Air Bank od 3. listopadu mění ceník. Nově nabízí jedinou variantu účtu bez poplatku za vedení. Zrušila také příplatek za okamžitou platbu. Na druhou stranu zdražily jednotlivé výběry z bankomatů konkurenčních bank a končí možnost vybírat peníze u Sazky.
Od svého vstupu na trh až doteď nabízela Air Bank Malý a Velký tarif. Malý byl bez poplatku za vedení i většinu základních služeb, ale připlácela se jedna koruna za každou okamžitou platbu, 25 korun za výběr z cizích bankomatů v Česku i zahraničí a také 10 korun za výběr hotovosti na pobočce Sazky. Velké měl všechny tyto služby „zdarma“ v rámci měsíčního paušálu 100 korun.
Od 3. listopadu Air Bank oba tarify sjednocuje. Za vedení účtu ani dvě platební karty se dál nic neplatí, stejně jako za odchozí a příchozí platby – nově i včetně těch okamžitých. Zadarmo zůstávají i výběry z víc než 370 bankomatů Air Bank nebo u vybraných obchodníků prostřednictvím takzvaného cashbacku. Stoupla ale cena výběru z cizích bankomatů v Česku i zahraničí – o desetikorunu na 35 korun. Kdo takhle vybírá často, může si koupit balíček neomezených výběrů za 100 korun měsíčně.
Banka také přestává nabízet výběry u Sazky. „Klienti tuto službu postupně nahradili jiným, výhodnějším a pohodlnějším způsobem výběru. Služba už byla využívána tak málo, že jsme se ji rozhodli z nabídky vypustit úplně,“ vysvětluje mluvčí Air Bank Jana Karasová.
Mění se i ceny některých méně využívaných služeb. Banka omezí počet zdarma vedených běžných účtů – nově to bude maximálně po jednom v českých korunách, eurech a amerických dolarech. Vedení více běžných účtů v jedné měně, a to až do celkového počtu deseti běžných účtů na jednu smlouvu, budou mít klienti nově za deset korun měsíčně.
Informační SMS o změnách zůstatku už nebudou účtovány jednorázově (koruna za každou), zájemci si je mohou předplatit za 25 korun měsíčně v neomezeném množství. „Místo nich ale mohou klienti už nyní využívat bezplatná a informačně bohatší upozornění z aplikace My Air,“ dodává Karasová.
(Zprávu z 24. srpna jsme zaktualizovali 3. listopadu – ted v den, kdy změny začínají platit.)
Jiří Hovorka
O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
24. 8. 2020 19:28, Roman
Já teda nevím,ale neplatím ani korunu absolutně za nic u konkurenční banky.Výběry z jakéhokoliv bankomatu v evropě zadarmo tak nevím kde je chyba?A upozornuju že nejsem vázanej absolutně ničím.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
25. 8. 2020 23:50, PepaJa
Univerzální asi ne, ale nejjednodušší způsob u O2 je přeposlání na 00420(telefonní číslo)@sms.cz.o2.com. Takto se ale přepošle jen část, takže by to nemuselo fungovat (tohle jsem nezkoušel). Jiní operátoři možná mají taky takovou adresu. Já to mám udělané složitěji - na vyhrazenou adresu mi chodí tyhle maily nejen z Air Bank, ale i z jiných. Z toho mailu vytáhnu potřebné údaje a pak mi přijde SMS ve tvaru např. po platbě kartou "Air: blokace xxx Kc, zustatek xxx Kc."
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (34 komentářů) příspěvků.