Nové fastfoody i netradiční fitness. Tyhle franšízy chtějí do Česka

Jana Divinová | rubrika: Co se děje | 30. 9. 2022
Na jaké značky se můžete jako spotřebitel těšit, když najdou v Česku obchodní partnery? Nebo jim chcete pomoct se vstupem na trh rovnou jako franšízant?
Nové fastfoody i netradiční fitness. Tyhle franšízy chtějí do Česka

Zdroj: Shutterstock

Jedenáct franšízových konceptů z USA hledá v Česku partnery, tedy provozovatele. Před pár dny je představilo obchodní oddělení amerického velvyslanectví ve spolupráci s Českou asociací franchisingu.

Několik se jich tu už drápkem uchytilo, většinou by ale šlo o úplné novinky. Nejčastěji to jsou restaurace a rychlá občerstvení – tedy podniky, u kterých je franšíza vcelku běžný obchodní model.

Pojďme se na ně podívat. I na ty z méně tradičních oborů.

Duck Donuts

Čerstvé koblihy, které si ozdobíte podle svých chutí a představ, sendviče, zmrzlina nebo mléčné koktejly. Kalorickou bombu do sebe můžete shodit v restauracích sítě Duck Donuts. První pobočku ve Spojených státech otevřela v roce 2007, o šest let později vznikla první franšíza. Dnes má Duck Donuts přes 215 poboček v USA, další vznikají za hranicemi.

Zdroj: Duck Donuts

Pie Five a Pizza Inn

Pizzerií není nikdy dost. Zvlášť těch, které pizzu připraví rychle a přesně podle vašich představ. Ručně vyráběnou pizzu z čerstvých surovin, které si sami vyberete, slibuje do pěti minut připravit značka Pie Five. Ta patří do skupiny Rave Restaurant se sídlem v Dallasu, která provozuje přes dvě stě restaurací po celém světě. V Česku by chtěla nabídnout i koncept restaurace Pizza Inn nabízející tradiční i speciální pizzy, saláty, těstoviny, křidýlka, sendviče a dezerty.

Zdroj: Pie Five

AnyTime Fitness

Fitness klub, kam si můžete dojít zacvičit třeba ve tři ráno v neděli? Takovou možnost chce Čechům nabídnout společnost Self Esteem Brands, která provozuje Anytime Fitness – fitness kluby otevřené 24 hodin 7 dní v týdnu. Self Esteem Brands vlastní několik značek, které se zaměřují na fitness a péči o sebe; Anytime Fitness patří k mezinárodně nejrozšířenějším. Fitka a wellness centra společnosti Self Esteem Brands se nacházejí na pěti tisících míst v 39 zemích.

Zdroj: AnTime Fitness

Wyndham Hotels And Resort

Společnost Wyndham Hotels and Resort má pod sebou 22 hotelových značek v 95 zemích, celkem přes 9000 hotelů. Mezi její značky patří například Baymont, Days Inn, Howard Johnson, Ramada nebo La Quinta. Čtyři z hotelů už najdete i v Praze.

Zdroj: Wyndham Hotels

Mobile Outfitters

Ochrana mobilního telefonu proti nárazu, která se nikdy nerozbije, nepraskne ani nezlomí. Na takový produkt láká filadelfská firma Mobile Outfiters, která své kiosky v obchodních centrech otevřela už na víc než 800 místech ve víc než 50 zemích. Všechny ochranné folie si společnost, která na trhu působí od roku 2009, nechává vyrábět v USA a nabízí jejich doživotní výměnu.

Zdroj: Mobile Outfitters

TGI Fridays

V TGI Fridays můžete nasát typickou chuť Ameriky – grilovaná žebírka, burgery a koktejly. Značka, která vznikla v New Yorku v roce 1965, má víc než 850 restaurací v 55 zemích. U nás ji můžete vyzkoušet prozatím jen v Praze.

Zdroj: TGI Fridays CZ

Signarama a Fully Pomted

Rodinná firma United Frachise Group vznikla v roce 1986 a skládá se z řady značek, které se specializují na personalizované obchodní služby a propagační materiály. Po 30 letech podnikání pod společnost spadá deset značek, které mají pobočky na 1600 místech v 60 zemích. V Česku chce značka rozvíjet hlavně koncepty Signarama a Fully Pomted. Signarama vyrábí nápisy na zakázku – bannery, veletržní displeje, nápisy na výkladní skříně, digitální displeje, grafiku vozidel nebo celobarevné obaly. Fully Pomted se zabývá výrobou reklamních předmětů a poskytuje tiskové a marketingové služby.

Zdroj: Signarama

Ziebart

Společnost Ziebart se zaměřuje na služby, které prodlužují životnost automobilů. V nabídce najdete třeba ochranu proti korozi, keramické ochranné nátěry, opravy laků, podkladové nátěry, tónování skel nebo čištění interiérů. Značku založil v roce 1959 Kurt Ziebart v Detroitu. Dnes má 1200 servisních středisek v 36 zemích.

 

Zdroj: Ziebart

Belfor

Společnost Belfor sdružuje několik značek, které se specializují na úklidové služby: od čistění koberců přes údržbu až po restaurování zničených věcí nebo nápravu škod po živelných katastrofách. Do portfolia společnosti patří jedenáct značek – například ChemDry, největší světová franšíza na čištění koberců a čalounění, Blue Kangaroo Packoutz, která se zabývá obnovou předmětů nebo opraváři sádrokartonu The Patch Boys.

Zdroj: Belfor Group

Chili’s

Burgery, žebírka, fajitas nebo margarita. Řetězec restaurací Chili’s nabízí chutě amerického Jihozápadu. První restauraci inspirovanou Texasem otevřel v roce 1975 Larry Lavine, dnes ji vlastní a provozuje společnost Brinker International. Chili’s má 1600 poboček ve 28 zemích světa.

Zdroj: Chili’s

9Round Fitness

Fanouškům kickboxu by se mohla líbit fitcentra, která založil bývalý mistr světa v kickboxu Shannon Hudson se svou manželkou Heather. Koncept 9Round Fitness nabízí program vyvinutý Hudsonem, který se skládá z patentovaného systému devíti náročných cvičebních stanovišť. Fitcentra 9Round Fitness jsou rozšířená po celém světě, v Evropě však zatím jen ve Spojeném království a Španělsku.

Zdroj: 9Round Fitness
  • V Česku působí víc než 300 systémů, které „více či méně vykazují prvky franšízingu“.
  • Téměř tři čtvrtiny z těchto konceptů nabízí služby, necelá třetina připadá na franšízy obchodní.
  • Nejvíc franšíz je v gastronomii, řada jich ale nabízí vzdělávání, fitnes, výživové poradenství nebo realitní služby a mnoho dalších. Mezi franšízovými ocbhody se nejčastěji objevuje prodej kosmetiky, módy a potravin.
  • Asi šedesát procent konceptů působících v Česku má tuzemské kořeny, což je podobné jako jinde v Evropě.

Zdroj: Příloha magazínu Euro, na které spolupracovala Česká asociace franchisingu.

Jana Divinová

Autor článku Jana Divinová

Vystudovala ekonomii a management na Vysoké škole báňské. V redakci NextPage Media působí od podzimu 2021, předtím pracovala v MF Dnes a iDnes.cz. Volný čas tráví nejraději s rodinou a přáteli. Miluje přírodu, cestování a... Další články autora.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+16
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

8. 12. 2022 | Veronika Hejná | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Levné nákupy v Polsku nekončí. Nulová DPH na potraviny zůstane

5. 12. 2022 | Jana Divinová

Levné nákupy v Polsku nekončí. Nulová DPH na potraviny zůstane

Nulová daň z přidané hodnoty (DPH) na základní potraviny, kterou Polsko zavedlo na začátku letošního roku, bude pokračovat až do konce června 2023. Nařízení už podepsala ministryně... celý článek

Češi vydělávají víc, ale koupí si o desetinu méně

5. 12. 2022 | Petr Kučera

Češi vydělávají víc, ale koupí si o desetinu méně

Průměrná hrubá mzda stoupla v letošním třetím čtvrtletím nominálně o 6,1 procenta v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Reálně – po započtení vysoké inflace – však klesla... celý článek

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

3. 12. 2022 | Jana Divinová

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit, jak tu mohly tak dlouho chybět, třeba jako Chanel, jiné možná znají z výjezdů do ciziny jen... celý článek

O pětinu levnější nákupy. Spořitelna má rekordní slevy

30. 11. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

O pětinu levnější nákupy. Spořitelna má rekordní slevy

Lidé, kteří platí kartou od České spořitelny, mohou do konce prosince ušetřit 20 procent z nákupů v řetězci Albert a v internetových obchodech Rohlík a Košík.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.