Klamavá reklama

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 2. 2024

+14

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

+19

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů

+42

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Když se řekne | Gabriel Pleska | 17. 3. 2023

+36

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023

+21

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář

+405

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

+24

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář

+32

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Česká pojišťovna už nebude česká. A bude slušnější?

Co se děje | Dušan Šídlo | 14. 1. 2013 | 22 komentářů

+38

Česká pojišťovna, jeden z klenotů nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, definitivně prodána Italům! Po minutě ticha a připomenutí úspěchů vzpomeňme i na její hříchy.

Úročení na spořících účtech potichu klesá

Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů

+14

Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů

+13

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů

+17

Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Nová adresa pro stížnosti na finanční instituce

Rozhovor | Petr Čermák | 8. 9. 2008 | 6 komentářů

-8

Odbor ochrany spotřebitele, který vznikl v ČNB 1. září, má dbát na to, aby se regulované finanční instituce chovaly férově. Chce se i více zapojit do finančního vzdělávání obyvatelstva, říká ředitelka nového odboru Helena Kolmanová.

Jak na pochybné výhry

Jak na to | Táňa Chadrabová | 17. 7. 2008 | 44 komentářů

+137

Pokušení obohacovat se na úkor jiných patří asi k univerzálním pudům. Všude ve světě lze potkat skořápkáře či ruličkáře, nabízející „výhodný“ kurs. Jestliže něco ale vypadá příliš dobře, dobré to zřejmě vůbec nebude. A to ani v případě renomovaného vydavatelství Reader ´s Digest Výběr.

Agresivní reklama bude nezákonná

Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů

+23

Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.

Převodník měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services