Vrácení zboží

Dobrý den, dcera mi koupila jako dárek v Alze novou žehličku. Žehlička byla příliš těžká, a tak jsme ji chtěly vrátit ve lhůtě 14 dnů. Dle instrukcí jsme se k navrácení zboží zaevidovaly a žehličku jsem donesla do prodejny. Tam mě vyzvali, ať na počítači napíši kontaktní údaje a ev. číslo vrácení. Pokoušela jsem se oslovit zaměstnance a vysvětlit, že vracím zboží osobně, ale odkázal mě na box, na který jsem měla nalepit štítek, který vyjel z tiskárny u počítače. Vložila jsem žehličku, která byla v původním nepoškozeném obalu do boxu. Přišly mi 4 e-maily o přijetí, o vyřizování, o vyřízení a o zaslání dobropisu. Původní cena žehličky byla 2399 Kč a dobropis zněl na 1971 Kč. Byla stržena položka 427,91 Kč za částečné spotřebování / poškození / ušlá záruka. Po telefonickém dotazu mi bylo sděleno, že žehlička byla na zadní straně poškrábána. Chtěla jsem zaslat fotky poškrábání, pracovnice to přislíbila, ale zatím nic nepřišlo. Pokud tam nějaké škrábance byly, tak nebyly ode mě. Co mám dělat, když s tímto verdiktem nesouhlasím? Jak mám vědět, že jejich tvrzení je pravdivé? Děkuji za odpověď a přeji hezký den

Otázku poslal/a: Magdalena  Hendrichová, 9. 2. 2021 13:49

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste odstoupila od kupní smlouvy uzavřené na dálku, byl Vám prodávající povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů, vrátit všechny peněžní prostředky. Jako spotřebitelka odpovídáte pouze za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku Vašeho nakládání s tímto zbožím jinak než za účelem jeho vyzkoušení. Pokud Vám prodávající nevrátil celou kupní cenu zboží s odůvodněním, že vrácené zboží bylo poškozené – poškrábané, je povinen prokázat, že jste toto poškození způsobila. V opačném případě budete oprávněna vymáhat rozdíl mezi kupní a vrácenou cenou zboží, například prostřednictvím předžalobní výzvy a návrhu na vydání platebního rozkazu. Využít můžete rovněž mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (adr.coi.cz). V případě potřeby další konzultace kontaktujte poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

19. 2. 2021 14:17

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. 

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

8. 1. 2023 | Petr Kučera

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2022 | Petr Kučera | 5 komentářů

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

8. 12. 2022 | Veronika Hejná | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

28. 11. 2022 | Jakub Balada | 1 komentářů

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

14. 11. 2022 | Petr Kučera, Jana Divinová

Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní

Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

7. 11. 2022 | Petr Kučera

E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo

Největší změny pravidel za poslední roky začnou platit od 6. ledna 2023. Přináší je novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku.

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

4. 11. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka

Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď dostanete možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

26. 10. 2022 | Petr Kučera, Veronika Hejná | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

13. 10. 2022 | redakce Peníze.CZ, dTest

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

Poslechněte si nahrávku typického rozhovoru, kterou spotřebitelský časopis dTest rozebral s psycholožkou. Takzvaní telešmejdi po změně zákona změnili postup, ale na seniory tlačí dál.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

12. 10. 2022 | Petr Kučera | 1 komentářů

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

3. 10. 2022 | Petr Kučera

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

16. 9. 2022 | Petr Kučera

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

Domácnosti dostanou možnost, aby se takzvaných spotových cen zbavili rychleji než podle dosavadních pravidel. Umožní jim to novela, kterou dnes schválili poslanci. Týká se to smluv na dobu určitou i neurčitou – ovšem pouze spotřebitelů, ne třeba podnikatelů.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

28. 8. 2022 | Jana Divinová

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

10. 8. 2022 | Jana Divinová | 4 komentáře

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Česká spořitelna změní úroky na spořicím účtu. Většině lidí klesnou

Česká spořitelna změní úroky na spořicím účtu. Většině lidí klesnou

Česká spořitelna změní od 1. června způsob úročení na svém spořicím účtu. Většině klientů...více

Kde investovat do bytu? Tato města rostla meziročně nejvíc

Kde investovat do bytu? Tato města rostla meziročně nejvíc

Ústí nad Labem, Pardubice nebo Ostrava. To jsou města, kde meziročně ceny bytů nejvíc...více

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

Penny rozšiřuje prodej na dálku. Nákup rozveze už i po Praze

Online objednávku a rovážku přes aplikaci dopravní společnostii Wolt testuje diskontní...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services