Raiffka dohání konkurenci, účet sjedná kompletně online

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 1. 10. 2020 | 5 komentářů
Raiffka dohání konkurenci, účet sjedná kompletně online
Ilustrační foto.
Zdroj: Shutterstock

Raiffeisenbank nově umožňuje zřídit běžný účet kompletně online. Zájemci, kteří už mají účet v jiné bance, k tomu potřebují jenom mobilní telefon.

Raiffeisenbank doteď umožňovala online otevření účtu jen částečně. Žádost sice bylo možné vyplnit online, ale zájemce pak musel jít podepsat smlouvu na pobočku nebo se domlouvat na setkání s kurýrem.

Nově banka slibuje otevření účtu do deseti minut. Udentitu klienta si ověří nafocením občanského průkazu a pasu nebo řidičského průkazu. Banka také požaduje pořízení fotografie klienta, tedy takzvané selfie. Další podmínkou je zaslání jedné koruny z existujícího účtu žadatele u jiné banky. 

Ověřit identitu na dálku tímto způsobem umožňují zákonná pravidla. Skoro všechny konkurenční banky toho už delší dobu využívají.

Kdo šetří, má tyhle tři

Běžný účet, spořicí účet, kreditka. Tohle trio může ušetřit určitě pár stovek ročně. Když je správně vyladěné a když víte, kam ve správný čas přesunout kolik peněz. Dobrá zpráva: dneska to jde do značné míry automatizovat. Na začátku je to samozřejmě dost kombinování. Pomůžeme s porovnáním a výběrem.

Nedávno je dohnala i Česká spořitelna, u níž zájemci museli dlouho chodit osobně na pobočku. Nový bezplatný účet Standard, který spořitelna nabízí od poloviny letošního roku, rozšířil možnost o online sjednání. Na něj ale dosáhnou jenom zcela noví zájemci. Dosavadní klienti spořitelny musí jít kvůli přechodu na nový účet stále osobně na pobočku.

Raiffeisenbank tak byla poslední bankou, která nedokázala založit běžný účet kompletně online.

„Aktuálně si touto cestou mohou založit běžný účet občané České republiky starší 18 let, a to konkrétně Chytrý a Aktivní účet pro fyzické osoby. Na dalším rozvoji intenzivně pracujeme a v blízké budoucnosti bychom chtěli rozšířit možnost založení účtu online i na malé a střední podnikatele,” říká Petr Šíma, manažer digitálních prodejů v Raiffeisenbank.

Na počátku roku 2021 plánuje banka umožnit zřízení běžného účtu pro fyzické osoby také prostřednictvím aplikace Mobilní eKonto. 


A tohle už jste četli?

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 5 komentářů
Daňové přiznání online

A tohle už jste četli?

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej... celý článek

Pozor na nový trik u bankomatů. Platíte za to, co nechcete

27. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Pozor na nový trik u bankomatů. Platíte za to, co nechcete

Síť bankomatů Euronet v Česku strhává lidem poplatek za službu, kterou si ve skutečnosti neobjednali – nebo ji nakonec ani nedostali. Některým velkým bankám se takové klamání jejich... celý článek

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel... celý článek

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

21. 2. 2024 | Kateřina Hovorková, Petr Kučera

Třetí největší banka končí s telefonním bankovnictvím

Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

20. 2. 2024 | Kateřina Hovorková | 5 komentářů

Kde všude měl účty? Novinka usnadní pátrání po dědictví

Pozůstalí ani notáři zatím nemají k dispozici nástroj, který by našel všechny bankovní účty zemřelého. Aspoň částečné vylepšení má přinést nová platforma, kterou chystají Notářská komora... celý článek

Partners Financial Services