poplatky

Průměrní klienti českých bank jsou rok od roku aktivnější. Na účtu uskuteční více transakcí, navíc až tři čtvrtiny z nich zadají pomocí přímého bankovnictví. Ať už je to přes telefon... celý článek

Proč platí Češi nejvyšší bankovní poplatky

22. 10. 2007 | Patrik Nacher | 2 komentáře

Proč platí Češi nejvyšší bankovní poplatky

Podle průzkumu Slovenské bankovní asociace platí Češi za bankovní poplatky nejvíce ve střední Evropě. Asociace ovšem zjistila pouze to, co už všichni dávno ví. Bankovní poplatky v Česku... celý článek

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

8. 6. 2007 | Patrik Nacher

Česká spořitelna je stále nejméně oblíbená

Spokojenost klienta s bankou bombastické reklamní nabídky nezajistí . Příkladem může být GE Money Bank, která láká klienty na balíčky bez poplatků či slibuje pomoc s převodem účtu z... celý článek

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

23. 1. 2007 | Patrik Nacher | 4 komentáře

Bankovní poplatky tvoří třetinu zisku bank

Z hlediska celkového zisku tuzemských bank mají bankovní poplatky významné postavení. Od roku 2004 sice jejich podíl mírně klesá, ovšem stále tvoří až 1/3 a jsou v celkovém "portfoliu"... celý článek

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

26. 9. 2006 | Patrik Nacher

Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který... celý článek

Partners Financial Services