Zakoupila jsem použitý kočárek - prodejce však neposlal důležité příslušenství, co jsem objednala a zaplatila

Zakoupila jsem přes internet použitý kočárek včetně bohatého příslušenství, které inzerent uváděl v popisu a které bylo i nafoceno. Kočárek mi byl zaslán na dobírku. Po rozbalení jsem však zjistila, že chybí právě ono důležité a drahé příslušenství. Okamžitě jsem prodejce zkontaktovala, prý zapomněl a obratem zašle i chybějící součástí.. Vzhledem k tomu, že kočárek i vykazoval vady, které nebyly uvedeny, domluvili jsme se ještě s prodejcem na slevě ze zaplacené ceny. Balík s příslušenstvím jsem obdržela až po dlouhých 2 týdnech, a to po neustálých emailech. Chvilku to i vypadalo, že balík nepošle vůbec.Balík sice dorazil, ale po rozbalení jsem opět zjistila, že ještě polovina toho chybí. I když jsem několikrát v emailové komunikaci zopakovala, a konkrétně vypsala, co vše chybí. Opět jsem prodejce kontaktovala, ale ten již nereaguje. Je nějaká obrana??? Když pošlu kočárek nazpět na adresu, samozřejmě na dobírku, balík jistě nepřevezme a vrátí se mi nazpět. Je nějaká opora v zákoně? Jak se bránit? Chci dostat kompletně vše, co jsem si objednala a zaplatila, včetně dohodnuté slevy. K dispozici mám pouze emailovou komunikaci. Moc děkuji za radu.

Dotaz poslal/a: Caress, 14. 02. 2013 15:31

Dobrý den, děkujeme Vám za využití elektronické poradny časopisu dTest na Peníze.cz. Pokud prodejce kočárku nejednal v rámci své podnikatelské činnosti, bude se jednat o tzv. prodej mezi občany. Pro reklamace tady platí odlišná pravidla než ve vztahu spotřebitel vs. podnikatel. Práva z odpovědnosti za vady, resp. reklamaci je potřeba uplatnit bez zbytečného odkladu, maximálně do 6 měsíců, jinak zaniknou. To jste pravděpodobně udělala. Můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny na základě § 597 odst. 1 občanského zákoníku, kdyby šlo o vadu na kterou prodejce neupozornil předem. Doporučujeme proto se domáhat splnění prodejce na základě kupní smlouvy (dodání celého předmětu koupě, kočárku i s příslušenstvím), k čemuž je povinen. Pokud by prodejce jednal jako podnikatel, máte nárok na odstoupení od smlouvy podle § 616 odst. 3 občanského zákoníku. Doporučujeme to učinit písemně a doporučeně. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne časopis dTest

dTest, Kolektiv odborníků, 21. 02. 2013 23:49

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

19. 7. 2023 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

14. 7. 2023 | Jan Müller | 1 komentářů

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

28. 6. 2023 | Jana Divinová

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

8. 6. 2023 | Jana Divinová

Peklo na letišti? Letos zvládneme i víc cestujících, věří

Ucpaná letiště, zpoždění, rušení letů... Loňská dovolená přinesla nechtěná dobrodružství. A taky nejasnosti, kdo může za zmeškané letadlo, i když jste přišli s pětihodinovým předstihem. Letošní přípravy na léto jsou prý důkladnější. Ale cestujících bude mnohem víc.

Lidl prodlouží otevírací dobu. Kde si nakoupíte déle?

31. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Lidl prodlouží otevírací dobu. Kde si nakoupíte déle?

Od 1. června prodlouží obchodní řetězec Lidl otevírací dobu u více než 250 z celkem 316 prodejen. Zdůvodňuje to tím, že zájem o nakupování v pozdějších denních až nočních hodinách roste. 

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

29. 5. 2023 | František Nonnemann, Petr Kučera

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

18. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Zdražili vám energie? Možná to neplatí, upozorňuje úřad

Energetický regulační úřad varuje před praktikami některých prodejců energií, kteří neoprávněně svým zákazníkům zvyšují cenu za dodávky. Varování úřad vydal na základě rostoucího počtu stížností, které přicházejí na jeho adresu.

První operátor využije bankovní identitu. Bez občanky to jde u T-Mobile

2. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

První operátor využije bankovní identitu. Bez občanky to jde u T-Mobile

Společnost T-Mobile spouští ve svém e-shopu digitální ověření totožnosti prostřednictvím BankID. Zákazníci tak mohou od úterý 2. května objednávat hlasové mobilní služby online bez nutnosti návštěvy prodejny nebo čekání na kurýra.

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

2. 5. 2023 | Gabriel Pleska

Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?

I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

13. 4. 2023 | Jana Divinová

Kontrola potravin dopadla hůř, než se čekalo. Zavřelo pět prodejen

Už několik týdnů probíhají kontroly u zemědělců a potravinářů kvůli vysokým cenám potravin. Zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a České obchodní inspekce (ČOI) jsou horší, než se očekávalo. Na dnešním setkání s novináři to sdělil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

28. 3. 2023 | Olga Skalková | 1 komentářů

Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?

Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

22. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

17. 3. 2023 | Gabriel Pleska

Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop

Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

9. 3. 2023 | redakce Peníze.CZ

Značku Partners Market zneužívá podvodník, varuje ČNB

Finančně poradenská společnost Partners Financial Services varuje před podvodníky, kteří zneužívají značku jejích poboček Partners Market k podvodným investičním nabídkám. Na zneužití upozornila i Česká národní banka.

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

9. 3. 2023 | Petr Kučera

Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí

Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

6. 3. 2023 | František Nonnemann

Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu

Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

7. 2. 2023 | Jana Divinová

Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu

Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

26. 1. 2023 | Veronika Hejná

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu

Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu

Americké banky investují do bitcoinových fondů, volatilita bitcoinu klesá, vývojář Tornado...více

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce...více

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services