Další fastfoody v Česku. Obři posilují, přibude jim konkurence
Když se řekne | Pavla Adamcová | 13. 6. 2024
Projděte si přehled největších fastfoodových řetězců v Česku, jejich další plány a také nováčky, kteří se k nám chystají.
Další články na téma franšíza najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Když se řekne | Pavla Adamcová | 13. 6. 2024
Projděte si přehled největších fastfoodových řetězců v Česku, jejich další plány a také nováčky, kteří se k nám chystají.
BrandInsight | Radim Zelený | 13. 12. 2023
„Chceme mít skutečného obchodního partnera v každém městě, ne podřízené manažery poboček,“ říká Petr Zelenka, ředitel partnerské sítě společnosti Next Reality. Ta bude v příštích letech hledat takřka stovku nových partnerů – franšízantů.
Co se děje | Jana Divinová | 30. 9. 2022
Na jaké značky se můžete jako spotřebitel těšit, když najdou v Česku obchodní partnery? Nebo jim chcete pomoct se vstupem na trh rovnou jako franšízant?
Aktuality | Petr Kučera | 24. 6. 2022
Finančně poradenská společnost 4fin Better together dokončila akvizici českého zastoupení světového realitního giganta Century 21. Takzvanou master franšízu kupuje od investiční skupiny RSBC Roberta Schönfelda.
Co se děje | Jana Divinová | 14. 12. 2021
Projděte si výběr z franšízových sítí, které se chtějí v Česku rozvíjet. Zkusíte s nimi podnikat, nebo si počkáte jako zákazník?
BrandInsight | Jana Poncarová | 31. 10. 2021 | 1 komentář
Před čtyřmi roky se v Next Reality rozhodli pro franšízový model a dnes mají pětačtyřicet poboček. Kdo chce spolupracovat, musí předložit byznysplán a vize. „Díky změně konceptu se nám podařilo uspět i v regionech, kde jsme dřív nepůsobili,“ říká ředitel partnerské sítě společnosti Petr Zelenka.
Rozhovor | Martin Vlnas | 30. 3. 2019 | 6 komentářů
Před sedmi lety začala finanční skupina Partners budovat kamenné pobočky a svěřovat je do rukou franšízantů. Dnes existuje po celém Česku pětasedmdesát finančněporadenských McDonaldů, které Partners generují třetinu obratu z finančního poradenství. O konceptu franšízových poboček Partners market mluvíme s ředitelem projektu Martinem Hrůšou.
Rozhovor | Martin Vlnas | 25. 10. 2016 | 1 komentář
Martin Hrůša pracoval jako finanční poradce, později rozjížděl vlastní franšízu. Před dvěma měsíci se stal ředitelem franšíz společnosti Partners. „Moje výhoda je, že se s většinou franšízantů osobně znám. Sám jsem přišel z pobočky, potom jsem rok objížděl franšízy a sbíral informace – všechno, s čím přijdu, je tedy postavené na reálných zkušenostech,“ říká.
Seriál | Daniel Tácha | 28. 6. 2016 | 6 komentářů
Koncept franšíz netřeba představovat. Je ideální pro ty, kteří v podnikání nepotřebují za každou cenu prošlapávat vlastní cestu. (Platí, že i tu prošlapanou budou muset projít pěkně po svých a všechno si odpracovat.) Pro úspěšné se pak nabízí ještě jedna možnost: master franšízing. Možnost získat od zahraniční franšízingové firmy licenci k vybudování celé sítě franšíz v jednom státě.
Seriál | Daniel Tácha | 5. 5. 2016
Hlavní výhodou franšízy je, že před startem podnikánídostanete všechno na stříbrném podnose. Nevýhodou pak může být, že co vám na tom podnose servírují, musíte taky všechno sníst. Jinými slovy: franšízantovo podnikání je vždy svázané řadou regulí, které vytyčil franšízor. A uhnout se dá jen do určité míry.
Publicistika | Daniel Tácha | 29. 3. 2016 | 5 komentářů
Pro ty, kteří chtějí podnikat, ale nemají jasno v čem, anebo nechtějí riskovat neúspěch s vlastním podnikatelským záměrem, může být řešením franšízing. Převzetí úspěšného obchodního konceptu ovšem něco stojí. Franšízant platí za licenci, otevření pobočky a pravidelně odvádí procenta z obratu.
Publicistika | Daniel Tácha | 1. 3. 2016
Máte podnikavého ducha a obchodní talent, rádi byste podnikali, ale ne a ne najít ten správný nápad? Originalita je jistě prima, ale to, co se počítá, jsou peníze. Možná je právě pro vás vhodná franšíza: převzetí už zavedeného, ověřeného modelu.
Publicistika | Daniel Tácha | 4. 2. 2016
Chcete podnikat? Můžete začít od nuly s vymýšlením vlastního konceptu. Anebo prostě sáhnete po něčem, co už je vymyšlené a vyzkoušené a co funguje. Vybrat si můžete z tisíců možností z domova i zahraničí. Jenom v Česku v současnosti funguje 240 franšízingových konceptů.
Seriál | Vladimír Zuzák | 4. 3. 2015 | 43 komentářů
Dobré jméno ještě nedělá dobrou realitku. Ve světě franšízingu jsou totiž známé značky na prodej – a nevypovídají nic o kvalitě nabízených služeb. Jak odlišit dobrou realitní kancelář od amatérské, podvodné nebo lajdácké?
Rozhovor | Petr Zámečník | 27. 5. 2014 | 14 komentářů
Společnost Partners má velké ambice. Rozjela síť finančněporadenských franšíz, založila vlastní investiční společnost a expanduje do Polska. Jak se jí u severních sousedů daří? „Není to žádný zázrak, je to velká zkušenost a stále velká příležitost,“ hodnotí expanzi do Polska Petr Borkovec, ale neztrácí naději: „Uvidíme, třeba i Polsko vystřelí.“
Rozhovor | Martin Vlnas | 8. 8. 2013 | 22 komentářů
„Čistě na marketingu franšízu nepostavíte. Reklama pomůže překonat úvodní nedůvěru. To je ale všechno. Mnohem důležitější je renomé franšízanta, osobní kontakty, pečlivě vybraní místní koncipienti na pobočce a perfektní služby,“ říká Petr Borkovec spolumajitel Partners v rozhovoru o unikátní franšízingové síti banky a finančněporadenské pobočky pod jednou střechou.
Rozhovor | Martin Vlnas | 30. 6. 2012 | 1 komentář
Exkluzivně s Petrem Borkovcem, generálním ředitelem a spolumajitelem Partners Financial Services, o novém konceptu finančního poradenství. Přesvědčí síť poboček, v nichž si během návštěvy otevřete účet, zařídíte pojistku a začnete investovat, Čechy, že finanční poradenství je tu opravdu pro každého?
Když se řekne | Michal Chleboun | 7. 5. 2012
Možná máte v začátku podnikání dostatek ambicí a entuziasmu pracovat usilovně 16 hodin denně až do roztrhání těla, ale chybí vám nápad. Ani v takovém případě se nemusíte jít ucházet o teplé místo v některém z úřadů státní správy, ale můžete podnikat. Lze totiž využít osvědčeného nápadu, který přivedl na svět někdo jiný.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 9. 2011 | 4 komentáře
V rozhovoru s majitelem sítě restaurací Ambiente se dozvíte, jak těžké je otevírat podnik v New Yorku, že v Americe jsou taky složitá pravidla, ale nikdo se je nepokouší obcházet, ale také proč je v Česku málo kvalitních kuchařů.
Jak na to | Dana Chytilová | 31. 1. 2006 | 4 komentáře
Začínáte podnikat? A máte dost peněz? Pokud ne, připravte se na spoustu otázek, byrokracie a množství neúspěšných žádostí o úvěr. Jako začínající podnikatel bez historie nemáte moc šancí. Nějaké možnosti ale přece jen jsou, a to nejen u bankovních domů. Poradíme vám, kde to zkusit.