ČSOB udělá od začátku listopadu další krok k ukončení značky Poštovní spořitelna. Přestane pro ni zveřejňovat samostatné obchodní podmínky nebo sazebník poplatků.
„Od listopadu sjednotíme obchodní podmínky ČSOB a podmínek Poštovní spořitelny (naší obchodní značky) do jednoho dokumentu. A stejně tak sloučíme i sazebníky poplatků. Produkty a služby obou značek totiž čím dál více přibližujeme, jelikož chceme všem klientům (ČSOB i Poštovní spořitelny) otevřít stejné možnosti v rámci celé skupiny ČSOB,“ píše banka klientům.
ČSOB před rokem a půl oznámila, že značku Poštovní spořitelna postupně utlumí, protože dál nechce tříštit síly. Sloučení má především ušetřit náklady. Banka nebude dál muset vést oddělené systémy, dělat odlišný marketing či zavádět různé pobočky. Banka už loni na podzim sjednotila obsluhu, takže klienti mohou využít „modré“ i „červené“ pobočky.
Od letošního července začala banka klientům Poštovní spořitelny vedle jejího červeného loga zobrazovat i modré logo ČSOB na pobočkách, na webu, v internetovém a mobilním bankovnictví či ve výpisech. Zároveň začala testovat prodej víc bankovních služeb i na pobočkách Hypoteční banky, která také patří do skupiny ČSOB.
Sloučení na názorném obrázku přímo z banky. (Zdroj: ČSOB)
Pod modrou barvou a vlastní značkou poskytuje ČSOB služby na svých pobočkách, pod červenou – se značkou Poštovní spořitelna – nabízí nepatrně pozměněnou nabídku na pobočkách České pošty či ve speciálních finančních centrech. ČSOB se v roce 2017 podařilo prodloužit smlouvu se státní poštou na další desetileté období.
Značka Poštovní spořitelna funguje od roku 1991, ČSOB ji získala v roce 2000 při převzetí IPB. V roce 2010 se ČSOB pokusila značku Poštovní spořitelna omladit, měl ji postupně nahradit název Era. Kampaň stavějící hlavně na herečce Evě Holubové však mladší klienty nepřilákala, zvláště když měli na výběr z konkurence zcela nových bank – v čele s podobně znějící Air Bank. Změnu nepřijali ani starší klienti, kteří dávali přednost právě „tradiční české značce“ Poštovní spořitelna. V roce 2017 se tedy banka naplno vrátila k původnímu názvu.
Samotné poplatky se od letošního listopadu výrazněji nezmění. K faktickému sjednocení nabídky – typicky běžných účtů – totiž postupně došlo už dřív, dál se liší hlavně názvem (ČSOB Plus Konto versus Poštovní účet). Společný sazebník a obchodní podmínky od listopadu sjednotí pojmenování některých produktů. Příklad: zatímco samotná ČSOB doteď používala pojem povolené přečerpání účtu, Poštovní spořitelna mluvila o kontokorentu. Nově to bude pro obě značky už jenom kontokorent.
Jak už jsme na webu Peníze.cz psali, ČSOB a Poštovní spořitelna od listopadu přestanou vydávat platební nálepky pro nové zájemce. Dosavadním uživatelům budou dál fungovat.
Zpřísní se podmínky pro studentské účty. Úroková sazba u kontokorentu pro studenty stoupne na 18,9 % p.a. z dosavadních 17,9 %. Banka zdůrazňuje, že je to i nadále jedna z nejvýhodnějších sazeb na trhu. ČSOB zároveň sníží věk, do kdy mohou kontokorent pro studenty využívat, na 26 let z dosavadních 30 let. Stejně tak klesne hranice pro studentské zvýhodnění kreditní karty.
Za zaslání platební karty do zahraničí zavádí ČSOB od listopadu jednotnou cenu 600 korun. Doteď účtovala poplatek „dle nákladů kurýra“.
Obchodní podmínky reagují také na chystanou službu nazvanou ČSOB eID, což je způsob elektronické identifikace, která klientům umožní snadné ověření totožnosti v online světě, například pro přihlášení do Portálu občana.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem