Operátora změníte snadněji. Hraje se o ceny dat a čtvrtého operátora
Co se děje | Jiří Hovorka | 7. 3. 2019 | 4 komentáře
Díky nešťastným výrokům ministryně průmyslu budou lidé měnit mobilní operátory snadněji.
Další články na téma Český telekomunikační úřad najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Co se děje | Jiří Hovorka | 7. 3. 2019 | 4 komentáře
Díky nešťastným výrokům ministryně průmyslu budou lidé měnit mobilní operátory snadněji.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 11. 2012 | 2 komentáře
Telefonisti, tedy všichni, pozor! Možná přijde i čtvrtý operátor. Přinese nižší ceny a lepší služby? Ptali jsme se člena Rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřeje Malého, Romana Nováčka z projektu Tarifomat a dalších zajímavých osobností.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 9. 2. 2014
Lidé, kteří chtějí opustit svého mobilního operátora před původně domluveným termínem, získají lepší postavení než dosud. Pokuty za předčasné ukončení smlouvy totiž díky vloni schválené novele klesají na maximálně pětinu součtu zbývajících paušálů s tím, že klient bude muset doplatit i cenu zvýhodněného zařízení, například telefonu, pokud si ho při podpisu zařídil.
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 12. 6. 2011 | 5 komentářů
Případ necelých sedmi set korun, o které se žena kdysi přela s předchůdcem mobilního operátora Vodafone, přinesl další drsný důkaz, že spravedlnost v Česku může být dlouho slepá.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 8. 5. 2016 | 3 komentáře
Ceníky „velké trojky“ se neliší. Operátoři se spolu začínají o zákazníka prát až v momentě, kdy ho jeden druhému chce přetáhnout. Podle regulátora je to v pořádku. Firmy přitom od operátorů kupují neomezené volání výrazně levněji.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019
Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní obchodní praktiky, uvedl úřad. Rozhodnutí už je pravomocné.
Co se děje | Monika Veselíková | 3. 8. 2017 | 7 komentářů
Prezident podepsal novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má mimo jiné přinést vyšší ochranu pro zákazníky tuzemských operátorů a posílení jejich práv. Ulehčí výpověď smlouvy i přenesení mobilního čísla.
Jak na to | Michaela Kadlecová | 26. 5. 2011 | 11 komentářů
Také se při každém vyúčtování za mobil chytáte za hlavu a říkáte si, že to asi přeháníte? Není to ale jen tím, že voláte každou chvíli – služby našich operátorů jsou ve srovnání s jinými evropskými zeměmi prostě drahé, a to ani nemusíme přepočítávat na paritu kupní síly.
Co se děje | Monika Veselíková | 20. 2. 2017 | 1 komentář
Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.
Aktuálně.cz | ČTK, Kateřina Vokurková | 17. 3. 2013 | 4 komentáře
Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září. Virtuálním operátorem se chce stát také Tesco a mediální skupina Mafra.
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 6. 2019
Český telekomunikační úřad dal k připomínkám návrh podmínek aukce kmitočtů, která do Česka ideálně přivede čtvrtého operátora. Šedesátistránkový dokument je v příštích třiceti dnech k dispozici k veřejné konzultaci. Po vypořádání připomínek bude materiál projednán s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a s Evropskou komisí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 4. 2013 | 14 komentářů
Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Aktuality | Jiří Hovorka | 27. 1. 2020
Předseda Českého telekomunikačního úřadu Jaromír Novák dnes rezignoval na svou funkci. Rozhodl se tak kvůli sporům o podmínkách chystané aukce kmitočtů pro mobilní sítě 5G. Ta by v ideálním případě měla do Česka přivést čtvrtého velkého operátora. Novou šéfkou úřadu vláda jmenovala členku rady ČTÚ Hanu Továrkovou.
Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů
Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?
Otázka dne | František Mašek | 20. 9. 2010 | 1 komentář
Počet stížností, které řešil v letošním 1. pololetí Český telekomunikační úřad, vzrostl v 1. pololetí o pětinu. Víte, na co si lidé nejvíce stěžovali? Tipněte si a dozvíte se více!
Aktuality | Petr Kučera | 1. 3. 2021 | 3 komentáře
Nekomerční bezplatný porovnávač služeb elektronických komunikací nabízí ode dneška i Český telekomunikační úřad. Do května poběží ještě v pilotním provozu.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 12. 12. 2022
Češi dál platí za volání a data jedny z nejvyšších cen v Evropě. Upozornil na to Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ), který se zaměřil na činnost Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 10. 2022
Rada Českého telekomunikačního úřadu bude mít od začátku února 2023 nového předsedu. Stane se jím dosavadní člen rady Marek Ebert, který nahradí dosavadní předsedkyni Hanu Továrkovou. Tu jmenovala předchozí vláda a v lednu ji končí mandát.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.
Když se řekne | Monika Veselíková | 6. 12. 2016 | 3 komentáře
Zdá se, že mezi zákazníky českých operátorů nepanuje zrovna spokojenost. Na co si nejvíc stěžují a jaké ceny platí v porovnání se zákazníky jiných evropských zemí?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2016 | 3 komentáře
Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.
Co se děje | Monika Veselíková | 4. 5. 2017 | 4 komentáře
Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.
Co se děje | Michal Chleboun | 2. 10. 2012 | 28 komentářů
Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 26. 9. 2014 | 10 komentářů
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 11. 2013 | 2 komentáře
Češi se čtvrtého mobilního operátora opět nedočkají. V ostře sledované aukci kmitočtů uspěli jen tři zavedení hráči. K výraznějšímu zlevnění cen volání tak podle všeho nedojde. Co si o tom myslí člen Rady ČTÚ Ondřej Malý, manažerka T-Mobilu Alice Selby, neúspěšný účastník dražby Tomáš Budník, zástupce Tarifomatu Petr Fajmon a další odborníci?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Když se řekne | Jana Divinová | 10. 8. 2022 | 4 komentáře
Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.
Stránka 1/2
Předchozí
Následující