Reklamace – výpis článků

Volkswagen musí odškodnit stovky Čechů za Dieselgate

Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019

0

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří...

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009

+18

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože...

Problematické Tricky Českého Telecomu

Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář

+3

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly...

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře

+12

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh....

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009

+10

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti...

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře

-3

Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let....

Kdo vydělá na lednových slevách

Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů

+29

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele...

ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí

Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007

-8

Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře

+3

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

Ředitel ČOI: Lidé by se měli naučit číst pořádně smlouvy

Rozhovor | Ondřej Tůma | 26. 4. 2011 | 11 komentářů

-3

V listopadu loňského roku odvolal ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek ústřední ředitelku České obchodní inspekce Janu Příhodovou. Nový ředitel ČOI Jan Štěpánek poskytl serveru...

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007

+11

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

Pokuta pro Vodafone. Účtoval služby, i když je zákazník zrušil

Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019

+2

Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní...

Zboží z prodejních zájezdů lze vrátit do čtrnácti dnů

Životní situace | Ladislav Čumba | 11. 7. 2007

+6

Sedmdesátiletá důchodkyně si na předváděcím zájezdu koupila sadu hrnců za sedm tisíc korun. Po návratu zjistila, že by za ně v běžném obchodě dala ani ne polovinu. Může s tím něco udělat?

Lampárna: Oskarta speciální edice

Články | Simona Ely Plischke | 23. 12. 2002

+9

Nedávno jsem v rámci předvánočního běsnění zavítala s přítelem do jednoho velkokapacitního odsávače peněz v centru Prahy. Odcházeli jsme po více než hodinovém neúspěšném lovu dárků....

Pozor na nákupy po telefonu

Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007

+5

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

Prodloužení záruční doby se blíží

Články | Stanislav Andrejs | 29. 5. 2002

-2

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela...

Video: Reklamace bankomatu

Hra | redakce Peníze.CZ | 17. 2. 2013

0

„A tam se dává nějaká náplň?“ „To je poměrně hodně luxusní náplň, co se do toho dává.“ Poslední herecká etuda připravená pro projekt Nemrhejte penězi na Peníze.cz.

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář

-1

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad,...

Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích

Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře

-14

Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným...

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009

+9

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

+3

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské...

O chvilinku

Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014

0

Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů

+55

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější...

PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře

+12

Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním...

Prohnilí! Proč nás supermarkety krmí prošlým zbožím?

Co se děje | Ondřej Tůma | 12. 3. 2012 | 31 komentářů

+49

Písnička o tom, že u nás zákazník dostane o řád horší zboží než zákazníci v supermarketu s týmž logem na Západě, je notně obehraná. Nedosti však na tom, že dostáváme druhou jakost –...

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021

+6

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let

Jak na to | dTest | 15. 7. 2022

0

Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře

+3

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním...

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si,...

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky...více

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší...více

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services