Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jste pro zavedení standardní a nadstandardní zdravotní péče?

Jste pro zavedení standardní a nadstandardní zdravotní péče?
Místo šedesáti korun by se platilo za den pobytu v nemocnici sto korun, kdo chce, měl by mít možnost připlatit si na nadstandardní péči. Tyto i další změny předpokládá chystaná malá reforma zdravotnictví. Jak vše dopadne, je ale ve hvězdách. O reformě se totiž vedou spory ve vládní koalici, o výhradách opozice nemluvě.

Ministr zdravotnictví Leoš Heger je opět terčem útoků zleva i zprava, jen důvod je tentokrát jiný. Vášnivé diskuse kolem iniciativy lékařů Děkujeme, odcházíme nahradily tentokrát rovněž velmi emotivní spory, a to o podobu zdravotní reformy.

Poslanci o ní mají jednat v červnu a patří k reformním krokům, s jejichž schvalováním spojil český premiér Petr Nečas (další) hlasování o důvěře své vládě. Podaří se mu znovu získat potřebnou většinu?

K chystaným změnám patří zvýšení poplatku za jeden den pobytu v nemocnici ze šedesáti na sto korun, možný růst poplatků za ošetření u lékaře a zejména rozdělení zdravotní péče na standard a nadstandard, za který by si bylo možné připlatit. Podoba těchto změn však vyvolává spory. A to i v řadách vládní koalice.

Minulý čtvrtek jsme reagovali na verdikt Ústavního soudu, který zrušil zpětné zdanění státní podpory stavebního spoření. Ptali jsme se, zda si myslíte, že by se stavební spoření mělo omezit, případně zda by se měla vláda pokusit znovu prosadit týž škrt. Jako nejlepší diskusní příspěvek opatřený e-mailem jsme vyhodnotili stručný názor publikovaný 28. dubna v 8.12 a podepsaný Pavel

Proč je pro nás důležitý e-mail?

Nemusí to být e-mail, bereme i jiné kontakty. Autory nejlepšího příspěvku odměňujeme hodnotným dárkem. Jen těžko ho však můžeme předat, pokud nevíme komu a kam. A o svoje osobní údaje se u nás nemusíte bát.

Část odborníků poukazuje na to, že si budeme muset na zdravotnictví (mimochodem nikoliv bezplatné, protože ho přece hradíme ze svých daní) připlácet více než dosud. Což je trend běžný i v jiných zemích, například ve Skandinávii, Francii či Německu, kde je spoluúčast pacientů výrazně vyšší než u nás. Proti tomu samozřejmě stojí snaha nic nebo téměř nic neměnit.

Stárnutí populace a snižování počtu lidí v produktivním věku ovšem naznačují, že jde o problém, jímž se bude muset zabývat kterákoli vláda. Dokáže některá najít nějaké rozumné řešení? Pro začátek by nejspíš stačilo, kdyby se podařilo identifikovat a následně důkladně ucpat řadu děr, jimiž ze zdravotnictví zbytečně odchází spousta peněz. Podobné kroky jsou ovšem vždy nepopulární, a není proto lehké prosadit změny.

Vraťme se ale k původně položené otázce.

Jak se na reformu zdravotnictví a zavedení standardní a nadstandardní péče díváte vy?

Napište nám, co si o tom myslíte, a přečtěte si názory ostatních. Autor nejzajímavějšího diskusního příspěvku zveřejněného do 15 hodin ve pondělí 9. května získá knihu Krotitelé dluhů, kterou připravil kolektiv autorů pod vedením Lenky Králové. Pokud chcete o svazek s podtitulem Průvodce vaším rodinným rozpočtem soutěžit, zanechte u příspěvku i kontakt, abychom měli šanci dozvědět se, kam výhru poslat.

Výsledky soutěže vyhlásíme za týden u dalšího článku z rubriky Co si o tom myslíte?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+6
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

3. 9. 2011 7:44 | bednák

takže škatulkování-kdo na to má a kdo na to nemá = pěkný svinstvo!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 7. 2011 12:42

Vážený pane Robine, jenže žádná vláda tyto nešvary neřešila, ať už byla levicová nebo pravicová. Pouze tato vláda se alespoň částečně snaží něco řešit. dědek
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Robin 05. 05. 2011 23:09)

22. 7. 2011 12:38

Plně s vámi souhlasím.Za bolševiků bylo údajně zdravotnictví pro všechny stejně, poze s tím rozdílem, že papaláši s rudou hvězdou na klopě a jejich rodiny měli nadstardad.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 05. 05. 2011 22:22)

21. 6. 2011 20:48 | pisálek

Nevidíte to oblbování.Vláda říká,že nemá peníze.Kolik si dávají výši platu a odměn,kolik dávají za nic cikánům na sociálkách,proč všechno prodali-rozkradli... Bylo by na vše,kdyby vláda lépe rozhodovala a ne koukat jenom do vlastní kapsy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 6. 2011 6:56 | Zdeňka

Až se vláda s pokorou přijme fakt, že je v pozici zaměstnance svých zaměstnavatelů - občanů, až přestane svým občanům lhát o pravých příčinách současného stavu ve zdravotnictví, až předloží nekompromisní audit hospodaření výdajů, tj. prostředků st. rozpočtu na veškeré nákupy investic, ale i spotřebního materiálu, smyslu nákupu drahých, mnohdy neúčinných léků od zlobbovaných farm. firem, až tedy budou mít občané černé na bílém, že je vše v naprostém pořádku, že každá koruna byla vynaložena efektivně a v souladu se zákony, potom ať oznámí občanům, že určitá míra spoluúčasti je nezbytná k tomu, aby se každému dle ústavy dostalo stejného zabezpečení v nemoci. A nadstandard - pouze takové služby, které zpříjemní pacientům pobyt v nemocnici. Nic jiného nesmí být za nadstandard považováno. Lékař musí rozhodnout jak pacienta léčit a v žádném případě nesmí pacienta poškodit tím, že se bude rozhodovat o ceně zákroku. Poukazovat na spoluúčast na Západě je farizejské, v té souvislosti je třeba poukázat také na to, jak vysoké jsou v těch zemích průměrné mzdy a platy! Nejsme na jejich úrovni. Až budeme, můžeme se bavit dál! Jinak ne!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2011 9:59 | kubíček

rozdělení pacientů na ty co na to mají a ty co nemají je nepřijatelné.samozřejmě by dostali přednost ti první,ti ostatní,až jestli nějaká kapacita zbude.nevím proč se sttále něco vymýšlí a nepřevezme se, co jinde v evropě funguje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2011 9:01 | chk

hlavne rath, predtim nez vstoupil do strany pro obycejny lidi, sam horoval za poplatky u lekare:))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (josef 06. 05. 2011 08:07)

6. 5. 2011 8:07 | josef

Kdyz byl ministrem Rath, tak zacal tim, ze peci omezil. I pro vazne nemocne. Byly neprekrocitelne limity, napriklad na mnozstvi lecenych lidi s roztrousenou sklerozou. To radeji doplacet za nadstandard, nez toto.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Robin 05. 05. 2011 23:09)

5. 5. 2011 23:09 | Robin

Zač bych Hegerovi líbal cokoliv, vždyť to co by udělat měl, stejně nedělá. Problém není babka s paralenem, problém je mafiánské hospodaření, korumpovaná výběrová řízení s předem daným vítězem, farmaceutická turistika. V této oblasti neudělal nic a zatím se ani nechystá. Tady nejde o to, jestli si připlatíš 500 za pokoj se záclonou. Tady jde o to, zda ti, až to budeš potřebovat zaplatí léčbu. Třeba srdce, nebo onkologickou za statisíce a miliony. To si sám nebude schopen platit nikdo z těch co tu diskutují. Ta důchodkyně se 7700 mě rozesmála, ta vůbec netuší... Tzn. "Hegere přestaň mi probírat kapsy a nejdřív začni uklízet ten chlív!" A pak se můžem bavit o standardech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 05. 05. 2011 20:45)

5. 5. 2011 22:22 | chk

co je nehumanniho a nesolidarniho na tom, ze si priplatim za samostatnej pokoj, nebo za lepsi jidlo, nebo za kloub z lepsiho materialu? to, ze je soused chudej znamena, ze mam byt solidarne chudej s nim? ne dekuji:) on to propije treba v hospode a prokouri, a ja to utratim za lepsi plombu nebo lepsi pokoj...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Jiří Semrád 05. 05. 2011 22:10)

5. 5. 2011 22:10 | Ing.Jiří Semrád

Jsem proti zavedení rozdílné lékařské péče. Je to nehumánní a nesolidární.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 5. 2011 21:25 | chk

ok, co treba takovy svycarsko? vsichni chytraci ho s nami srovnavaji, ze tam maji nizky DPH. tak jedno dulezity info. svycari si hradi zubare 100% ze svyho. a nejedna se o vubec male castky. uz vidim ty cesky socansky obycejny lidi, jak si platej zubare ze svyho:).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

5. 5. 2011 20:45 | chk

mel by ses jet podivat pres velkou louzi jak funguje system zdravotnictvi v "nejdemokratictejsi" zemi sveta. po navratu bys libal hegerovi i palce u nohou:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Robin 05. 05. 2011 20:29)

5. 5. 2011 20:29 | Robin

Myslím, že díky voličům TOP09 budeme mít všichni jako bonus péči mizernou a ještě drahou. Zase to ale zachrání důchodový systém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nox 05. 05. 2011 19:23)

5. 5. 2011 19:51 | JirkaZ

Citace - eďa / 05.05.2011 08:21

Ústava už je cárem papíru, akorát to negramotným hlupákům stále ještě nedocvaklo v širších souvislostech. Dnes 60, zítra 100 a pozítří 200, popozítří 400, a za týden 1000,-Kč. Mrtvý inventář - (privatizace) je ukončena, stát rozdal kamarádíčkům zdroje a teď se privatizuje ten živý inventář a US tomu přizvukuje, když ani nechápe význam slova bezplatná.

Kde je v ústavě něco o zdravotnictví ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 05. 05. 2011 08:21)

Zobrazit všech 42 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cash flow, Běžný účet platební bilance, Devizový kurz, evropská unie, e-shopy, monte dei paschi di siena, jan bureš, architektura, optimální správa, zakladatelská listina, Ragnar Frisch, vědeckovýzkumná činnost, zadarmo, občanský zákoník, cestovní pojistky, poplatek za sjednání, Thunderball, Dow Jones

2C29979, 1ST3936, 2AM5311, 2C29979, 4AU1993

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK