Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
19. 7. 2023 | Petr Kučera
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.
Zakoupila jsem přes internet použitý kočárek včetně bohatého příslušenství, které inzerent uváděl v popisu a které bylo i nafoceno. Kočárek mi byl zaslán na dobírku. Po rozbalení jsem však zjistila, že chybí právě ono důležité a drahé příslušenství. Okamžitě jsem prodejce zkontaktovala, prý zapomněl a obratem zašle i chybějící součástí.. Vzhledem k tomu, že kočárek i vykazoval vady, které nebyly uvedeny, domluvili jsme se ještě s prodejcem na slevě ze zaplacené ceny. Balík s příslušenstvím jsem obdržela až po dlouhých 2 týdnech, a to po neustálých emailech. Chvilku to i vypadalo, že balík nepošle vůbec.Balík sice dorazil, ale po rozbalení jsem opět zjistila, že ještě polovina toho chybí. I když jsem několikrát v emailové komunikaci zopakovala, a konkrétně vypsala, co vše chybí. Opět jsem prodejce kontaktovala, ale ten již nereaguje. Je nějaká obrana??? Když pošlu kočárek nazpět na adresu, samozřejmě na dobírku, balík jistě nepřevezme a vrátí se mi nazpět. Je nějaká opora v zákoně? Jak se bránit? Chci dostat kompletně vše, co jsem si objednala a zaplatila, včetně dohodnuté slevy. K dispozici mám pouze emailovou komunikaci. Moc děkuji za radu.
Dotaz poslal/a: Caress, 14. 02. 2013 15:31
Dobrý den, děkujeme Vám za využití elektronické poradny časopisu dTest na Peníze.cz. Pokud prodejce kočárku nejednal v rámci své podnikatelské činnosti, bude se jednat o tzv. prodej mezi občany. Pro reklamace tady platí odlišná pravidla než ve vztahu spotřebitel vs. podnikatel. Práva z odpovědnosti za vady, resp. reklamaci je potřeba uplatnit bez zbytečného odkladu, maximálně do 6 měsíců, jinak zaniknou. To jste pravděpodobně udělala. Můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny na základě § 597 odst. 1 občanského zákoníku, kdyby šlo o vadu na kterou prodejce neupozornil předem. Doporučujeme proto se domáhat splnění prodejce na základě kupní smlouvy (dodání celého předmětu koupě, kočárku i s příslušenstvím), k čemuž je povinen. Pokud by prodejce jednal jako podnikatel, máte nárok na odstoupení od smlouvy podle § 616 odst. 3 občanského zákoníku. Doporučujeme to učinit písemně a doporučeně. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne časopis dTest
dTest, Kolektiv odborníků, 21. 02. 2013 23:49
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.
Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.
Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice
tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za tuto kategorii odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Velké banky kupují bitcoiny. Salvador ukázal, kolik jich má. Týden v kryptu
Americké banky investují do bitcoinových fondů, volatilita bitcoinu klesá, vývojář Tornado...více
Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci
Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce...více
Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze...více
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.