28. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 12 komentářů
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
21. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 10 komentářů
V kalendáři začíná jaro a s koncem března zároveň končí povinnost jezdit na zimních pneumatikách. Na kolik přijde obout auto do letních plášťů?
7. 3. 2012 | Jindřich Hradecký | 23 komentářů
Skoro čtvrtinu celkové kriminality Česka tvoří krádeže aut a vykrádání věcí z nich. O vůz u nás přijdou každou hodinu dva majitelé, dalších pět si vyčítá, co v něm nechala. Přitom ochrana, jež odradí drtivou většinu zlodějů, nepřijde ani na tisíc korun!
29. 2. 2012 | Jindřich Hradecký | 97 komentářů
Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?
22. 2. 2012 | Jindřich Hradecký | 5 komentářů
Před čtrnácti dny jsme si ukázali, že investice do auta na LPG se může vrátit do roka. LPG ale není jediným plynem, na který auta jezdí. Za stejných 17–18 Kč za kubík, což odpovídá litru benzinu, koupíte i zemní plyn. Jeho odbyt v Česku roste. Jaké je to u CNG s návratností?
8. 2. 2012 | Jindřich Hradecký | 72 komentářů
Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách nabízejících přestavby aut na plynový pohon. LPG, zdá se, znovu začínají zlaté časy.
1. 2. 2012 | Jindřich Hradecký
Kritériem, které je při koupi auta pro zákazníky stále důležitější, je výsledek v nárazových testech organizace Euro NCAP. Ta od ledna 2012 zpřísnila metodiku hodnocení. Dosáhnout na pět hvězdiček nikdy nebylo těžší. Z analýz plyne, že jsou lidé ochotní za vůz s lepším výsledkem zaplatit pár bankovek navíc.
25. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 67 komentářů
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
18. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 2 komentářů
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
11. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 1 komentářů
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
28. 12. 2011 | Jindřich Hradecký
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
21. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 15 komentářů
Čeští řidiči zažívají depresivní konec roku. Stát zdraží dálniční známky, silnice opraví pomaleji, než zamýšlel, a k dovršení všeho se platí víc u stojanů čerpacích stanic. Za ceny paliv zdaleka nemůže jen cena ropy. Přes polovinu seberou daně a Česko v nich patří u pohonných hmot k rekordmanům.
14. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 3 komentářů
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
7. 12. 2011 | Jindřich Hradecký | 3 komentářů
Automobilové značky ji hojně využívají v reklamách na nová auta – obří slevu. Leč pouze při využití tzv. značkového úvěru. Na papíře dosahuje výhoda i přes padesát tisíc. V reálu ale za auto zaplatíte víc. Proč? A o kolik?