Obchodník odmítl převzít reklamaci
Dorbý den, zajímalo by mě, jaké mám možnosti na odškodnění (ztížené hygienické podmínky) v případě prokázání vady přístroje, o kterém mi dodavatel (montážní firma) opakovaně tvrdil, že je vše v pořádku a vlastními silami nebyl schopen zjistit vadnou součástku. Před více než dvěma lety mi bylo namontováno tepelné čerpadlo. První zimu jsme ještě v domě nebydleli, nicméně už tou dobou mi byla divná hladina hluku. Druhou zimu jsme již v domě bydleli a na noc bylo nutné čerpadlo vypínat. Probíhala neustálá snaha nějakým způsobem zajistit reklamaci formou servisu, ale dodavatel neustále oddaloval jakýkoli způsob zjištění problému. Postupně sem poslal elektrikáře, pak obchodníka ale nikdy nedošlo k řádnému zjištění problému, na který jsem si stěžoval. Postupně jsem pochopil, že to nebude jen tak, a tak jsem nakonec chtěl podat řádnou reklamaci. Tuto mi dne 20. 7. 2018 dodavatel odmítl převzít. Nakonec jsem se obrátil přímo na distributora tepelných čerpadel, kde také komunikace nebyla zcela pohodlná, nicméně asi to i částečně přispělo k tomu, že dodavatel nakonec dohodl technika od tohoto distributora. Dnes, 11. 2. 2019 proběhlo zjišťování problému a technik zjistil vadný kompresor (a možná i další součástky), který touto závadou vydává hluk, který jsem "reklamoval". Jednou věcí je, že mi nyní samozřejmě kompresor vymění. Jakou ale mám možnost požadovat kompenzaci za neustálé neřešení problému a i ze zákona porušené hygienické podmínky o hluku. Popř. mohu odstoupit od smlouvy s nějakou vyšší kompenzací za způsobený hluk? Děkuji, s pozdravem, Jan Lisal
Otázku poslal/a: Jan Lisal, 11. 2. 2019 13:06
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci do 30 dní v souladu s § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Lhůta pro vyřízení reklamace plyne ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o uplatnění reklamace dozvěděl. Pokud prodávající reklamaci nevyřídí v 30denní reklamační lhůtě, vzniká kupujícímu spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy. Na tuto skutečnost můžete prodávajícího upozornit. Pokud prodávající reklamaci uzná, bude na základě Vaší žádosti o náhradu škody povinen uhradit i škodu, která by Vám bývala nevznikla, kdyby věc byla bezvadná, dle § 2910 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takovou škodu je třeba prokázat a vyčíslit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
13. 2. 2019 18:25