Spořitelna přichází s novou značkou. Erste Premier zpřísňuje

Olga Skalková | rubrika: Co se děje | 6. 9. 2021 | 10 komentářů
Česká spořitelna oživuje speciální obsluhu pro nadprůměrně vydělávající klienty, kteří nedosáhnou na služby Erste Premier.
Spořitelna přichází s novou značkou. Erste Premier zpřísňuje

Zdroj: Česká spořitelna

Banka s největším počtem klientů v Česku rozjíždí novou „značku“ pod názvem Osobní bankovnictví Exclusive. Míří na klienty, kteří nedosáhnou na účty pro bohatší (Erste Premier) a ještě bohatší (Erste Private Banking), ale díky nadprůměrným příjmům nebo objemu svých úspor, úvěrů či investic jsou pro banku zajímavější než běžní klienti.

„Cílem je pomáhat klientům s vyššími potřebami ze segmentu mass affluent, tedy z vyššího retailového segmentu. Hlavní předností je, že tím získají svého seniorního osobního bankéře, který má vyšší odbornost a kompetence radit s investicemi, s úvěry na bydlení a při financování dalších potřeb,“ říká Lukáš Kropík z tiskového oddělení České spořitelny.

„Tito klienti od nás mohou získat také platební kartu Mastercard Gold, se kterou lze využít službu uLékaře.cz, tedy kdykoliv online konzultovat aktuální zdravotní problémy, objednat se ke specialistovi nebo získat jiný lékařský názor. Zároveň máme v plánu rozšiřovat pro ně nabídku nebankovních benefitů,“ dodává Kropík.

Spořitelna podle něj začala novinku nabízet postupně od léta. Z pohledu širší veřejnosti zatím docela v tichosti. Nabídka je viditelná na webu banky s přehledem nabídky osobních účtů. „Tip: Posílejte si na svůj účet aspoň 45 tisíc měsíčně a získejte tak ke svému účtu profesionální péči osobního bankéře se spoustou výhod v rámci osobního bankovnictví Exclusive,“ píše spořitelna.

Na služby Exclusive může klient dosáhnout i bez této příjmové podmínky, pokud má u spořitelny naspořeno nebo investováno aspoň 750 tisíc korun, nebo má od ní úvěry v celkovém objemu přinejmenším 1,5 milionu korun.

Služba je při splnění některé ze zmíněných podmínek zdarma. Ani dočasné nesplnění podmínek prý není důvodem pro ukončení vztahu s osobním bankéřem. Ten by se měl s klientem spojit a domluvit se na dalším postupu. Žádnou finanční sankci banka nezmiňuje – zřejmě tedy nehrozí, že by si účtovala paušální poplatek hned za první měsíc, kdy klient nesplní podmínky.

Spořitelna se tak vrací k rozčlenění klientů masového trhu, o které se pokusila už v roce 2014 zavedením značky pro střední třídu Blue. S ní mířila na stejnou klientskou skupinu jako nyní s Exclusive – včetně samostatné obsluhy těchto klientů na pobočkách. V roce 2016 však spořitelna spustila finanční poradenství pod názvem Moje zdravé finance, které postupně začala nabízet všem klientům. Značku Blue pak utlumovala a nakonec zcela zrušila.

Za spuštěním osobního bankovnictví Exclusiv teď podle informací ze spořitelny není záměr budovat zcela novou značku jako byla Blue, a ani nemá smysl porovnávat ji se službou Moje zdravé finance. Banka se tím snaží dát najevo, že tímto způsobem může klient získat svého osobního bankéře, který má být zkušenější než bankéři obsluhující běžné klienty – a tím pádem mu může být více nápomocný při řešení větší škály potřeb, než jsou standardní požadavky.

Jaké další benefity by klienti Exclusive mohli mít v budoucnu k dispozici? O tom spořitelna zatím nechce víc mluvit. Podle informací webu Peníze.cz je to zatím v rovině zjišťování, jaké výhody nebankovních služeb by klienty mohli zaujmout.

Česká spořitelna reaguje i na fakt, že přechod klientů ke konkurenci je obecně na trhu čím dál snadnější. Díky postupující digitalizaci a využití Bank ID (bankovní identity) si zájemci mohou založit účet prakticky odkudkoliv a „na jedno kliknutí“. Udržení stávajících klientů tedy může být pro banky složitější než dřív.

Spořitelna loni v létě jako jedna z posledních bank v Česku nabídla osobní konto, které je bez poplatků za vedení i základní služby. Umí skoro totéž jako účet, který předtím zavedla ke službě Moje zdravé finance (MZF), jenže na rozdíl od něj už klient nemusí splnit podmínky, aby neplatil paušál až sto korun měsíčně (jde o měsíční příjem aspoň sedm tisíc korun a aspoň jedna platba kartou a dále využívání přinejmenším jednoho dalšího produktu ze skupiny ČS – úvěrů, penzijního spoření, životního pojištění nebo investic).

Od letošního září spořitelna naopak zpřísnila podmínky pro bezplatné vedení konta Erste Premier s řadou prémiových služeb jako jsou třeba vstupy do letištních salonků nebo cestovní pojištění. Už nestačí, aby klientovi na účet přišlo aspoň 70 tisíc korun. Nově je potřeba mít ve spořitelně ještě přinejmenším 250 tisíc na vkladech, investicích nebo úvěrech.

Do nového („kombinovaného“) kritéria se tedy nemusí vejít značný počet dosavadních uživatelů Erste Premier. A to nejenom takzvaných přeposílačů, kteří na prémiové služby dosáhli jenom díky tomu, že si na účet sice poslali 70 tisíc měsíčně, ale hned je obratem odeslali zase pryč – a spořitelna na takových klientech nevydělala. Zůstane tu tedy řada klientů, kteří si už ve spořitelně zvykli na lepší služby a časem budou potřebovat další produkty, které bankám zvyšují příjmy. Nový „program“ Exclusive tak pro spořitelnu může být způsobem, jak si je udržet.

Pro úplnost dodejme, že účet Erste Premier lze získat bez měsíčního paušálu nejenom při splnění zmíněných podmínek, ale stačí i jedno z dalších dvou volitelných kritérií: vklady či investice v hodnotě minimálně 2,5 milionu korun (což je od září o milion víc než předtím) nebo součet depozit, investic a úvěrových produktů v objemu minimálně čtyři miliony korun. Při nesplnění aspoň jednoho ze tří kritérií je měsíční poplatek za Erste Premier 2500 korun.

Zdroj: Shutterstock

Ať vám nic neuteče 

Přidejte si Peníze.cz na Facebook nebo Twitter a neuniknou vám další důležité aktuality a praktické rady! 

Olga Skalková

O bankách a finančních institucích píše od 90. let. Byla součástí ekonomického týmu Hospodářských novin, psala i na weby iHNed.cz a Aktuálně.cz. Teď píše externě pro Peníze.cz a speciální přílohy HN. Ráda tráví čas s rodinou... Další články autora.

Líbil se vám článek?

+23
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 10 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 9. 2021 8:17, qwertz

Název se mění, princip služby zůstává - roztřídit klienty tak, aby jim bylo možné prodat co nejvíce produktů finanční skupiny. Že to tak úplně nefunguje je vidět na neustálé změně podmínek a kategorií pro jednotlivé služby.

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 9. 2021 21:37, pag

Měl jsem u Premiera pár mega,ale odešel jsem,lepší je zlato a ruské akcie.

-13
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

20. 9. 2021 | Petr Kučera | 20 komentářů

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jejímž klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená... celý článek

Dvě banky ruší poplatek za výběry cash advance

17. 9. 2021 | Olga Skalková | 4 komentáře

Dvě banky ruší poplatek za výběry cash advance

Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.

Smlouvu potvrdíte jako heslo do banky. Startuje Sign

16. 9. 2021 | Olga Skalková | 5 komentářů

Smlouvu potvrdíte jako heslo do banky. Startuje Sign

Lidé dostanou jednodušší a levnější alternativu ke klasickému digitálnímu podpisu – takzvanému kvalifikovanému certifikátu. Novinka staví na bankovní identitě.

UniCredit přichází s novými účty. Prozkoumali jsme je

2. 9. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

UniCredit přichází s novými účty. Prozkoumali jsme je

Standardní i prémiová varianta osobního účtu v UniCredit Bank je pro nové zájemce od září dostupnější. Za cenu mírného omezení nabídky, které se však většiny klientů příliš nedotkne. celý článek

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

1. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentář

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

Bankovní identitu pro jednoduché ověření při online komunikaci s veřejnou správou mohou začít využívat i první klienti Raiffeisenbank. Službu jim banka zpřístupní postupně během září... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.