Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kliente, otřes se! Speciální ždímací program pro věrné zákazníky

| rubrika: Komentář | 18. 4. 2011 | 24 komentářů
Kliente, otřes se! Speciální ždímací program pro věrné zákazníky
Vážený kliente, jelikož jste naším dlouholetým zákazníkem, dovolte nám naúčtovat Vám speciální příplateček. Naše firma si vzájemného vztahu s Vámi velice váží, věřte nám, že budeme hledět napříště Vás ždímat s ještě větší péčí a ještě důkladněji. Klidně do posledního halíře.

Firmy mají ke svým dlouholetým klientům dvojí přístup. Jedny je hýčkají a předcházejí si je. A druhé – druhé je hledí vymačkat jako citron, aby bylo na slevy a dárky při lákání nových klientů. Když vydrželi tak dlouho, tak přece teď nebudou odcházet. No ne?

Láďa si bere hypotéku

Před pěti lety si jeden můj klient, říkejme mu v tomto článku třeba Láďa, kupoval rodinný dům a bral si na něj hypoteční úvěr. Předchozí bydlení si Láďa pořizoval také na úvěr, teď ho prodával, a aby byl poplatek za jeho předčasné splacení co nejmenší, zůstal u své stávající banky. Sankce za předčasné splacení měla být 160 000 Kč – díky tomu, že se neměnila banka, sankce klesla na 20 000 Kč. Banka byla spokojená, že má nový, vyšší úvěr, Láďa byl spokojený, že mu banka vyšla alespoň částečně vstříc. Zkrátka před pěti lety to dopadlo docela dobře, všichni vyhráli, nikdo neprohrál.

Uplynulo pět roků, po které Láďa pravidelně a řádně splácel bance svůj závazek. Ke konci tohoto období od ní očekával nabídku nové úrokové sazby. A očekával, že to bude nabídka, jak se dnes říká, „zajímavá“.

Zajímavá nabídka

Anketa

Očekáváte jako dlouholetý zákazník speciální zacházení?

Láďa je svojí bance věrný dlouhé roky. Je to banka, kam mu chodí na účet výplata, banka, které splácí hypotéku, banka, která mu měsíčně strhává své poplatky, banka, ve které leží na běžném účtu rezerva pro případ náhlé neočekávané potřeby, banka, které platí rizikové životní pojištění.

Když nabídka přišla, dlužno přiznat, že byla opravdu zajímavá. A to tím, jak všechna jeho očekávání rázem převrátila vzhůru nohama. Nová úroková sazba byla pro Láďu výrazně nevýhodná. Když dopis, ve kterém mu ji banka předkládá, převedeme do jazyka faktů, vypadalo by to asi nějak takhle:

Milý kliente,

máme Vás rádi. Máme Vás rádi za to, že pravidelně splácíte svoji hypotéku, a dovolujeme si Vaši splátku navýšit – když splácíte v pohodě teď, jistě Vám to vydrží i v budoucnosti.

Vážíme si toho, že jste našim klientem již 10 let, račte nám to tady dole podepsat a poslat zpátky, slibujeme že Vás jakožto dlouholetého zákazníka budeme ždímat obzvlášť důkladně. Věřte, že se vynasnažíme dostat z Vás maximum.

Děkujeme

Vaše Banka

Sbohem, banko, nech mě jít

Jak se odstřihnout od banky?

Změnit banku může být někdy vyčerpávající výkon. Psali jsme o tom v článcích Změna banky? Zážitek na celý život a Nový prodejní manuál České spořitelny.

Když však znáte svá práva, nikdo si na vás nepřijde:  Chcete udělat bance pápá? Je to snazší, než si myslíte! Ba, dokonce se dá zařídit, aby vám zhrzená banka neposílala psaníčka, jak moc jí chybíte a že byste se k ní měli vrátit:  Změna banky: nenechte se přemlouvat!

 

Úroková sazba na pětileté fixační období byla pro Láďu o cca 0,5 % vyšší, než v jeho bance dávají novým retailovým klientům z ulice; finančněporadenská společnost u této banky dokáže vyjednat pro své klienty úrok ještě nižší. A rozdíl to je velký.

Když se Láďovi podaří najít banku s podobnou úrokovou sazbou, na jakou jeho stará banka láká nové klienty, ušetří na splátkách hypotéky zhruba 1 200 Kč měsíčně, na pětiletém fixačním období dělá úspora přibližně 70 000 Kč. Za to už si může pořídit pořádnou dovolenou pro celou rodinu. Nebo ještě lépe – může tyhle prostředky spořit nebo investovat v rámci zajištění na stáří, aby se nemusel spoléhat na důchodovou reformu. Nebo „reformu“.

A až se budou na Láďu při odchodu ze staré banky škaredit, že zahazuje roky budovaný vztah a jak že si vlastně takový nevděk vůči mateřskému finančnímu ústavu může dovolit? Inu, můžou se mu divit? Když ho chtějí při splácení hypotéky oškubat do posledního peříčka, proč by jí měl svěřovat jiné své peníze? Má snad čekat, až mu podobně výhodné podmínky nabídnou i u běžného účtu? Kdepak, „oslíčku, otřes se“ ani osla už jim dělat nebude.

Autor je finančním poradcem Partners

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 4. 2011 16:12, benzin

No ruznou, treba rucitele, vysi zastavy atd. Vsak nektere z tech veci, ktere snizuji rizika, jsou jdou jasne videt v cenicich. Treba podle LTV, se zvysuje, resp. snizuje rizikova prirazka. To same plati o scoringu, ktery Vam kazda banka udela pred tim, nez fam pujci a podle toho do jakeho scoringoveho pasma spadnete podle toho Vam daji rizokovou prirazku (resp. oni vetsinou davaji okamzite tu vyssi, ale jsou schopni jit dolu a vyjednavat a jit niz.)

Ale dalsi veci, ktere do toho kromne LTV spada take bonita klienta (rodiny stav, pocet vyzivovanych osob, celkovy prijem a jeho vyvoj v historii, naklady na domacnost. pojisteni (jak nemovitosti, tak zivotni), uverova historie atd.) Podle toho se pak odviji i zisk (oni totiz nesazi do loterie, u nich je to statistika, ze 100 takto bonitnich dluzniku jim x penize nesplati no a to musi zohlednit jako prirazku pro ty co to splati).

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ppetr1 18. 04. 2011 13:42)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 4. 2011 13:36, ppetr1

me jde o to abych to stihnul.pokud se clovek o to nezajima,tak ho banka vyrozumi v sibenicnim terminu 1 mesic !!!!! a pak uz to clovek nestihne - uz jse si to zazil a bylo to jen tak tak !!!!
proto jsem uvedl půl roku.snad budou stacit 3 mesice.rozhodne nedam svoji kuzi lacine .o bankach si myslim svoje.az to splatim jiz nikdy zadny uver !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tragi 18. 04. 2011 10:22)

Další příspěvky v diskuzi (24 komentářů)

27. 5. 2011 | 14:47 | Vítězslav

Měl jsem absolutně identickou zkušenost jaká je popsaná v článku. Nevím jakou banku oni popisujou, já měl RB. Dříve maximální spokojenost, teď po pěti letech si mne raději nechali utéct k jiné bance s obratem cca 100k měsíčně....více

29. 4. 2011 | 13:37 | Mišánek

Za 1)nevšiml jsem si zda pan Láďa měl poradce.Za 2) Je "poradce" a poradce.Za 3)Poradci to co znám tak to dělají tak aby to bylo ku prospěchu zákazníka.Pokud je to poradce banky,tak je to jasné že tam jde o to urvat pro banku.U...více

28. 4. 2011 | 21:02 | Vladimír Švorba

Zajímavé příspěvky do diskuze, ani jsem nevěděl, že takhle vypadá hysterický článek :-) Jinak úrokovou sazbu se nám podařilo snížit z 5,0% na 3,99%. více

20. 4. 2011 | 8:46 | comment

Taky mi článek připadá nemístně hysterický. Proboha, zvýšili mi sazbu o 0,5%, stejně jako všem ostatním! Celou dobu jsem to mohl čekat, ale teď se to opravdu stalo! Jsou to gauneři! Okradli stařenku!
Celé je to nesmysl,...
více

20. 4. 2011 | 2:27 | Kuliiisek

Co se tomu divíte a vztekáte se tu, proboha?? :-D Dyť je to úplně normální, že je první fixace levná.. proč asi myslíte, že to tak je?? Přece proto, aby klienta nalákali a na další fixace mu to dají tak, aby tu první ztrátovou...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Účetní závěrka, Nominální výnos, Maloobchodní bankovnictví, fintech, daně, daň z příjmů, banky, restaurace, výnosy z pronájmu, skimming, juan, projekty, vliv na životní prostředí, Balancovaný, Cash flow, propouštění zaměstnanců, e-book, míra poškození bankovky

4AI0297, 2SK4714, 2SK4714, 2SK6325, 8S50799

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK