Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 11:20, Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

+117
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2012 14:05, PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.

Zobrazit celé vlákno

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 97 komentářů)

13. 11. 2012 20:23 | Eduard

Jednotku mam v Peugeotu 307 1.6 16V 2002(nejspíš stejný motor).Ujeto 3500km. Náklady na 1km jsou 2,2Kč.Auto táhne od nižších otáček a je živější.První metry při studeném motoru váhavější.(při teplotě kolem 0) Přestavbová jednotka za 8500/ značky Europecon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2012 16:46 | mirek

Ahoj má někdo zkušenost se zabubovanou jednotkou u Citroen Berlingo 1.6 - 16v rok v. 2002
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2012 9:00 | lukáš

Ahoj, mám 1.1i, na E85 je to línější, horší starty za chladného počasí, někdy až na třetí zastartování. Motor je tišší. Počítal jsem cenu na 100km a s naturalem jsem na tom byl asi o 10kč líp. Takže když vezmu to startování a líné auto, tak buď dělám někde chybu nebo to není zas až takový hit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2012 20:17 | Petr

Mám taktéž fabii 1.4 16V, nevím kde berete tu hovadinu 40% vyšší spotřeby. Auto mi žere o,9 litru víc, suma sumárum na nádrži ušetřím 500 Kč! Jednotku jsem koupil za 2400 Kč, takže se mi po necelých dvou měsících vrátila. A teď? Je super jezdit za 6,9 litrů a tankovat litr za 23,50 místo 37 kč :-) To už se sakra vyplatí, nehledě na to,že auto má znatelně větší výkon! Kdo nejezdí na E85 sám sobě škodí. Myslím, že většina těch co to, kritizují jsou závistiví začmoudění TDíčkáři...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2012 23:47 | carlos

Zdravim, jezdim na E 85ku od března letošního roku. Mám Megana II, 1,6l. Výkon se lehce zvedl, motor je naopak tišší. Zatím jezdím bez komplikací i bez problému startuji. Vyměnil jsem pouze svíčky ( na CNG ). Teď se snížením teplot začínám přimíchávat benzín cca 1/3-4. Zatím spokojenost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2012 22:47 | Standa

Zdravím,já zkouším moji feldu 1,3 44kw na E85 teprve krátce.Bohužel nemám možnost změřit spotřebu,protože mám pumu relativně daleko a palivo vozím v kanistrech druhým autem,ale co se týče jízdních vlstností nemám problém v ničem to i přesto,že nemám žádnou úpravu v podobě přidané jednotky.Auto se chová stejně,jezdím s ním stále stejnou trasu,tak mám možnost přesného porovnání.Když budete mít náladu písněte svoje postřehy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 9. 2012 16:28 | Veteran-Bob

E85 v Ústí n.L., čerpací stanice ONO 23,50,-Kč - co se přestavby týče,těch 3600,-Kč je za etanolovou jednotku, viz net.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2012 22:56 | ADA

Má někdo zkušenost, nebo názor na přestavbu na E85 u AUDI A6 110kW? O kolik se budou lišit předpokládané náklady, když to žere nyní asi 11 l 95okt. naturalu ? Děkuji za informace
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2012 18:08 | Vojtěch

Dobrý den,
na biolíh jezdím v taxislužbě i s osobním vozem TZ Mercedes S124 a CLK.
1.Positiva:
levnější provoz na nádrži zhruba o 740Kč po přestavbě za cca 6000Kč.
2.Negativa
častější měnění oleje a filtrů
cca po 16tis km mi odešlo čerpadlo bosh cca 2700Kč.Chyba je to moje, poněvadž jsem nepřidával žádné přísady a jezdil na čistý biolíh.
Spotřeba stoupla cca o 15%
závěr:Nejlepší je kombinovat biolíh s benzínem, poněvadž u CLK jezdím bez přestavby, tak mohu zhodnotit že spotřeba nestoupla a hlavně na dálkových trasách je úspora výrazná.Čistý biolíh sebou nese rizika, ale ve finále zjistíte, že vám v peněžence peníze přibývají.
Doporučení 80%
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2012 18:07 | pavel

je to firma h-pneu hodějice
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2012 13:44 | josef

Vašnosti, podíval jserm se na účtenku a žádné snížení spotřební daně na povinně přidávaný líh do benzínu tam není. A nevíte ještě, proč je spotřební daň zatížená 20% daně z přidané hodnoty, když tam žádná přidaná hodnota není? Kvůli nižší výhřevnosti to je spíš ubraná hodnota.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2012 16:41

jednotka na jednoboda stoji 3600kč a cena etanolu za 25 je stare město u uherskeho hradiště, pokud maš kamarada ktery rozumi malimnko auto elektryce, tak neni problem aby ti jednotku zapojil, ja si ju zapojil sam je to lehke neboj
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2012 20:41 | Michal

kde stojí přestavba 3600kč a kde stojí 25kč/l E85?Díky Michal Košut
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2012 15:41

PEPIČKU Etanol vodu važe. Čim,si mysliš že se ředi slivka??????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2012 15:38

čau, e85 je zaležitost stara 25 let, bohužel u nas je to nezname, a neni to jen čisty etanol,je 85%etanolu a 15%n95, a to že to nemaže to neni pravda,mam jednotku a spravne davkovani, takže ted mě to žere pouze o litr vic než benal, a mam ještě tu vyhodu že s tim mužu do podzemnich garaži, nemusim s tim chodit na kontroly, nemusim po 10letech měnit nadrž, a mam, volny kufr a jednotka mě stala 3600kč, nehledě na to že šel ještě vykon nahoru, sice jen o malinko ale šel, u nas se toho ještě bojite, ale ve světě už je to stara zaležitost, a proč cpat tolik penez do LPG??? A CNG???
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2012 14:05 | PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.
-36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2012 14:01 | Pepíček

Ahoj všem ? tak já nevím mam dvě auta skoro veterány Vectru 1.8 i r.v. 92 mam tam plyn nemam problém ale ten vidím v tom že každý kdo má LPG tak výhradně jezdí na plyn , správně by se to na plyn mělo přepnout až je motor zahřátý alspon na 60 st. Pak mam staryho passata 2.0 i r.v.96 tam dávam E85 + BA 95 v poměru 1 : 1 a nemam problém jezdí to normálně chtěl jsem na přestavbu na E85 ale trochu mě odrazuje jezdit na ten čistej líh je to suchý nemaže to nevím , úspora je tam asi 80kč na 100 km to mě nepřipadá zas tak výrazná úspora oproti plynu s tou vectrou jezdím 100 km tak cca 110kč tak když vemu v úvahu přestavba na E85 čtyř bod za cca10.000.- a plyn za 25.000.- a spočítám návratnost při 7000 km měsíčně ?? Já vím plyn taky nemaže ale je s tím 15 letá zkušenost ale ty éčka známe já nevím 3-4 roky???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 4. 2012 15:05

jako byt vama, tak do LPG,nejdu, už sem viděl hodně pohřbenych motoru, a nechapajici vyrazi obličeju majitelu těch motoru, jeden se před 4 rokama chlubil,jaka je to strašna vyhoda jezdit na lpg, jak je potom krasně čisty olej v motoru,no jo no, už měsic tam ma druhy motor, podpalilo mu to ventily. vystřelilo mu gufero s kliky, vychcal mu všecek olej a jako bonus to kousl na klice, kdyby to byl favorit neřeknu, a lendrouvr????? takže lpg se vyplati určitě, ty prachy co za ně ušetřite, tak jak tak budete nucen nastrkat zpět do auta
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2012 4:05 | Nechci slevu zadarmo

Jsem Vám vděčný za zdejší náměty, rady a přípomínky k provozu na E85. Včera jsem psychicky nevydržel a dotankoval do poměru 1:1, skoro bych řekl v okamžiku, kdy si motor na vyšší obsah lihu již začínal zvykat. Takže nyní mohu bez obav z poškození motoru dupnout na pedál, což ale při klidném stylu mé jízdy od 90km/h na 2500 ot. do 110 km/hod na 3000 ot. stejně moc nevyužiji. Jedno se musí E85 nechat, naprosto skvělý rozjezd při studeném motoru, připomíná to zapnutou dřívější ruční páčku sytiče u Škody 105. Možná vliv té lamda sondy. Výměnu palivového filtru po ujetí obligátních 500 km na líh beru a jak jsem se díval, tak ani svíčky na LPG nejsou cenově fatální záležitost. Místo konverzní jednotky bych raději nahrání vstřikovací mapy autodiagnostikou Bosch, ale konektor OBD-II se montoval až od roku 1996. Jinak předpokládaná životnost mého vozu 0 - 2 roky, který je zespodu jako ementál, t.j. v prudkém kotrastu s pěknou pozinkovanou karosérií, se odvíjí od podzimní technické kontroly. Moje úspora tedy bude spočívat v nákupu auta s nižší spotřebou - benzíňák na LPG nebo úsporný diesel.
Bosch Mono Motronic :-) http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=294
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2012 23:08

neee, byt vama tak udělam ten palivovy filtr,v nadrži je čerpadlo ktere musi tlačit palivo pod určitim tlakem, a pokud to čerpadlo ma za sebou překažku, kterou tak tak protlači,protože pan etanol uvolnil humus z nadrže, a tudiž ten filtr ucpal, tak tam nejde ten tlak toho paliva co tam ma jit, a tim trpi vstřik, protože ten pravě potřebuje ten spravny tlak,pokud ho ma, tak neni problem s tim že to potom jede jak ma, ja sem měnil jak filtr tak svičky,a nemam žadny problem, ale musite tam dat svičky ktere sou určene pro LPG, jak řikam mě se auto zahřiva o pět minut dyl, ale je bez problemu, a jedinou věc co se teploty tyče, tak vam mužu doporučit ještě vymenit termostat za takovy ktery otvira při viši teplotě, ale myslim si že je to zbytečne,takže udělejte to co sem vam poradil, a uvidite sam, a věřte že svičky a filtr je zaklad,protože věřim tomu že potom se ten vaš motor dusi a nejede nema vykon,u toho etanolu je vyměna filtru doporučena a sviček taky, moje draha polovička ma taky feldu ale mpi, a sama mě řekla že ta moje felda je o hodně živějši než ta jeji, ona jezdi na n95, a ja e85,ale už bude mit jednotku take, čekam na vaše dalši dotazi, na ktere rad odpovim a poradim,
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Linda Vavříková

podnikatelka, Allegria

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Linda Vavříková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services