Kdo byl na našich bankovkách? Ukažte, co si pamatujete
28. 4. 2024 | Gabriel Pleska | 1 komentář
Peníze se musí točit. V našem kvízu jsme je otočili lícemi dolů. A vy si teď podle zadní strany zkuste vzpomenout, co je vpředu.
Zdroj: Makro
Velkoobchodní řetězec Makro se letos zaměří na rozšiřování malých obchodů „v sousedství“. Do nové sítě městských prodejen pod vlastní značkou Bonveno během dvou týdnů přibydou dvě nové v Praze: na Vinohradské třídě a Prokopově náměstí na Žižkově.
Se značkou Makro cílí na „uspěchané“ zákazníky ve městech. Čtyři prodejny menšího formátu otevřely v pilotním provozu v Praze už loni. „První zpětná vazba našich zákazníků ukazuje, že se jim naše prodejny líbí a začínají se pravidelně vracet,“ říká generální manažer sítě v Česku Karel Bárek. Koncept se už rozvíjí v několika státech Evropy.
Letos chce Makro pod značkou Bonveno v Česku otevřít celkem dvacet obchodů. Podle šéfa Makra ČR Jiřího Nehasila jich ale mohou být v budoucnu ve velkých českých městech až stovky.
Tyto menší prodejny v současnosti nabízejí přes 3000 položek včetně občerstvení, léků, drogerie, krmiv pro zvířata, lahůdek nebo ovoce a zeleniny. Jejich velikost se pohybuje v průměru od 40 až do 140 metrů čtverečních. „A tak to chceme i nadále udržet,“ dodává Bárek.
Čím se podle Bárka hodlá Bonveno odlišit od konkurence, je mimo jiné digitalizace. „Na LCD monitorech v obchodě komunikujeme sezónní nabídku, dále chceme investovat do zákaznické aplikace a také do eshopu,“ říká.
Koncept menších obchodů patřících velkým řetězcům nejsou v Česku novinkou. Přibližně před čtyřmi lety přišel s podobným modelem s názvem Globus Fresh řetezec Globus. Do provozu konceptu ale zasáhla pandemie konoronaviru. Konkureční Billa zase loni spustila projekt drobných obchůdků Viva Billa na čerpacích stanicích OMV. Podobně už přitom v Česku už spolupracuje s konkurenčními benzinkami Shell.
Platíte hodně za plyn?
Změňte dodavatele
Čím dříve se do změny dodavatele pustíte, tím víc ušetříte. Neotálejte a podívejte se, jaké nabídky pro vás máme.
Makro plánuje dál rozvíjet také alianci prodejen Můj obchod, v nichž pomáhá podnikatelům s provozem. V průběhu roku by se aliance měla rozšířit asi o desetinu na celkem 770 členů.
„Data o nákupním chování ukazují, že lidé sice do malých lokálních prodejen chodí stejně často jako do řetězců, ale utrácí méně a větší nákupy přesouvají především do supermarketů a diskontů. Pokud se zákazník necítí v obchodě dobře, může to znamenat, že ho provozovatel ztratí na dlouhou dobu dopředu,“ vysvětluje vedoucí aliance Můj obchod Miroslav Pácl.
Řešením je podle něj akční nabídka, atraktivní vzhled prodejen i rozšíření doplňkových služeb.
Podle Pácla je v roce 2024 v plánu také otevření prvních samoobslužných obchodů s nonstop provozem. V rámci dotačních programů jsou podle něj momentálně rozpracované celkem čtyři projekty automatizovaných prodejen.
Dlouhodobý investiční produkt
Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.
Sdílejte článek, než ho smažem