Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 11:20, Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

+117
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2012 14:05, PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.

Zobrazit celé vlákno

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 97 komentářů)

2. 11. 2013 21:19 | Olda Štěch

Dobrý den. Fundovaných teoretiků je a bylo vždy dost a nikdy mne nepřestanou děsit.Takže k mým praktickým zkušenostem..Přestěhoval jsem s z Varů do Chebu a práci v místě jsem si ponechal,takže 100km denně a při obsahu 1783ccm a průměrné spotřebě cca 7,5-8l/100/lehká noha by mne finančně zrujnovalo.Hledal jsem tedy úsporu ale na nový diesel není a se svojí Lagunou 1,8RN Concorde r.v. 97 jsem zcela spokojen,mám jí téměř od novoty a mám ji rád a navíc se mi prostě líbí.Jednoduchý motor,plynulý chod,slušný výkon,spotřeba rozumná a chytal vždy na první pinknutí.Žádné velké zakrytování motoru,takže i montáž Elotecu E85 byla méně komplikovaná,konečná cena byla tedy rovných 9000,-.Bylo mi jasné,že vzhledem k vlastnostem paliva E85,bude vždy studený start asi problematický i přes celkově sofistikovanou konstrukci tohoto zařízení a že je třeba počítat s nárůstem spotřeby někde mezi 18 - 25 procenty dle nastavení a taky každý motor se s tím popere trochu jinak.Každá úspora dobrá ale bral jsem to prostě jako investici s určitým rizikem dle bubáků na různých diskusích atp. a šel z posledních naspořených peněz do toho.Mechanik mi doporučil koupit po montáži lepší svíčky,výměnu oleje a olejového filtru po ujetí cca 800km z důvodu čistící schopnosti tohoto paliva a možného zanesení filtru znečištěným olejem dle stavu a momentálního zahumusení motoru .Po tom,co jsem zjistil,že při studeném startu po ránu okolo 10°C při odjezdu do práce musím točit na podruhé až na potřetí,jsem se ještě jednou plácnul přes kapsu a koupil iridiový svíčky od Densa 4ks,za cca 1000,-.Tušil jsem,že se starty to příliš nehne a že ve vyšších otáčkách to znát bude a tak se i stalo..ale nezkus to..třeba..Závodník nejsem i když mám rád,když se to točí ale mám rodinu a musím jezdit na spotřebu :)Občas ale prostě nestíhám ,tak tomu na krk šlápnout prostě musím.Zánovních sic obyčejných bošek mi bylo líto ale nad cca 3500 ot. je to znát a najednou je to pěkný dravec a věřím,že úsporněji,páč to prostě opravdu lépe pálí..Sportsmanům doporučuji,nicméně problém se starty to NEODSTRANÍ,takže pokud jezdíte na úsporu a s lehkou nohou,potom nechte svíčky doporučené výrobcem Vašeho vozidla.Investice by byla asi zbytečná..Mechanik mi říkal,že pokud budou starty špatný abych se zastavil a že ještě přidáme..zatím nebyl čas.Naučil jsem se s tím žít a nevím,jestli lze "přidat" jen na studené starty a jaký vliv to bude mít na celkovou spotřebu.Čidlo teploty motoru tam je,takže je teoreticky možné přidat jen na studený start ale nevím jestli je Elotec programátorsky vybaven na asi,prodloužení vstřiku,jen při úplně studeném motoru.Myslím,že ano ale zatím jsem o tom s p.Petříkem nemluvil,zastavím se..počkám co v zimě.Montáž mám od 26.6.2013 a ranní starty v rozsahu teplot cca 15-2°C se tváří v podstatě stejně,tak mě to zatím zásadně neomezuje.Naučil jsem se napoprvé krátce otočit motorem pokud možno jen tak,aby nedošlo k zápalu směsi,pak dochází k nepříjemnému zakuckání motoru,což není dobré pro klikovku,ojnici,ložiska,všechn auložení pohyblivých částí a rozvodů obecně,myslím.Je to docela nepříjemný kucky kuck..Takže otočit,nasát pro získání dostatku výparů a na podruhé už je to pink a jedeme..Ethanol se prostě opravdu méně odpařuje než benzín a během sání více podchlazuje než benzín a výsledkem je menší množství správně nasycené a správně rozptýlené směsi pro dostatečné zapálení.Tedy,tak bych to zhruba jako laik popsal..Po tom stačí aby se motor několikrát převalil a ten (minimální),ale pro palivo zásadní nárůst teploty v prostoru válců,stačí k tomu,aby další start byl naprosto bez problémů.Tak to asi k těm nepřímenostem vše.Možná to půjde ještě odladit.Vyzkusím a uvidím.Pokud jde o spotřebu,tak na mojí denní trati do práce Cheb-Sklaka - K.Vary-St.Role,což je cca 100km,jsem zaznamenal nárůst spotřeby z nějakých 7,5-8,5L na 10-11L,dle stylu jízdy.Není to úplně přesně,odpočítáváno dle reakce hladového oka.Několik odpočtů a zprůměrováno.Váha peněženky ovšem nekecá,takže tvrdím,že namísto nějakých 5.500-6.000/měs/N95,se při slušné jízdě,což je pro můj motor okolo 3000-3200ot./115/120km/hod asi tak..dostanu na 4.000,-.Takže úsporu min. 1000,- beru a jsem zatím spoky.Pokud jde o motor,tak si nestěžuje.Chod je kultivovaný,bere pěkně od spodu a když je potřeba,tak se vrtět umí pěkně..pak to ale papá,tak pozor pro donucené šetřílky jako jsem já :( ..PS:olej a filtr udělat!Pár výměn už jsem zažil a přetáhnul jsem to na tisíc,páč najednou jezdím přes 2000 tisíce měsíčně,tak jsem to neodchytil,což není žádná tragedie ale když jsem to viděl,tak to bylo na rozdíl od posledních výměn docela znát,takže doporučuji nepodceňovat aby jste zbytečně nepřidírali.. S pozdravem,Oldýs.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2013 12:15 | Jakub

Dobrý den,
výhody jsou nesporné i přes neustálé popírače a zaklínače. Vyzkoušejte a uvidíte a nenechávejte se tolik ovlivnit diskuzí a rádoby chytrými komentáři. Pokud budete chtít více informací neváhejte se na mě obrátit:
https://www.facebook.com/bioptimaeu
Rád poskytnu odborné a plně fundované informace.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 8. 2013 10:49 | Pavlous

Zdravím všechny.Osobně si myslím,že nemá cenu se hádat,ale hlavně poučit z diskuse.Vidím to takhle: Pokud jezdíte hodně,tak koroze a další problémy,nejsou až tak velký problém,protože palivo v nádrži tolik nezvodnatí. Taky je třeba více se věnovat kontrolám palivové soustavy a případně nechat udělat úpravy vycházející z doporučení odborníků u šikovného automechanika se zkušenostmi s tímto palivem. Rozhodně bych to zkusil a také asi zkusím.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2013 16:39 | Robert

Zajímalo by mne,zda se dá používat ethalon u dvoutaktů-konkrétně ve starých Jawách,které jezdili na normal a pak na speciál,který se už dá sehnat jen málokde.Jde mi spíš o to,na co nejlépe jezdit,když původní bezíny už nejsou k mání
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2013 11:20 | Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85
+117
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2013 17:27 | filak

Dobrý den, nevím o jáké korozi mluvíde když Ethanol nezpůsobuje korozi ale korozi způsobuje Methanol, a i v klasickém naturalu je podil ethanolu a v naturalu 98 je podit ethanolu jeste větší. já mám najeto 53 000km a zatím bez problémů, to jezdím na čistý e85 s upravenou pouze řídící jednotkou. ahoj
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2013 10:02 | Petr K

Po přečtení několika diskuzí o E85 jsem dospěl k názoru, že se v nich vyskytují dva typy lidí. První o E85 velice fundovaně teoretizují a svoje úvahy dokládají grafy, obrázky,vědeckými poznatky.A ti druzí prostě na ten líh jezdí.Mezi těmito neodborníky jsem i já.Už dva roky jezdím s manželkou navzdory vědeckým poznatkům Hondou Civic 8G a Škodou Felicia 1.3. Tuto zimu obě auta startují na poprvé, při jízdě není poznat rozdíl mezi benzínem a E85. Spotřeba je asi 8,7 l/100km. Za ty dva roky jsem si nevšimnut,že by se něco rozleptalo, vystřelilo a nebo zkratovalo.Navzdory nejnovějším vědeckým badatelům a výzkumům stále jezdím o O,5 kč na km levněji.Díky samočistícím schopnostem E85 mi začal po dvou měsících u 12 let staré Felicie fungovat palubní počítač, který byl zanesen letitými nečistotami z benzínu a o kterém mi v značkové opravně Škoda tvrdili, že už nejde opravit.Všem, kdo má chuť jít do lihu přeji, aby se nenechali odradit odborníky.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2013 11:48 | Petr Varta

Oprava výše uvedených odkazů - pravděpodobně automatický korektor vkládá mezery do linků. Pro správnou funkci je nutné tyto mezery smazat.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2013 11:39 | Petr Varta

Díky za hodnotnou a věcnou reakci. Nicméně máte pravdu, z autodílny opravdu nejsem. Pouze pracuji na vývoji a výrobě palivových dopravních jednotek pro mezinárodní korporaci. To jen pro upřesnění. Pro info pár příkladů z praxe: 1) Koroze odporové destičky u hladinoměru http://i49.tinypic.com/242aa01.jpg - vůz najeto cca 10.000 km - efekt: přerušení signálu o stavu hladiny paliva / chybné hodnoty ukazatele - příčina: koroze vlivem vody podpořená použitím paliva s vysokým podílem lihu 2) Rozpojení bezpečnostního ventilu (spoj plast na plast) http://i47.tinypic.com/xbh5c8.jpg - vůz najeto pod 100 km - efekt: ztráta tlaku, okamžité přerušení dodávky paliva, zastavení motoru - příčina: zvýšená nasákavost Polyoxymethylenu při použití E85 v kombinaci s vysokou teplotou a tlakem způsobuje měknutí plastu 3) Vystřelení zemnícího kolíku (spoj kov na plast) http://i46.tinypic.com/14mrhb5.jpg - vůz najeto cca 20.000 km - efekt: ztráta tlaku, okamžité přerušení dodávky paliva, zastavení motoru - příčina: stejná jako v předchozím případě, změklý POM filtrační patrony víka nádrže způsobil uvolnění zemnícího kolíku a jeho vystřelení pod vysokým tlakem. Všechny zmíněné vozy jsou primárně určeny pro standardní benzín, přesto majitelé čerpali palivo s vysokým podílem biolihu. Vozy, které jsou pro provoz v E85 určeny, mají implementovaná designová opatření, která zamezují vzniku podobných vad na palivovém systému.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2013 0:48 | Mat

předstih ? No to si děláte srandu ne ? Jako Autoelektrikář Diagnostik se musím smát. Nejdříve strašně chytrý proslov který řekl prakticky jen to že se proste musí obohatit směs a pak takovahle blbost. Hlavně že mate smailika u toho že někdo vypada "profesionalněji" s notebookem ale pritom od zacatku si hrajete na profika a pak napisete blbost o předstihu. BTW. víte jak dopadne auto kde nebude potřeba k seřízení vůbec nic? Chytráček české národnosti zblbnutý pojmem zlaté české ručičky se do toho navrtá a pak vznikne další fáma o E85. Někomu patří holt do ruky vařečka a někomu Notebook, osciloskop a podobné věci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2013 0:41 | Mat

Házíte tu chytrými pojmy a přitom lžete :D elektrické kontakty :D Benzín obsahuje Methanol který je silně korozivní a co na to kontakty ? Přitahování vody ? Vraťte se na ZŠ do hodin chemie. Rozhodně nejste z autodílny protože by jste se stoprocentně s těmito vozy setkal a zjistil by jste jaký tu píšete bludy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 1. 2013 12:52 | Fousek

Před 14 dny jsem se zeptal na čerpačce na onen E85. Tak přestavba u nás je za 8000 kč, jinde stoji méně (ale oni dělají vše tak jak se to dělat má a nezničím si časem motor, prý... jinde šidí). Jak jsem se ptal jestli mohu lejt E85 do motoru auta s karburátorem, nebyli schopni mi odpovědět. Tady zase vyhrává klasika. Benzín nebo LPG.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2012 23:46 | Eduard

Úspora je samozřejmě 0,5kč/km.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 12. 2012 23:40 | Eduard

Úsporu jsem čekal také větší.Při dnešních cenách naturalu a zimni ceně E85 je úspora 0,5h/km. Jinak dnes při -17c chytl na poprvé. Na zimu doporučuji hodit něco před chladič, jelikoš výhřevnost ethanolu neni na zimu ideální.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2012 12:24 | Plynař

To je docela nic moc. Za 2.2 Kč/km jezdím s motorem 2.4, který má 2x takový výkon (190 koní), než Vaše 1.6. Je to LPG. Počítal jsem E85 a opravdu je ta úspora velmi malá proti LPG.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2012 10:53 | Jan

Mám vestavěný EUROPECON Monojet ve feldě. http://www.bioethanole85.cz/ Tenkrát byl za 3600,- A k naprosté spokojenosti. Spotřeba se zvedla minimálně. Odhaduji tak 0,5 l. Startuje to docela dobře. Jen v největších mrazech tak napodruhý nebo napotřetí. To řeším jednoduše. Natočím do toho trochu obyčejného nízkooktanového Normalu. E85 má totiž víc oktanů než Natural 95, tak se spokojeně jezdí i v zimě a levněji. Jednotka už je dávno zaplacená nižší cenou paliva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 2. 2013 20:07 | Petr Varta

Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem je při přestavbě chráněn palivový čerpací systém u běžného vozu, který není pro E85 prvotně určený. Vzhledem k faktu, že kombinace vysokého tlaku a teploty v systému a agresivního paliva E85 způsobuje přílišnou nasákavost a měknutí právě nejpoužívanějších plastů palivového čerpadla a dopravního systému - především Polyoxymethylen (cca 80% součástek) a Polyamid 11 (veškeré hadice palivového čerpadla). Dalším problémem je povrchová úprava a izolace kovových elektrických kontaktů, které, díky nepříjemné vlastnosti lihu "přitahovat" vodu, jsou extrémně náchylné ke korozi (platí i pro senzory hladiny paliva, které jsou účinkům E85 vystaveny stále). U vozů, které jsou vyráběny pro standardní benzín, dochází při používání paliva s vysokým podílem biolihu k rozpojení či destrukci komponent palivového systému kvůli tomu, že zkrátka na to nejsou stavěny. Např. spoje "plast na plast" vlivem nasáknutí palivem změknou a rozpojí se. Senzor hladiny paliva zkoroduje, a přestane po čase fungovat. Vozy, které jsou už od výrobce určeny pro využití paliva s vyšší příměsí biolihu (tzv. FlexFuel), mají palivový systém konstruován z odolnějších plastů (např. Polyamid 610 Evolution), u namáhaných spojů jsou svařované, a používají se kovy odolné korozi - např slitiny stříbra nebo zlata. Zkrátka, tím chci říct, zda je vůbec možné, aby se přestavba klasického benzínového auta vyplatila, pokud se dá předpokládat, že bude nutný servis či výměna palivového systému v nádrži každých cca 10.000km. Vzhledem k ceně takové opravy, která může být i 10-30 tisíc Kč.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 1. 2013 16:07 | Michal

To by sem chcel vedet kde v Hodoníne stojí E85 24.70kč ked platím za E85 v Hodoníne 27.50kč
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2013 16:39 | ES

Jakákoli přestavba spočívá především v úpravě stechiometrického poměru (optimální poměr paliva a vzduchu v palivové směsi pro nejlepší hoření). Zatímco pro klasický benzín je tento poměr 14,6:1 u E85 je 9:1 => u E85 je třeba dodat do směsi při stejném množství vzduchu více paliva, jinak spalujeme tzv, chudou směs a hrozí nám tepelná deformace pístů...
Spolehlivým, jednoduchým a tedy i nejlevnějším způsobem, kterým lze dosáhnout uvedeného poměru je instalace elektrického zařízení mezi řídící jednotku a vtřiky. Tato jednotka pak dle svého nastavení prodlužuje dobu vstřiků a zvyšuje tak objem E85 v palivové směsi - tím se docílí optimálního poměru a tedy i spalování.
Sady pro přestavbu je možné pořídit od cca 2700,- Kč (například v našem obchodě www.ethanolshop.cz ). S instalací cca o 1000,- více. Rozdíl mezi těmito jednotkami a jednotkami za například 8000,- je pouze ve způsobu nastavení (pokud k jednotce musíte připojovat PC lépe to vypadá :-)). Naše jednotky lze naprogramovat kdekoli bez potřeby dalších zařízení (PC…) ale už nevypadáte tak „profesionálně“ jako serviceman s notebookem :-).
Co se týče vozidel s karburátorem teoreticky stačí správně nastavit směs. Má to ale jeden háček - u karburátorů s membránou je možné, že s ní bude E85 reagovat a tato pak rychleji odejde (u karburátorů bez gumových součástek nic nehrozí). Pozn. toto platí i pro palivové potrubí u starých vozidel (cca do 1990, takové ty staré pryžové hadice co trouchnivěli, jen se na ně člověk podíval) novější vozidla již používají jiné materiály, u kterých uvedený problém není.
Ještě jedna poznámka samozřejmě nejlepší by byla přestavba, která by kompletně přeprogramovala řídící jednotku (vstřikovací mapy, předstih….) pak by se teprve využil celý potenciál paliva E85 a ještě více by vzrostl výkon. Nicméně toto už se zas nevyplatí Vaší peněžence.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 11. 2012 17:54 | Tomáš

Jelikož jezdím do Prahy do práce (cca 3000 km/měs)a felda 1.3MPI mi při dnešních cenách benzínu dělala díru v peněžence, rozhodl jsem se před cca měsícem a koupil za 2600 přestavbovou sadu E85 na www.EthanolShop.cz. Jelikož jezdím opravdu dost, poctivě sleduji na kolik mě to vyjde a po měsíci jsem dospěl k následujícímu: - nákup už se mi skoro vrátil (za ten měsíc jsem ušetřil cca 1900 Kč) - spotřeba vzrosla o cca 5% - auto je svižnějsí a méne hlučné
Z počátku jsem měl trochu problém se studenými starty tak jsem zkoumal proč. Až mi po cca 14 dnech povídá pumpař tak nám dnes přivezli zimní směs E85 a od té doby je vše v pořádku. Jinak jsem zjistil, že zimní směs má jen větší obsah benzínu, takže pokud by u Vás ještě neměli zimní směs (měla by být už od cca +10 stupňů) stačí na 10l E85 přidat 1,5l N95 a vše by mělo fungovat jak má.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michael Tretter

podnikatel, Tretter’s Bar

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

Michael Tretter
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services