Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 11:20, Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

+119
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2012 14:05, PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.

Zobrazit celé vlákno

-32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 96 komentářů)

18. 1. 2018 14:20 | Pepa

E85 má nižší výhřevnost. Vyšší objem kyslíky v E85 je vyhodnocován lambdou jako chudá směs a ŘJ automaticky prodlužuje délku vstřiku tak, až je dosaženo požadované hodnoty. Tím se zvyšuje spotřeba E85 až u některých aut o 40 %. Každé prodloužení délky vstřiku znamená zvýšení spotřeby. Pokud někdo zaplatí za úpravu několik tisíc Kč, aby motor měl stejný výkon jako na benzín a zákonitě spotřebuje více E85, poak je to cvok.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2017 18:00 | Pepa

Vysokooktanové palivo je vám u běžného auta víte k čemu.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 11. 2017 1:25 | Pavel

K záporu - hlučnost motoru se zvýší.. To je nesmyslná informace. Opak je pravdou. Osobně overeno u fabie 1,2 htp
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2015 14:28 | FFF

A co si přečíst tohle? http://www.citroen-club.cz/clanek/jak-to-je-s-palivem-e85-aneb-debilizace-spolecnosti-pokracuje-157
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2014 17:30 | honza

ahoj jake jsou starty na ten etanol v zime a jakou mas znacku te krabičky co upravuje ridici jednotku doporuc mi nejakou diky
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2014 19:05 | Vojtěch

Chcete ušetřit na nákladech na benzín? Přemýšlíte o alternativě jménem biolíh, bioethanol, E85? Přemýšlíte určitě správně, biolíh je pro vás velmi příznivá varianta - váš automobil bude jezdit ekonomičtěji i ekologičtěji, návratnost investice je kratší než 1 rok, cena za pořízení přestavby není nijak vysoká a oproti LPG získáte řadu důležitých a zajímavých výhod - vše o biolihu si přečtěte zde www.erada.cz/?p=1308 . Budete spokojení!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2014 1:56 | Zdenda.

Pepíčku, E 85 vodu fakt váže. To je jeho výhoda. Už před čtyřiceti lety jsem vždy před začátkem zimy nalil do nádrže aspoň litr denaturovaného lihu. V případě že že v nádrži byla nějaká nakondenzovaná voda, líh ji na sebe navázal a bez problému se v motoru odpařila a nezamrzla mi v palivovém vedení. Benzín vodu neváže a proto voda na dně nádrže zůstává pořád. Ethanol je vlastně líh.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2014 20:31 | mira

Absolutní nesmysl se zvýšením spotřeby! Jezdím 4 rokem s přidělanou řídící jednotkou na E85 a svíčky na LPG bez zjevného navýšení spotřeby. Auto octavia turbo RS. rok 2000 a bez potíží, byla jen nutná výměna palivového filtru po 500km toď vše. Rozdíl v ceně na litru až14 kč(tank ONO). mira
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2014 16:29 | martin

14 a 9 je vzduch...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2014 13:19 | Jiří

Na E85 jezdím už 2 rokem. Pravda, nemám tu řídící jednotku, jen to mimo období zimy míchám v poměru 1/3 E85 a 3/4 95. I když auto stále šlape jako hodinky, tak si nechávám přidělat řídící jednotku na E 85. Pořizovací cena jednotky je i s prací 3500Kč!!! Nekup to když je návratnost během léta zpět :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2014 13:01 | petr

Nechapu jak muze dat nekdo takove penize za nelegalni prestavbu od europenconu. Legalni přestavby dnes stoji polovinu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 4. 2014 21:26 | ivan maskič

Dobrý den, ano jde to na motorky i na mopedy stačí dát do ethanolu olovo
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2014 15:16 | rady

Mám renault clio r.v.2006,kolega fabii.Oba máme auta přestavěné na e85 přes 3 roky.Jezdíme hodně a za celou dobu jsme ani jeden neměli žádný problém.Auto je živější,starty a spotřeba v pohodě.Maximální spokojenost.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2014 23:57 | Bulit

Citace - ES / 20.01.2013 16:39

Jakákoli přestavba spočívá především v úpravě stechiometrického poměru (optimální poměr paliva a vzduchu v palivové směsi pro nejlepší hoření). Zatímco pro klasický benzín je tento poměr 14,6:1 u E85 je 9:1 => u E85 je třeba dodat do směsi při stejném množství vzduchu více paliva, jinak spalujeme tzv, chudou směs a hrozí nám tepelná deformace pístů...
Spolehlivým, jednoduchým a tedy i nejlevnějším způsobem, kterým lze dosáhnout uvedeného poměru je instalace elektrického zařízení mezi řídící jednotku a vtřiky. Tato jednotka pak dle svého nastavení prodlužuje dobu vstřiků a zvyšuje tak objem E85 v palivové směsi - tím se docílí optimálního poměru a tedy i spalování.
Sady pro přestavbu je možné pořídit od cca 2700,- Kč (například v našem obchodě www.ethanolshop.cz ). S instalací cca o 1000,- více. Rozdíl mezi těmito jednotkami a jednotkami za například 8000,- je pouze ve způsobu nastavení (pokud k jednotce musíte připojovat PC lépe to vypadá :-)). Naše jednotky lze naprogramovat kdekoli bez potřeby dalších zařízení (PC…) ale už nevypadáte tak „profesionálně“ jako serviceman s notebookem :-).
Co se týče vozidel s karburátorem teoreticky stačí správně nastavit směs. Má to ale jeden háček - u karburátorů s membránou je možné, že s ní bude E85 reagovat a tato pak rychleji odejde (u karburátorů bez gumových součástek nic nehrozí). Pozn. toto platí i pro palivové potrubí u starých vozidel (cca do 1990, takové ty staré pryžové hadice co trouchnivěli, jen se na ně člověk podíval) novější vozidla již používají jiné materiály, u kterých uvedený problém není.
Ještě jedna poznámka samozřejmě nejlepší by byla přestavba, která by kompletně přeprogramovala řídící jednotku (vstřikovací mapy, předstih….) pak by se teprve využil celý potenciál paliva E85 a ještě více by vzrostl výkon. Nicméně toto už se zas nevyplatí Vaší peněžence.

Dobrý den V první řadě se omlouvám za kritiku a možná i blbě počítám ale jestliže je poměr na benzín 14,6:1 a na Etanol 9:1 a vycházím z předpokladu že 14 je více než 9 tak jak je možné že jednotka směs obohacuje když už sériové nastavení (bez přestavby) je s etanolem bohatší než je jeho stachyometrický poměr, tím pádem mi přijdou zcestné vaše řeči o příliž chudé směsi a následné tepelné deformaci pístů, to co uvádíte by platilo v případě že po přestavbě a nížení poměru na 9:1 pro etanol bylo použito jako palivo klasický benzin.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2014 19:52 | Audik

Po tom jake jsem slysel hororove story na ruzne preprodejce "ukrajinskych jednotek" jsem si vybral ceskeho vyrobce pridavnych modulu europeconFlex. Nepatri sice mezi nejlevnejsi, ale maji dokonce ISO: 9001. Sice to pro spravnou funkci jednotky nepotrebuju ale po roce provozu se ukazuje ze jsem se rozhodl dobre. Starty bez problemu, studeny chod taky, spotreba velmi lehce stoupla podle zpusobu jizdy ale setrim a jde to v pohode. Jednotku od europeconFlex jsem doporucil i kamosovi s Passatem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2014 13:52 | Ivan

Zkusil jsem na Volvo S60 r.v. 2001 poměr 4 díly BA95 ku 3 dílům E85. Jelo to bez závad, auto bylo trošku živější, chod motoru tišší. Spotřeba se zvedla o cca 0,5 l/100 km. Startování bez problémů.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 1. 2014 9:45 | martin

mám megane II 1.6, co byjste doporučili za jednotku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2014 20:18 | michal

Audi A8 - 3.7 V8 bez upravy jezdim dva roky na čistý E85 a nevim,že by mi něco leptalo hadice nebo cokoliv jiného.Přátelé,vždyt ta E85 je stejně obsažena i v normalnim N 95 tak co tady řešíte,natankujte a prostě jedte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2013 18:02 | Tomáš

ty negativní řeči mě baví. jsem automechanik a strojař. mám staré BMW E36 320. bez preztavby jezdim na cistej uz pul roku a jen chvala. a nejaky radoby odborny kecy jak se ti cely auto rozpadne vysmavam a i kdyby? tak co... pumpu sezenu za tri kila a hadice za par korun :D
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2013 21:19 | Olda Štěch

Dobrý den. Fundovaných teoretiků je a bylo vždy dost a nikdy mne nepřestanou děsit.Takže k mým praktickým zkušenostem..Přestěhoval jsem s z Varů do Chebu a práci v místě jsem si ponechal,takže 100km denně a při obsahu 1783ccm a průměrné spotřebě cca 7,5-8l/100/lehká noha by mne finančně zrujnovalo.Hledal jsem tedy úsporu ale na nový diesel není a se svojí Lagunou 1,8RN Concorde r.v. 97 jsem zcela spokojen,mám jí téměř od novoty a mám ji rád a navíc se mi prostě líbí.Jednoduchý motor,plynulý chod,slušný výkon,spotřeba rozumná a chytal vždy na první pinknutí.Žádné velké zakrytování motoru,takže i montáž Elotecu E85 byla méně komplikovaná,konečná cena byla tedy rovných 9000,-.Bylo mi jasné,že vzhledem k vlastnostem paliva E85,bude vždy studený start asi problematický i přes celkově sofistikovanou konstrukci tohoto zařízení a že je třeba počítat s nárůstem spotřeby někde mezi 18 - 25 procenty dle nastavení a taky každý motor se s tím popere trochu jinak.Každá úspora dobrá ale bral jsem to prostě jako investici s určitým rizikem dle bubáků na různých diskusích atp. a šel z posledních naspořených peněz do toho.Mechanik mi doporučil koupit po montáži lepší svíčky,výměnu oleje a olejového filtru po ujetí cca 800km z důvodu čistící schopnosti tohoto paliva a možného zanesení filtru znečištěným olejem dle stavu a momentálního zahumusení motoru .Po tom,co jsem zjistil,že při studeném startu po ránu okolo 10°C při odjezdu do práce musím točit na podruhé až na potřetí,jsem se ještě jednou plácnul přes kapsu a koupil iridiový svíčky od Densa 4ks,za cca 1000,-.Tušil jsem,že se starty to příliš nehne a že ve vyšších otáčkách to znát bude a tak se i stalo..ale nezkus to..třeba..Závodník nejsem i když mám rád,když se to točí ale mám rodinu a musím jezdit na spotřebu :)Občas ale prostě nestíhám ,tak tomu na krk šlápnout prostě musím.Zánovních sic obyčejných bošek mi bylo líto ale nad cca 3500 ot. je to znát a najednou je to pěkný dravec a věřím,že úsporněji,páč to prostě opravdu lépe pálí..Sportsmanům doporučuji,nicméně problém se starty to NEODSTRANÍ,takže pokud jezdíte na úsporu a s lehkou nohou,potom nechte svíčky doporučené výrobcem Vašeho vozidla.Investice by byla asi zbytečná..Mechanik mi říkal,že pokud budou starty špatný abych se zastavil a že ještě přidáme..zatím nebyl čas.Naučil jsem se s tím žít a nevím,jestli lze "přidat" jen na studené starty a jaký vliv to bude mít na celkovou spotřebu.Čidlo teploty motoru tam je,takže je teoreticky možné přidat jen na studený start ale nevím jestli je Elotec programátorsky vybaven na asi,prodloužení vstřiku,jen při úplně studeném motoru.Myslím,že ano ale zatím jsem o tom s p.Petříkem nemluvil,zastavím se..počkám co v zimě.Montáž mám od 26.6.2013 a ranní starty v rozsahu teplot cca 15-2°C se tváří v podstatě stejně,tak mě to zatím zásadně neomezuje.Naučil jsem se napoprvé krátce otočit motorem pokud možno jen tak,aby nedošlo k zápalu směsi,pak dochází k nepříjemnému zakuckání motoru,což není dobré pro klikovku,ojnici,ložiska,všechn auložení pohyblivých částí a rozvodů obecně,myslím.Je to docela nepříjemný kucky kuck..Takže otočit,nasát pro získání dostatku výparů a na podruhé už je to pink a jedeme..Ethanol se prostě opravdu méně odpařuje než benzín a během sání více podchlazuje než benzín a výsledkem je menší množství správně nasycené a správně rozptýlené směsi pro dostatečné zapálení.Tedy,tak bych to zhruba jako laik popsal..Po tom stačí aby se motor několikrát převalil a ten (minimální),ale pro palivo zásadní nárůst teploty v prostoru válců,stačí k tomu,aby další start byl naprosto bez problémů.Tak to asi k těm nepřímenostem vše.Možná to půjde ještě odladit.Vyzkusím a uvidím.Pokud jde o spotřebu,tak na mojí denní trati do práce Cheb-Sklaka - K.Vary-St.Role,což je cca 100km,jsem zaznamenal nárůst spotřeby z nějakých 7,5-8,5L na 10-11L,dle stylu jízdy.Není to úplně přesně,odpočítáváno dle reakce hladového oka.Několik odpočtů a zprůměrováno.Váha peněženky ovšem nekecá,takže tvrdím,že namísto nějakých 5.500-6.000/měs/N95,se při slušné jízdě,což je pro můj motor okolo 3000-3200ot./115/120km/hod asi tak..dostanu na 4.000,-.Takže úsporu min. 1000,- beru a jsem zatím spoky.Pokud jde o motor,tak si nestěžuje.Chod je kultivovaný,bere pěkně od spodu a když je potřeba,tak se vrtět umí pěkně..pak to ale papá,tak pozor pro donucené šetřílky jako jsem já :( ..PS:olej a filtr udělat!Pár výměn už jsem zažil a přetáhnul jsem to na tisíc,páč najednou jezdím přes 2000 tisíce měsíčně,tak jsem to neodchytil,což není žádná tragedie ale když jsem to viděl,tak to bylo na rozdíl od posledních výměn docela znát,takže doporučuji nepodceňovat aby jste zbytečně nepřidírali.. S pozdravem,Oldýs.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 090 995 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak postupovat v moji situaci. 15.8.2019 jsem poslal reklamovat boty. Obchod mi 30.8.2019 odepsal, že moji reklamaci uznal a ať pošlu číslo účtu, kam chci zaslat peníze.... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Miroslav Pelta

podnikatel, Baumit Jablonec

David Marek
ÚSPĚŠNOST
79,31 %

z 58 duelů
×
Miroslav Pelta
ÚSPĚŠNOST
14,29 %

z 56 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.