Zrušení smlouvy o povinném ručení
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda má pojišťovna právo vypovedet smlouvu o povinném ručení, aniž by měla prokázáno, že jsem tuto informaci obdržela. Platby mi odchází trvalým příkazem pravidelně a bez prodlev přímo z účtu. Moje situace je taková, že jsem před 14 dny zjistila, že téměř 4 měsíce jezdim bez povinneho ručení a co mě naštvalo asi nejvíc je, že o tom nevím! CSOB pojišťovna tvrdí, že mi posílala asi 4 dopisy, v nichž zadala o úhradu dluzneho pojistného, které se nasbíralo tím, že mi pojišťovna loni k výročí zvedla měsíční částku, dopis nepřišel, a já tuto částku na trvalém příkazu upravila asi o 3 měsíce později (na základě prichozi SMSky mám dojem). Netrvdím tedy, že část viny není í na me straně, ale když už se mi rozhodnou smlouvu vypovědět, očekávala bych, že se bude někdo namahat a dá mi to vědět, aby nevznikla situace jako teď mě, že můžu čekat penále od CKP za to, že nemám pojištěné auto!!! Nepřišel mi jediný dopis z těch 4, co CSOB Poj. tvrdí, že mi zasílala a to dokonce ani ten doporučený, který posílají bez dodejky a v případě, že se vrátí jako nedoručený to dál neřeší a nekontrolují. A protože dojíždím každý den 120km do práce, je to něco, co bych rozhodně nechtěla riskovat!
Mohu doložit i výpis z účtu, kdy mi platby odcházely až teď do července 2018, tj téměř 5 měsíců po tom, co mi pojišťovna smlouvu bez mého vědomí zrušila. A prokázat, že mě informovala, může jen nějakým zápisem v systému, kterému se ale taky nemusí dát věřit, když reálné mi nedorazil jediný z těch 4 nebo 5 dopisu, co mi dorazit měl!
Poraďte mi prosím co s tím nebo jak dále postupovat. Volala jsem včera na CKP, abych to doplatila, ale zřejmě jsem o pár dní předběhla dopis, který po mě bude chtít asi 8tis Kč. A opravdu se necítím kvůli pár korunám nedoplatku z povinneho ruceni natolik vinna, abych platila CKP takovou pokutu za něco, o čem ani nevím! Moc dekuji
Otázku poslal/a: Lucka KVAPILOVÁ, 17. 7. 2018 10:58
Na otázku odpovídá:
Lefensor, s.r.o., Lefensor, s.r.o.
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Bez podrobné znalosti Vašeho smluvního vztahu není možné podat zcela jasnou odpověď. Faktem ale zůstává, že nezbytným předpokladem platnosti výpovědi je její doručení druhé smluvní straně. Adresa na kterou měla být výpověď zaslána bude potom vyplývat právě z písemného vyhotovení smlouvy. Tuto skutečnost bude muset pojišťovna prokázat, jinak bude výpověď neplatná. Zápis v systému rozhodně jako důkaz doručení/odeslání stačit nebude, k tomu bude potřeba alespoň číslo zásilky/dodejka. Vše ostatní bude záležet hlavně na domluvě mezi Vámi a pojišťovnou. Nejpodstatnější pro Váš případ bude zjištění na jakou adresu pojišťovna údajně zasílala dopisy a proč tam případně nedorazily. Závěrem bych jen dodal, že pokud došlo z Vaší strany ke změně adresy a tuto skutečnost jste pojišťovně nenahlásila, nemůže to jít v soukromoprávním vztahu k její tíži.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
24. 7. 2018 18:23