Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

O Abrahamovi a jeho synu Izákovi

O Abrahamovi a jeho synu Izákovi
Hodnocením internetové prezentace GE Capital Leasing se dostávám k části jedné z největších světových korporací – General Electric. Byl by Tomáš Alva spokojen s přístupem svých českých spolupracovníků ke klientovi? Jak dopadl pokus vytvořit portál tam, kde jiní tvoří několikastránkovou statickou prezentaci?

www stránky finančních institucí
Připravili jsme pro vás cestopis po serverech na českém internetu. Týden co týden se podíváme na jednu finanční instituci a na jejich způsob prezentace na síti sítí. Hodnotíme vždy pět nejvýznamnějších firem daného oboru (banky, stavební spořitelny, investiční společnosti...), každý týden jednu. Poté (v šestém týdnu) bude následovat článek shrnující využití internetu daným odvětvím.
Hlavním hodnotitelem je Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, porotu serveru Peníze.CZ tvoří dvanáct osobností.
Adresa dnes hodnocených stránek:
www.gecleasing.cz

Zamyšlení pro tento týden:
Tématem pro tento týden může být třeba NEZAUJATOST A OBJEKTIVITA odborných porotců. Aby nevznikla mýlka – mluvím jen a jen o sobě. V čem je problém? Dostal jsem se po několika prvních týdnech, kdy působím na tomto serveru jako hodnotitel, do zásadní situace. Ani ne tak životní, jako profesionální. Dnes totiž musím hodnotit prezentaci GE Capital Leasingu, kterou zpracovala a vyprodukovala jedna známá internetová full-service agentura, ve které působím na postu kreativního ředitele! A protože tuším, že někteří lidé z konkurenčních agentur na tuto chvíli netrpělivě čekají, podotýkám:

1) Nic mi nezabrání hodnotit stejně spravedlivě jako kdykoli předtím.

2) Prezentace vznikla v době, kdy jsem s touto agenturou neměl ještě žádný vztah (nehodnotím tedy v žádném případě svou práci).

3) Pokud někdo nevěříte bodu 1, pak asi nemá cenu, abyste tentokrát četli dál.


Hodnocení - výsledky
Kreativní rovina: 2 Marketingová rovina: 2- Informační rovina: 1 Grafická rovina: 2 Jazyková rovina: 2- Navigační rovina: 4 Technická rovina: 2



Kreativní rovina:
Homepage se nás během několika okamžiků bude snažit přesvědčit o tom, že je úvodní branou portálu. Ale není tomu tak. Jako portál se totiž hodnocená prezentace jenom tváří. Může za to snad přímé propojení jednotlivých byznysů GE a shodná horní navigační lišta. Jako zajímavé a kreativní hodnotím čtyři prolinkovací buttony ve středové části. I samo uspořádání homepage nechává tušit poměrně silný kreativní přístup. Hovořím o kreativitě a logičnosti uspořádání a rozmístění sekcí a podsekcí, ke kterým je přímý přístup z homepage, a v neposlední řadě o dynamickém "uvítacím" banneru, který na základě vkusné grafiky nechá uživatele hodnou chvíli na pochybách, jakou funkci vlastně zastává.

Výsledná známka (jako ve škole): 2-



Marketingová rovina:
Z marketingového hlediska je velmi chvályhodné, že komunikace některých sekcí a podsekcí (bohužel především v rámci ostatních byznysů GE – banky a Multiservisu) bere v úvahu potřeby uživatele (Chcete mobil zdarma, Chcete si půjčit přes internet apod.). Takové uspořádání uživatele takřka donutí najít sebe sama a tedy i uvědomit si své potřeby a přání. Ideální start pro navázání marketingové komunikace, na jejímž konci bývá úspěch.

Přínosem je bezpochyby i možnost využití on-line služeb, i když se tato praxe dnes stává již poměrně běžnou. V podsekci Vyhledávání podle SPZ a VIN se může uživatel dozvědět, zda byla uzavřena leasingová smlouva na konkrétní automobil. Nejednoho z nás bude zase zajímat, jestli vyhlédnuté autíčko, které si chceme vzít na leasing, neshání nějaký zoufalec, kterému bylo ukradeno (Databáze odcizených motorových vozidel).

Seznam obchodních míst je tradičně řešen formou mapky. Ta je navíc doplněna o možnost vyhledání nejbližšího prodejce vozů značky Škoda (Leasing na Škodu). Jenže ouha! Při zadání PSČ vám není, jak byste očekávali, nabídnut nejbližší kontakt, ale možná nedostanete vůbec žádné informace, tedy pokud v daném městě není patřičný prodejce. V takovém případě tedy musíte hledat třeba několikrát, třeba až do té doby, dokud se "netrefíte" do správného místa. Takže bude určitě rychlejší, když zvednete telefon a otevřete Zlaté stránky!

V rámci prezentace můžete získat veškeré potřebné dokumenty připravené k vytištění. To je dobře. Při posílání jakéhokoli dotazu musíte vyplnit spoustu osobních údajů. To je špatně. Je to naprosto nevhodné. Prezentace je evidentně těsnou součástí ostatních prezentací holdingu GE, což umožňuje uživateli získávat další informace či využívat sbratřených služeb a produktů. To je dobře. Pokud si ale chcete spočítat orientační výši splátek, musíte na prstech, žádná kalkulačka tu totiž není. A to je zase špatně.

Výsledná známka: 2-



Informační rovina:
Pokud hledáte informace, tak jste na správném místě. Je jich tu opravdu spousta. Všechno vám bude dopodrobna vysvětleno. Dost tiskových zpráv, protože, jak praví klasik, pořád se něco děje. A poněvadž nechybí ani informace o dalších produktech poskytovaných GE, dá se téměř říci, že uživatel už z tohoto místa nemusí odcházet nikam jinam. Možná si lidé v GE uvědomili fakt, že kvalita a šíře informací s možností kombinace produktů je jednou z úspěšných taktik pro získání a především udržení klientů. A navíc tuto teorii úspěšně zavádějí do světa internetu.

Výsledná známka: 1



Grafická rovina:
Jednotlivé sekce vypadají, že mají stejnou nebo alespoň velmi podobnou grafickou formu, takže se človíček nemusí cítit v rámci jednotlivých podsekcí nepříjemně (ale ani příjemně) překvapen. Vlastně to tak je jen na první pohled. V sekcích Leasing nových vozidel a Leasing ojetých vozidel není přítomen úvodní grafický motiv (ani žádný jiný), zatímco např. v sekcích Pojištění schopnosti splácet a Leasing na Škodu grafický layout známý z úvodní stránky najednou je. Proč tomu tak je? V podsekcích GE v ČR a SR a GE Capital v SR jsou použité jiné základní barvy. Je to záměr? Asi se půjdu zeptat…

Přes tyto výhrady musím opravdu říci, že se mi nastolený grafický styl líbí. Snad proto, že je stylem ideálním pro takovou sumu sdělovaných informací, snad že je stylem střízlivým, jakoby portálovým, snad proto, že je stylem veskrze čistým. Co se mi naopak nelíbí, jsou různé velikosti písma v rámci jedné sekce. Tohle zrovna oné grafické čistotě příliš nenahrává. V tiskové zprávě z 16. července není text zarovnán u dvou odstavců do bloku, což vypadá dosti odpudivě.

Výsledná známka: 2



Jazyková rovina:
Našel jsem v textech hodně drobných chyb. Dlužno podotknout, že většina z nich patří spíš do problematiky typografie nežli čistoty jazykového projevu. Ale chyby to jsou. Nejvíce jich bylo v tiskových zprávách. Jednohláskové předložky a spojky stojící samostatně na konci řádku, tečka místo čárky v souvětí s uvozovkami („…vybrali pro tuto akční nabídku právě značku Škoda.“ uvedl manažer rozvoje…“), špatné pořadí interpunkčních znamének („…využití ušetřených finančních prostředků na jiné firemní investice".). V sekci Leasing nových vozidel je na začátku větné konstrukce tečka! Jinde chybí mezera („min.doporučená“, „330.000,-Kč“), a na jiném místě jsem objevil úplný jazykový klenot („100%ně vlastněnou společnost“).

Výsledná známka: 2-



Navigační rovina:
Navigace je opravdovým kamenem úrazu hodnocené prezentace. Ztratil jsem se nejméně 5x. V naivní víře, že se dostanu ke hledaným informacím o leasingových podmínkách, jsem skončil v hloubi produktu banky a za malou chvíli jsem byl kdesi na americkém situ o General Electric. Nechci být odborníkem na problematiku holdingu GE, abych se dokázal pohybovat v rámci jedné, byť portálově řešené prezentace. Prvotní navigace jakž takž funguje, druhotná vůbec neexistuje. Chcete-li se dostat odněkud zpět (a není-li to zrovna na úvodní stránku) jste odkázáni na navigační prvky Vašeho prohlížeče. Je fajn mít portál, je dobré chtít nabídnout a sdělit všechno najednou, ale je nutné u toho nejprve přemýšlet.

Výsledná známka: 4



Technická rovina:

Výsledná známka: 2



Klady a zápory z technického hlediska - HTML kód
(+)
  • přehledné formátování zdrojového kódu
  • velmi dobře optimalizováno pro různé prohlížeče a platformy
  • správné používaní uvozovek v parametrech tagů a alt textů
  • použití meta tagů pro vyhledávací roboty
  • solidní fulltextové vyhledávání
  • velké množství online formulářů zákaznického servisu
(-)
  • používání zastaralých tagů, které mají být nahrazeny kaskádovými styly (na druhou stranu je třeba říct, že to vychází z GE standardů
Použití CSS (kaskádové styly)
(+)
  • nebylo využito
(-)
  • definice vzhledu přímo, namísto použití kaskádových stylů
Použití pokročilých technologií (Java, Flash, VRML, plugins)
(+)
  • interaktivní mapa dealerů
  • online databáze vozidel s uzavřenou leasingovou smlouvou
(-)
  • nejsou použity


Závěr:
Známky jsem rozdělil, kostky jsou vrženy. Chválil jsem tam, kde se mi chtělo chválit, a káral, kde bylo proč. Bylo to mnohem těžší než obvykle. A výsledek? Ten posoudím velmi brzy. A to z Vašich reakcí.


Hodnocení webu porotou serveru Peníze.CZ (známky jako ve škole)
PB PD VI PJ PN JR TR KU MV PV průměr
informační hodnota 2 - 4 2,5 2 3 - 3 3,5 1 2,63
grafika 2 - 1 2 1 1,5 - 2 2 2 1,69
celkový dojem 2 - 3 2 1,5 2 - 2,5 3 2 2,25
Vysvětlivky: PB - Petr Bednář, Ringier; PD - Pavel Daniel, Marketing & Media; VI - Vladimír Iliev, iStrategie.cz; PJ - Pavel Janeček, Pioneer; PN - Petr Nešpůrek, ARBOmedia; JR - Jan Rosenauer, Český rozhlas; TR - Tomáš Řehák, Run Interactive; KU - Klára Ujčíková, Aliatel; MV - Milan Vacík, Ami Communications; PV - Petr Vyhnálek, Globus
Slovní komentáře jednotlivých porotců najdete na speciální stránce.
---> Kdo jsou porotci serveru Peníze.CZ? Seznamte se s nimi <---

Pokud jste navštívili stránky GE Capital Leasing - jak se vám líbily, co jste na nich našli? Napište nám své zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-27
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 11. 2001 17:40, ash

Jak kde.

Reagovat

 

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 02. 11. 2001 19:58)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

3. 11. 2001 | 17:40 | ash

Jak kde. více

2. 11. 2001 | 19:58 | TGP

Naprosto souhlasím. Čtu vaše komentáře ráda a i když pracuji vnefinančním oboru, s kolegy o nich často diskutujeme a několikrát jsme vaši kritiku a doporučení využili ke zlepšení našich webů. A developeři, kteří to pro nás...více

2. 11. 2001 | 19:20 | TGP

Je mi trochu líto, že musím opravit svá dopolední slova o tom, jak mají vypadat vztahy s konkurencí :-( Straší nás to, že se má náš hodnotitel vyjadřovat k něčemu, co jeho společnost vytvořila? Ne, nestraší, protože tento...více

2. 11. 2001 | 18:34

Vážení přátelé, čtenáři, kritikové, dovolte mi poprvé vstoupit tímto prostorem a pronést několik málo reakcí a poznámek, na které v rámci mého hodnocení prostě není místo. Budu stručný, takže v bodech: 1) Podle mého názoru...více

2. 11. 2001 | 16:34 | Michal Kříž, První multimediální, s.r.o., michal@multimedia.cz

Musim se pripojit ke kolegovi Popelarovi a byt uprimny. Panu Bartovi jsem napsal soukromy mail, ve kterem jsem se ho ptal, zda je web CSOB leasing skutecne totalne nefunkcni po technicke strance, protoze podle meho petka...více

Oblíbená témata

automobil, banky, banner, CAC Leasing, cena, ceny, články, ČSOB, ČSOB Leasing, databáze, dealer, definice, dokument, dokumenty, dotaz, dotazy, finanční, finanční prostředky, firma, flash, forma, formulář, funkce, GE, grafika, hodnocení, hodnota, hodnoty, Holding, chyby, informace, instituce, Internet, Investice, investiční, Investiční společnosti, kalkulačka, Kalkulačky, klienti, kód, kombinace, komentář, komentáře, komunikace, konstrukce, kontakt, kontakty, kreativita, kvalita, Leasing, Leasingová smlouva, Leasingová společnost, Leasingové společnosti, Lin, manažer, manažeři, mapa, marketing, média, mobil, mobilní telefon, mobilní telefony, Moje banka, nabídky, navigace, nové, obor, obory, odborník, odcizení, odvětví, on-line, osobní údaje, parametr, parametry, Peníze.CZ, Pioneer, podmínka, podmínky, pojistění, porota, porotce, porotci, pořadí, pošta, Povinné ručení, práce, praxe, prezentace, problematika, problémy, prodej, prodejce, prodeje, produkt, produkty, prohlížeče, prostředky, průměr, přístup, rady, reakce, ručení, ředitel, servis, seznam, SIPO, situace, služby, smlouva, smlouvy, splátka, splátky, spořitelna, Spořitelny, standardy, Stavební spořitelna, Stavební spořitelny, svět, škoda, škody, ŠkoFIN, škola, školy, technologie, telefon, téma, údaje, úraz, úspěch, uspořádání, uzavřený, uživatel, Uživatelé, velké, víno, vozidla, vozidlo, vůz, výsledek, Web, zadání, základ, Zástava, zdarma, zkušenost, zkušenosti, zlato, značka, známka, známky, životní

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

3P42397, 7B23159, 4AU2468, 3B16916, 3Z53548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK