Cena náhradního dílu
Otázku poslal/a:  , 23. 12. 2020 6:30

Dobrý den, rád bych se informoval na možnost bránit se ceně, kterou mi autoservis naúčtoval za náhradní díl vyměněný při opravě. Fakturovaná cena se mi nezdála, a tak jsem se na přibližnou cenu informoval u autorizovaného prodejce originálních náhradních dílů přímo na značku mého vozu. K mému překvapení je naúčtovaná cena trojnásobná, což mi připadá minimálně v rozporu s dobrými mravy. Mám nějakou možnost se proti ceně dílu ohradit, nebo si prostě autoservis může naúčtovat cenu i tolikrát vyšší? Nejde teď samozřejmě o naúčtovanou práci, pouze o cenu náhradního dílu, která o tisíce převažuje cenu nákupní. Mohu požadovat doložení dodacího listu jako důkazu o skutečně vynaložených nákladech? Děkuji za odpověď. Záleský

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud nebyla sjednána přesná cena opravy, platí za ujednanou cena placená za tutéž nebo srovnatelnou opravu v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek, a to v souladu s § 2586 odst. 2 občanského zákoníku. Zjistěte tedy, jaká by byla cena za opravu včetně dodání nového dílu v jiných autoservisech. Pokud byla sjednána přesná cena opravy, není autoservis oprávněn odchýlit se od smluvené ceny bez Vašeho souhlasu. Pokud by se autoservis odchýlil, uhraďte mu tržní nebo sjednanou cenu za opravu, na vyšší částku nemá autoservis nárok a mohlo by se z jeho stany jednat o bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

5. 3. 2021 12:40

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

17. 7. 2025 | Pavla Adamcová

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

Zatoulané zavazadlo je stres, nemusí ale zkazit celou dovolenou. Jak postupovat, aby vám dopravce proplatil nezbytné výdaje? A jak se pro příště pojistit, abyste riziko ztráty co nejvíce omezili? Poradíme.

Jak reklamovat platbu kartou? Jen dvě banky vám to maximálně usnadní

7. 7. 2025 | Petr Kučera

Jak reklamovat platbu kartou? Jen dvě banky vám to maximálně usnadní

Banky se předhánějí, co všechno už lze snadno zařídit přímo v elektronickém bankovnictví „na jeden klik“. Když ale potřebujete reklamovat konkrétní platbu kartou, zjistíte, že většina bank má ještě co vylepšovat.

Aquapark bez vody i atrakcí a studené jídlo. Jak na reklamaci problémového zájezdu

3. 7. 2025 | Pavla Adamcová

Aquapark bez vody i atrakcí a studené jídlo. Jak na reklamaci problémového zájezdu

Neproběhla plánovaná dovolená podle vašich představ? Nebo cestovka slíbila, co na místě nebylo? Poradíme, jak při reklamaci postupovat a kdy můžete dostat své peníze zpět.

Reebok stornuje objednávky a kaje se za chybu. Na co příště při nákupu pozor

9. 6. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Reebok stornuje objednávky a kaje se za chybu. Na co příště při nákupu pozor

Sportovní značka Rebook se českým zákazníkům po e-mailu omlouvá za chybu, kdy jim o víkendu na svém e-shopu u zboží v akci nepřepočítala cenu v eurech na koruny.

E-shopoví šmejdi dostali pokuty za víc než 15 milionů. Jak je poznat a nenaletět

23. 4. 2025 | Pavla Adamcová

E-shopoví šmejdi dostali pokuty za víc než 15 milionů. Jak je poznat a nenaletět

Vypadají jako běžné e-shopy. Navíc nabízejí výrazně nižší ceny než konkurence a superrychlé doručení. Jenže když zaplatíte předem – a ono to většinou ani jinak nejde – nastane několikatýdenní ticho. V lepším případě.

První hromadná žaloba v Česku. Lidé chtějí vrátit zálohy za nedodané zboží

16. 3. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

První hromadná žaloba v Česku. Lidé chtějí vrátit zálohy za nedodané zboží

Městský soud v Praze bude projednávat historicky první hromadnou žalobu v Česku. Vyplývá to z usnesení soudu v takzvané certifikační fázi řízení. Žaloba podle něj splňuje všechny podmínky a je tedy přípustná.

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

10. 3. 2025 | Petr Kučera

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

Energetický regulační úřad (ERÚ) v loňském roce uložil pokuty v celkové výši 14,3 milionu korun za zakázané praktiky proti spotřebitelům. „Jedná se o rekordní částku za více než dvacetiletou historii úřadu, padla rovněž nejvyšší sankce v jediném řízení,“ říká Jan Šefránek, předseda Rady ERÚ.

Kde prodávali špatný benzin nebo naftu? Přehled pokut od ČOI

26. 2. 2025 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin nebo naftu? Přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Konec předražených půjček? Spotřebitelské úvěry mají dostat úrokový strop

22. 2. 2025 | Kateřina Hovorková | 3 komentáře

Konec předražených půjček? Spotřebitelské úvěry mají dostat úrokový strop

Ministerstvo financí chce zavést limity na náklady spojené se spotřebitelským úvěrem. Přísnější pravidla vyžaduje evropská směrnice.

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

18. 2. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

Pojišťovna Allianz dostala od České národní banky (ČNB) pokutu ve výši tří a půl milionů korun. Při komunikaci s desítkami tisíc klientů totiž použila nepravdivé a klamavé informace, čímž podle ČNB porušila zákon o distribuci pojištění a zajištění.

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys

17. 2. 2025 | Renata Lichtenegerová

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys

Před jedenácti lety založil Opravárnu, web spojující majitele porouchaných přístrojů s opraváři. Z ekologického projektu se stal podnikatelský záměr zaměřený na B2B segment a vznikl RepairSYS. Jan Charvát v rozhovoru popisuje dnes úspěšný byznys model, s nímž čelil recesi na trhu elektrospotřebičů i neúspěšné expanzi do zahraničí.

Chemikálie v hračkách i chybné značení. Jak dopadl test zboží z Temu

4. 2. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Chemikálie v hračkách i chybné značení. Jak dopadl test zboží z Temu

Snadno oddělitelné malé části dětských hraček, chybějící nebo nesprávné složení na kosmetice nebo rizikové elektrické ohřívače – to jsou výsledky testu členů Evropské spotřebitelské organizace (BEUC), kteří zkoumali zboží prodávané na čínském online tržišti Temu.

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

17. 1. 2025 | Pavla Adamcová

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich cenovky dva roky po zavedení nových pravidel toho, jak přehledně stanovit slevu. Kdo se zlepšil, a kdo v kouzlení se slevami pokračuje dál?

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

16. 1. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

Snadnou blokaci nechtěné služby nově nabízí i Moneta. Přidala se tak k České spořitelně, Fio bance, mBank, Partners Bance, bývalé Max bance a Raiffeisenbank. Funkci plánují přidat i některé další banky. Zásadně proti zůstávají jenom dvě.

Špatná zpráva pro řetězce. Pokutu za falešné slevy potvrdil soud

26. 12. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

Špatná zpráva pro řetězce. Pokutu za falešné slevy potvrdil soud

Český soud poprvé rozhodl ohledně nových pravidel pro počítání slev. Podobně jako Albert přitom postupují i další velké řetězce. Naději pro další spory jim nedává ani Soudní dvůr Evropské unie.

Stránka 1/26

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kde natankovat při cestě na dovolenou? Ceny benzinu a nafty v EU

Kde natankovat při cestě na dovolenou? Ceny benzinu a nafty v EU

Pohonné hmoty v Česku dál patří k nejlevnějším v Evropské unii, ukazuje nové porovnání...více

Obchody a služby na Slovensku začnou povinně přijímat i bezhotovostní platby

Obchody a služby na Slovensku začnou povinně přijímat i bezhotovostní platby

Od března 2026 bude možné zaplatit kartou, mobilní aplikací nebo třeba okamžitou platbou...více

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

Letadlo přistálo, kufr nikde. Jak postupovat a na co máte nárok?

Zatoulané zavazadlo je stres, nemusí ale zkazit celou dovolenou. Jak postupovat, aby vám...více

Interaktivní grafiky

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická....více

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Které léky Češi nejčastěji kupovali v prvním čtvrtletí roku 2025? Přinášíme přehled 20...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services