Diskuze: Ceny pohonných hmot na maximu. Šetříme!

Jindřich Hradecký | rubrika: Jak na to | 21. 12. 2011 | 15 komentářů
Čeští řidiči zažívají depresivní konec roku. Stát zdraží dálniční známky, silnice opraví pomaleji, než zamýšlel, a k dovršení všeho se platí víc u stojanů čerpacích stanic. Za ceny paliv zdaleka nemůže jen cena ropy. Přes polovinu seberou daně a Česko v nich patří u pohonných hmot k rekordmanům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 8. 2012 19:42, Mates

Kecy, já jezdím už notnou řádku let, ne jenom s osobákem, ale i s kamióny a nechaná zařazená rychlost se rovná takřka nulové spotřebě. Ale o to tady nejde. Jde o to, že před nedávnem vláda prohlásila, že pokud dosáhne cena za litr PHM 40,- Kč, zasáhne. Opět plané slyby. Zase kecy těch zkorumpovaných sket.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 12. 2011 11:46, Hugo

Jasně, když dojíždím ke křižovatce, kde je červená, tak právě tu kinetickou energii potřebuju, abych ji pak těsně před křižovatkou zmařil energickým bržděním, že? Nebo si vykvaltuju z kopce, abych pak zase energii zmařil bržděním před zatáčkou...
BTW brzdové destičky jsem měnil po 165 000 km - zkuste, jak dlouho vydrží s tím, když budete zbytečně vyřazovat rychlost. Ale třeba za to ta ušetřená decka na 1000 km stojí.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

24. 8. 2012 19:42 | Mates

Kecy, já jezdím už notnou řádku let, ne jenom s osobákem, ale i s kamióny a nechaná zařazená rychlost se rovná takřka nulové spotřebě. Ale o to tady nejde. Jde o to, že před nedávnem vláda prohlásila, že pokud dosáhne cena za litr PHM 40,- Kč, zasáhne. Opět plané slyby. Zase kecy těch zkorumpovaných sket.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2011 11:11

Jojo, odborníkem na řízení automobilu je každej :))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2011 10:16 | chk

brzdeni motorem ma spotrebu 0,00 litru/100000000km
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2011 10:15 | chk

litr benzinu dnes realne stoji mene nez za konacu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 17:30 | TVK

Jen malá poznámka k pozvolnému rozjíždění - nejefektivněji (spotřeba v g/kWh motor pracuje skoro pod plným plynem, takže výkon (energii) promění efektivně ve zrychlení.
Naopak jízad na půl nebo čtvrt plynu je méně efektivní a při pomalém zrychlení ve finále spotřebuji více. Krátké zrychlení vírazně pod plynem je úspornější než opatrné "šudlání"
Viz. bod 4: http://www.spritmonitor.de/de/benzin_sparen_rico_klein.html
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 16:21 |

Lol, tak raději v zájmu šetření destiček si víc opotřebováváte motor..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 16:18 | $$$

Není to tak jednoznačné. Se zařazenou rychlostí auto taky podstatně více brzdí než na neutrál tak následně spálíte o to víc paliva pro akceleraci na původní rychlost než pokud pojedete na neutrál. Co je výhodnější to záleží na konkrétní situaci, pokud mě nic neomezuje v rychlosti je s kopce výhodnější neutrál, pokud vím že v dálce na semaforu bude červená a musím stejně zastavit je lepší brzdit motorem tak abych dojel k semaforu. Pokud jedu ze svahu a vím že nemůžu překročit 50 km/h auto se má tendenci rozjet na víc tak samozřejmě pojedu se zařazeným kvaltem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 15:03 | franc

Kdo chce moc, nemívá nic. Zaplať bůh, že to mám do Polska jen 4km. Ta téměř pětikačka je znát.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 14:18 | Pierre

Hlavně nejít cestou nějak daňově zvýhodněných pohonných hmot pro vybranou skupinu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 11:46 | Hugo

Jasně, když dojíždím ke křižovatce, kde je červená, tak právě tu kinetickou energii potřebuju, abych ji pak těsně před křižovatkou zmařil energickým bržděním, že? Nebo si vykvaltuju z kopce, abych pak zase energii zmařil bržděním před zatáčkou... BTW brzdové destičky jsem měnil po 165 000 km - zkuste, jak dlouho vydrží s tím, když budete zbytečně vyřazovat rychlost. Ale třeba za to ta ušetřená decka na 1000 km stojí.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 10:42 | Richie

3.0 BMW e46 na LPG, jsem spokojen jak s dynamickou jizdou, tak s naklady.. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 9:37 | Áda

Nemáš pravdu, má ji autor. Palubní počítač vůbec nekalkuluje s kinetickou energií, právě ta ušetří palivo. Ostatně třeba nové volkswageny teď zakomponovaly automatické vyřazování do samočinných převodovek. Říkají tomu plachtění. Jó, rady dědečků se opravdu vrací.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2011 9:03 | Pavel

No, koupil jsem si nové auto. Jednak to staré už bylo hodně staré a dost už rezlo, ale hlavně, ve městě jsem jezdil kolem jedenacti. Teď stejné trasy jezdím kolem necelých sedmi. Při stávajícím tempu zdražování mi to tu investici nahradí velmi brzo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 8:27 | eďa

Jo, jo, i na cenách za litr je také vidět, jak nám ten socík smrděl. Mohli jsme mít litr za dvacku, ale to né, to by se muselo míň rozkrádat ze státního a tak bude už brzo za pajsku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2011 8:14 | Hugo

Kristepane... "vyřazování na neutrál ušetří víc, než by se zdálo." Pane autore, zkuste říct nějakému svému bohatšímu kamarádovi, který má auto s palubním počítačem, ať Vás nechá svézt. A pak se podívejte, kolik to ukazuje při jízdě s vyhozeným kvaltem a kolik při jízdě se zařazeným, ale bez sešlápnutého plynu... Ta Vaše knížecí rada totiž platí pro auta s karburátorem, ne se vstřikováním, a těch prvních už tolik nejezdí. A vypínání motoru je též dobrý nápad - zejména pří jízdě z kopce s tou vyřazenou rychlostí, že?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Tomáš Sedláček

ekonom

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 56 duelů
×
Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
51,85 %

z 54 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services