Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2024 | 1 komentář
Obchodní řetězec Billa mění komunikaci směrem k zákazníkům a spolu s tím také svůj design. Nová identita řetězce se nese v duchu aktuálního trendu – zdravého životního stylu a přírodního designu.
Když se řekne | Pavla Adamcová | 22. 2. 2024
Která nákupní centra patří mezi deset největších v republice? Jaké mají majitele a kolik jich je z Česka? Tady je žebříček.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 10. 2019
Na růstu e-shopů se v Česku „vezou“ i takzvané cashback portály. Ukazují to statistiky jednoho z nich, když prostřednictvím Tipli.cz byly v prvních devíti měsících roku 2019 uskutečněny obchody za více jak 750 milionů korun.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 16. 2. 2024 | 1 komentář
Tři čtvrtiny lidí vnímají samoobslužné pokladny v obchodech jako pozitivum. Nejčastěji jim fandí mladí ve věku 18 až 29 let, kteří je zároveň preferují nejvíce. Vyplývá to z lednového průzkumu agentury Stem/Mark na reprezentativním vzorku více než 500 uživatelů internetu.
Rozhovor | Pavla Adamcová | 19. 4. 2024
Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 22. 4. 2010 | 15 komentářů
Alternativní dodavatelé plynu slibují, že když k nim spotřebitelé přejdou, budou mít účet za plyn zhruba o pět procent nižší. Stojí podle vás tato úspora za námahu vynaloženou na změnu dodavatele? Napište, co si o tom myslíte.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 22. 12. 2013 | 1 komentář
Bezkontaktní platby dál dobývají Česko – umí je už každá třetí platební karta v Česku. Roste také počet terminálů v obchodech, které tento rychlejší druh plateb umožňují. S bezkontaktní funkcí je již každý třetí terminál z celkového počtu 90 tisíc.
Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 6. 2019
Většina dětských opalovacích krémů chrání tak, jak slibuje na obalu. Ukazují to výsledky testu spotřebitelské organizace dTest. Ze zkoušek však zároveň vyšlo varování před jedním konkrétním výrobkem.
Aktuality | Jiří Hovorka | 14. 5. 2019
Nejstarší brněnské nákupní centrum Avion Shopping Park projde největším rozšířením a modernizací ve své historii. Během příštího roku zde vyroste nová část centra, ve které bude mimo jiné umístěno největší kino v Česku s 19 promítacími sály. Po dobu modernizace zůstane nákupní centrum v plném provozu.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 7. 2019
Za zboží z internetových obchodů platí kartou ihned při objednání, tedy on-line, již čtyři z deseti Čechů (40,2 %). Ještě v roce 2016 přitom Takto platila jen čtvrtina nakupujících (24,7 %). Platba kartou stoupá na úkor dobírky, kterou využívá více jak pětina nakupujících (21,1 %). Údaje vyplývají z průzkumu, který pro balíkovou přepravní společnost GLS zpracovala výzkumná agentura Ipsos.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 9. 2019 | 2 komentáře
Řetězec XXX Lutz může v Česku koupit konkurenční síť prodejen Kika, jestliže část získané společnosti prodá. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Oba řetězce prodávají hlavně nábytek a bytové doplňky.
Aktuality | Jiří Hovorka | 31. 10. 2019
Obchodní řetězec Makro musí zaplatit pokutu ve výši 46,56 milionu korun za porušení zákona o významné tržní síle. Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže již je pravomocné, neboť společnost Makro využila procedury narovnání a nepodala rozklad. Za to úřad vyměřenou pokutu snižuje o pětinu.
Když se řekne | Pavla Adamcová | 2. 5. 2024 | 1 komentář
Zboží v akci nebo sleva ve věrnostním programu – to už je pro české zákazníky samozřejmost. Relativní novinkou jsou ale slevy jen pro určité skupiny zákazníků. Třeba pro studenty, seniory nebo invalidy. Co jim řetězce s potravinami nabízejí?
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 9. 2019 | 1 komentář
Více jak pětina (21 %) Čechů nakupuje převážně v e-shopech. Vyplývá to z průzkumu konzultační společnosti Acomware, který na vzorku 1016 online respondentů uskutečnila výzkumná agentura Ipsos.
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 5. 2019
Ceny v příštích třech letech porostou stabilně kolem úrovně dvou procent. Počítá s tím aktuální odhad ministerstva práce a sociálních věcí. Průměrná roční míra inflace by podle něj v roce 2019 měla dosáhnout 2,4 procenta, výhled na příští rok se pohybuje v intervalu 1,3 až 2,3 procenta a v roce 2021 je to 1,5 až 2,5 procenta.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 9. 9. 2008 | 3 komentáře
Diskontní řetězce upevňují pozice. Na začátku letošního roku jich bylo v Česku o 14 víc než supermarketů. Nabídku menšího sortimentu se snaží dohnat lákavými cenami. Víte, kde Češi nejraději nakupují? Tipněte si a dozvíte se víc
Aktuality | Jiří Hovorka | 24. 5. 2019
Prodejny nábytku Kika mění majitele, kupuje je rakouský nábytkářský řetězec XXX Lutz. Ten od holdingu Signa, současného majitele, získá celkem 22 poboček v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Informuje o tom web Heute.at.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 7. 2019
Ruské zmrzliny prodávané v Česku jsou většinou kvalitní. V testu spotřebitelského časopisu dTest propadla jediná z jedenácti zkoumaných vzorků. V laboratoři dTest zkoumal čistotu mléčného tuku, množství obsaženého cukru a rychlost odtávání zmrzliny.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 19. 1. 2024
V českém gastru se v závěru loňska zvedly koncové ceny pro zákazníky v průměru o šest procent, někde to ale bylo i skoro jednou tolik. Od prosince 2019 do konce roku 2023 se zdražilo o třetinu.
Co se děje | Pavla Adamcová | 27. 3. 2024
Cena čokolády v obchodech za poslední rok stoupla už asi o 15 procent. Výraznější růst ale teprve přijde, shodují se analytici i prodejci. Důvodem je raketové zdražování kakaa na komoditní burze.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 8. 4. 2024
Značka Pepsi po čtrnácti letech mění celosvětově svůj design. Změnu oznámila nejprve loni v USA k 125. výročí vzniku nápoje. Teď se dotkne i českého trhu, kde tento nápoj vyrábí společnost Mattoni 1873.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 4. 2024
Obchodní řetězec Billa dnes představil novou mobilní aplikaci, přes kterou si mohou zákazníci nakoupit na e-shopu.
Co se děje | Pavla Adamcová | 10. 4. 2024 | 2 komentáře
Má zákaz prodeje o vybraných státních svátcích skončit? Návrh dvojice poslanců ODS vláda nepodpořila, ale ani neodmítla. Odbory naopak chtějí zákaz rozšířit.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 20. 3. 2024
Pražský obchodní dům Máj otevře v novém kabátě a pod novým názvem Máj Národní letos v červnu. Místo dosavadních šesti pater jich nově nabídne devět.
Aktuality | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024
Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.
Co se děje | Pavla Adamcová | 28. 3. 2024 | 3 komentáře
Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 2. 2020 | 13 komentářů
Společnost Penny Market od začátku března zvýší všem svým zaměstnancům mzdy v průměru o pět procent. Například pokladní pracující na plný úvazek si polepší minimálně o 1000 korun měsíčně. Základní mzda pokladních se bude nově pohybovat v závislosti na délce pracovního poměru v rozmezí od 24 000 až do bezmála třiceti tisíc korun měsíčně.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 3. 12. 2009 | 6 komentářů
Krize nekrize, Češi budou zase před Vánocemi ve velkém utrácet. Na dárky podle některých průzkumů padne pět tisíc korun na osobu. Jenže recese přece jen někoho donutí o vánočních útratách více přemýšlet. Co byste jim poradili? Jak se dá před Vánocemi ušetřit?
Aktuality | Jiří Hovorka | 29. 1. 2020
Tesco rozšířilo svůj online supermarket o oblečení. „Zákazníci mají na výběr například z dupaček, spodního prádla, čepic nebo ponožek. V této chvíli nabízíme 238 produktů a v dalších měsících plánujeme sortiment dále rozšiřovat,“ říká Věra Szabó, manažerka internetového prodeje společnosti Tesco.
Aktuality | Pavla Adamcová | 30. 1. 2024
Velkoobchodní řetězec Makro se letos zaměří na rozšiřování malých obchodů „v sousedství“. Do nové sítě městských prodejen pod vlastní značkou Bonveno během dvou týdnů přibydou dvě nové v Praze: na Vinohradské třídě a Prokopově náměstí na Žižkově.