Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Pokud to chápu správně, prodávající víceméně vadu uznává a plánuje jí na své náklady odstranit. Hodně bude samozřejmě záležet na podobě kupní smlouvy. Pro případný soudní spor si určitě uchovejte veškerou dokumentaci (sms, dopisy) a doklady (servis, odtah..). Upozorňuji, že u ojetých vozů je zejména problém ohledně závad, které se objevily v souvislosti s obvyklým opotřebením s přihlednutím ke stáří dílu. Ve Vašem případě by však nemělo být pochyb, že vozidlo nemělo již v době koupě vlastnosti, které prodávající proklamoval, a že zevrubnou kontrolou nešlo při převzetí tuto závadu bez dalšího odhalit, což Vám dává dobrou výchozí pozici. V případě podstatného porušení smlouvy lze požadovat: odstranění vady dodáním nové věci nebo dodání chybějícího, opravu, slevu, odstoupení. Spolu s oznámením vady nebo bez zbytečného odkladu poté musí kupující sdělit, jaké právo si zvolil, volbu nemůže bez souhlasu prodávajícího měnit. Pokud prodávající vady v přiměřené lhůtě neodstraní nebo prohlásí, že je neodstraní, pak může kupující požadovat slevu nebo odstoupení od smlouvy. Soud právo z vad k námitce zcizitele věci nepřizná, pokud nebyla vada nabyvatelem vytknuta bez zbytečného odkladu po prohlídce věci, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí věci. Náklady na reklamaci, resp. účelně vynaložené náklady na uplatnění práva z vad, musí být uplatněny do 1 měsíce poté, co zaniklo právo na vytknutí vady. Později uplatněné náklady nebudou v případě námitky dlužníka, že tyto nebyly uplatněny včas, soudem přiznány.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu