ČSOB má od pátku problémy s internetovým i mobilním bankovnictvím. V pátek dopoledne, dnes dopoledne a znovu i dnes odpoledne nebyly dostupné ani její internetové stránky. V pátek hlásila také výpadky platebních terminálů v obchodech.
„Bohužel i během dnešního dne čelíme částečným výpadkům některých našich služeb. Klientům se omlouváme, intenzivně pracujeme na odstranění veškerých technických potíží. Děkujeme za trpělivost,“ řekla dnes po 16. hodině mluvčí banky Michaela Průchová.
Doplnila, že v pátek i v pondělí banka zaznamenala krátký kybernetický útok, který způsobil výpadek bankovních služeb. „Při útoku nebyly zasaženy interní systémy, veškeré finance i klientská data jsou v bezpečí,“ ujišťuje mluvčí Průchová.
Na webu banky tak lidé mohli několik hodin vidět pouze zprávu, že jsou stránky banky momentálně nedostupné. Podobné sdělení našli uživatelé mobilní aplikace: „Omlouváme se, tahle odstávka nebyla v plánu. Děláme na tom, Smart se určitě rozeběhne co nevidět.“ Mobilní i internetové bankovnictví začalo znovu fungovat v pondělí před pátou hodinou odpolední.
Větší problémy s elektronickým bankovnictvím zažili klienti loni v srpnu, kdy ruští hackeři zaútočili na systémy osmi českých bank včetně ČSOB. Tehdy šlo o takzvaný DDoS útok, kdy hackeři zahltí webové stránky obrovským množstvím požadavků a tím naruší jejich funkčnost.
redakce Peníze.CZ
Jsme největší web o osobních financích v Česku. Přinášíme aktuality, praktické návody, kalkulačky a další přehledy. Do rodiny vydavatelství NextPage Media s námi patří i Finmag, Heroine a Footbal Club. Můžete nás sledovat... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem