Bankovní sazebníky, které vás "vyděsí k smrti"

Vyznat se v sazebnících některých bank je pro běžného klienta téměř nemožné. Odstrašujícím příkladem je Poštovní spořitelna. Těžkosti potkají i klienty České spořitelny. Prohledávání jejich sazebníku připomíná detektivní práci.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 9. 2009 9:14, Jaryn

Nejhorší je Unicredit.Neochota cokoli vysvětlit a tajemné změny sazebníku.Z výběru z terminovaného vkladu v den obratu se platí 1% z vybírané částky.

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

5. 10. 2009 14:29 | Zdeněk

Upřímně řečeno se mi ten nárůst všemožných balíčků vůbec nelíbí. Teď mám jasno kolik za co platím, jaká položka vyjde na kolik, kdy se mi co vyplatí atd. Jenže co je balíček? Paušál, který platíte a tím ztratíte přehled tak o polovině poplatků za položky. Pak banka zvedne cenu balíčku a vy nemáte šanci zjistit, zda je to pro vás výhodné. A když náhodou balíček ještě nemáte, jako já, snaží se vám ho samozřejmě nacpat. Nejprve slušně a s výčtem všech možných výhod. Když jsem si to ale spočítal, zjistil jsem, že se mi to nevyplatí a to ani v té nejzákladnější podobě. Jejich odpověď? Nepřímo mi řekli, že pokud si jej nezřídím, budu od nového roku platit navíc za vedení účtu, které doposud bylo skryto v internetbankingu a jako doposud 200/rok dopředu za užití platební karty, které se ale samozřejmě nevrací, kdybych si chtěl jejich balíček zaktivovat v průběhu roku.
A tohle že je nějaké seriozní jednání a vážení si klienta?!?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2009 13:11 | Štěpánka

V sazebnících bývají uváděné i staré, již nenabízené produkty jednoduše z toho důvodu, že stále existuje kupina klientů, kteří je využívají. Když ukončíte výrobu auta, také okamžitě druhý den nestáhnete z trhu všechny náhradní díly. Banka sice aktivně např. typ účtu již nenabízí, ale s klienty, kteří jej mají, je smluvně vázána a nemůže jim produkt zrušit, může je maximálně některými prostředky "donutit" jej vyměnit za jiný. Proces, než se podaří se postupně se všemi klienty dohodnout na jiné variantě obvykle trvá i 10 let. Nejde o krátkodobou záležitost. Pokud ale produkt existuje a je zpoplatněn, je banka povinna vést jej v sazebníku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2009 13:06 | Petr

Houby, autor článku má pravdu, když si chci spočítat, kolik zaplatím za nějaký balíček a co v sobě obsahuje, tak mě logicky mate, když hned ve vedlejším sloupci je také nějaký balíček a teprve někde jinde pod hvězdičkou se dočtu, že se už tři roky nenabizí, to je tak jasné, že nechápu, že to někdo nechápe
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2009 11:44 | Bára

Já nevím, jak jinak lze chápat slovo "zdarma" :-)). Kdyby KB uvedla, že zdarma jsou pouze převody v rámci KB, pak je to něco jiného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2009 11:43 | Jirka

Mám osobní účet u České spořitelny, který je čím dál tím nepřehlednější a osobního poradce v ČS, který mně ani není schopen dle mého měsíčního výpisu z účtu optimálně nakonfigurovat příslušný "balíček", ani aktuálně informovat o změnách jeho sazeb. Např. o zavedeném Programu výhod, o kterém jsem se dověděl až po 3 měsících. Rovněž mně z internetových informací o osobním účtu není zcela jasné, co všechno příslušný "balíček" v sobě zahrnuje a na co vlastně má klient nárok.Připadá mně, že poskytované informace jsou záměrně nejasné, aby se v nich klienti nevyznali. Také nechápu, proč banky neustále snižují úroky pro své klienty a zdražují poplatky za služby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2009 19:08 | PatrikChrz

ČNB si za provedení transakce v nejlevnějším pásmu (17:00 až 06:00) účtuje 3 až 15 haléřů (podle počtu transakcí banky v daném měsíci). To že si KB za to počítá 2 Kč to je přirážka až 6666 %, docela slušnej vejvar :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2009 17:52 | Jon

Citace - Bára / 05.09.2009 13:52

Jeden oříšek u KB. U Perfekt konta má v sazebníku uvedeno 2 účetní položky zdarma, rovněž v tabulce výhod Perfekt konta uvádí 2x příkaz k úhradě zdarma. V další části sazebníku má však uvedeno "přirážka k mezibankovnímu převodu 2 Kč. Takže nic zdarma nemá - za každý převod si účtuje 2 Kč.

Špatně jsi to pochopil, u Perfekt konta máš opravdu dva příkazy k úhradě zdarma. Ty dvě koruny jsou za mezibankovní převod přes ČNB. Pokud tedy zadáš dva příkazy na účty v KB, neplatíš opravdu nic. Ale takto to mají i ostatní banky, například ČS má také oddělen účetní poplatek od mezibankovního poplatku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 9. 2009 13:52 | Bára

Jeden oříšek u KB. U Perfekt konta má v sazebníku uvedeno 2 účetní položky zdarma, rovněž v tabulce výhod Perfekt konta uvádí 2x příkaz k úhradě zdarma. V další části sazebníku má však uvedeno "přirážka k mezibankovnímu převodu 2 Kč. Takže nic zdarma nemá - za každý převod si účtuje 2 Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 9. 2009 11:56 | PatrikChrz

Ohledně PS - alespoň co se "Postžiro zadarmo" týče, nemůžu si na nesrozumitelnost sazebníku stěžovat :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 9. 2009 11:55 | PatrikChrz

V článku je zmiňováno, že je lepší, pokud má banka sazebník v PDF, já bych si s tím dovolil nesouhlasit. Pokud potřebuji rychle něco zjistit je pro mě mnohem jednodušší, než stahovat lecky zbytečně velký soubor. Navíc zrovna co se GE týče, ten jejich PDF soubor je nějakej divnej, na Linuxu trvá načítání jednotlivých stránek neuvěřitelně dlouho, v podstatně je nepoužitelný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2009 14:59 | Pavel

Cituji: "Obecným problémem sazebníků, který přispívá k nepřehlednosti, je také fakt, že často obsahují aktuálně nabízené účty a účty, které již banka nenabízí, aniž by byly nějak výrazněji graficky od sebe odlišeny (např. GE Money Bank) či by byly ve zcela jiné kapitole."
Tomu nerozumím. Pokud mám jako klient banky nějaký produkt, tak je mi u spodní části zad, jestli banka tento produkt stále nabízí nebo už ne, natož pak podle toho hledat správnou kapitolu v sazebníku. Navržené opatření by naopak sazebníky znepřehlednilo, a to tak že hodně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2009 9:20 | SocPredator

Nejděsivější sazebník má Poštovní spořitelna, tam není co řešit. Ale bude ho měnit od 1.11., protože za výpis chtít 13 Kč asi nepůjde :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2009 9:14 | Jaryn

Nejhorší je Unicredit.Neochota cokoli vysvětlit a tajemné změny sazebníku.Z výběru z terminovaného vkladu v den obratu se platí 1% z vybírané částky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2009 7:47

Citace - Olly / 04.09.2009 07:02

Sazebník by měla umět vysvětlit obsluha u přepážky. Málokdo ví, že pokud je klientovi sdělena pouze část sazby a na účtu se objeví celá částka, pokud se skládá z více položek, je to důvod k reklamaci. Banka totiž neprokáže, že byla klientovi poskytnuta kompletní informace.

A jak svou pravdu prokáže klient?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2009 7:02 | Olly

Sazebník by měla umět vysvětlit obsluha u přepážky. Málokdo ví, že pokud je klientovi sdělena pouze část sazby a na účtu se objeví celá částka, pokud se skládá z více položek, je to důvod k reklamaci. Banka totiž neprokáže, že byla klientovi poskytnuta kompletní informace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 327 549 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

Vláda má důvěru, Fiala problém. Proč začíná připomínat Babiše?

„Vláda by měla šetřit na státu, ne na občanech,“ řekl ve svém projevu před hlasováním...více

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Když dojde na kritiku elektromobilů, baterie bývají prvním cílem. A dává to smysl. Pořád...více

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

Láska na fakultě. Šedá zóna vztahů mezi učiteli a studenty je tikající bomba

„Spadla jsem do toho, ani nevím jak. A najednou v tom člověk byl a hrál tu hru, aniž si...více

GALERIE. Ada z Módního pekla vybírá ikony, které stárnou stylově

GALERIE. Ada z Módního pekla vybírá ikony, které stárnou stylově

Svých –náct a –cet mají dávno za sebou. Je jim –sát a móda už na ně nemyslí, na molech...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Zámečník

ekonom

Jaromír Drábek

politik

Miroslav Zámečník
ÚSPĚŠNOST
49,45 %

z 91 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
22,95 %

z 61 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.