Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Blíží se Vánoce a cestovní kanceláře začínají útočit na klienty. Když si objednají zájezd teď, mají velký výběr a ještě dostanou slevu. O tři čtvrtě roku později, na konci léta, budou noviny jako každý rok plné zpráv o nespokojených klientech, cestovkách, které klientům neposkytly objednané služby, či o marných snahách zákazníků domoci se nějakého odškodnění za nekvalitní služby.

Cestovní kanceláře samy přiznávají, že v reklamacích teď vládne chaos. Každá cestovka je může řešit po svém, takže klient netuší, jakou náhradu by mohl za špinavý pokoj, či horší hotel dostat. To by se mělo brzy změnit. Objevila se výzva, aby se české cestovky přidaly k dodržování mezinárodního kodexu ITQ, který stanovuje konkrétní částky či procentní podíly, které mohou nespokojení klienti požadovat. Například při nedodržení přislíbeného typu hotelového pokoje může klient dostat náhradu ve výši 10 až 15 procent z ceny zájezdu. Pokud by výše reklamační náhrady přesáhla 50 procent, dostane prý zákazník navíc ještě náhradu takzvané radosti z dovolené, která mu bude na osobu a den vyplacena v rozmezí 1000 až 2000 korun. V západní Evropě kodex úspěšně funguje už dvacet let. V Česku s jím řídí pouze CK Fischer.

Bude však jen na vůli cestovky, jestli náhrady přislíbené kodexem zákazníkovi uhradí. Nikdo jiný ji k tomu nejspíš nedonutí.

Vybírali byste si cestovku podle toho, jestli dodržuje takový kodex? Jaké máte zkušenosti s reklamováním zájezdů? Která cestovka se podle vás chová ke klientům nejlépe?

PODĚLTE SE O NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 4 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

14. 11. 2008 8:27 | comment

Citace - Pet / 13.11.2008 17:19

Když si koupíte auto a odpadne vám kolo, tak vám autosalón taky nenabídne jen slevu 3000.-

Jenže dovolená prostě není auto a funguje to oboje jinak, není to stejný business. Když si necháte postavit barák a po měsíci se Vám rozbijí vchodové dveře, tak taky budete žádat zpět několik milionů za celý dům? Asi ne, že? Vidíte, je to taky jiný business. Váš příměr prostě nebyl správný. (Nehledě k tomu, že ani ten autosalón by Vám nedal všechny peníze za auto zpět, ale prostě Vám to kolo jen opravil.)
Pokud by stejným způsobem jako Vy "argumentovala" cestovka, mohla by Vám říct "když si koupíte propisku a ona přestane psát, tak si taky jdete zpět pro peníze? Nejdete, zahodíte ji a je pokoj. Tak nám tady nebrečte, na dovolenou se vykašlete a hotovo." Jejich příměr by byl zcela stejně nepřípadný jako ten Váš.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2008 17:19 | Pet

To jo. Je zajímavý, že u ostatního zboží to tak nefunguje. Když si koupíte auto a odpadne vám kolo, tak vám autosalón taky nenabídne jen slevu 3000.-. Když vám někdo pohnojí dvoutýdenní dovolenou, tak ať vrátí veškerý prachy a plus odškodnění za ty zbytečně vynaložený 2 týdny. Vím, že je to krutý, ale pokud nejste schopný zajistit nabízený služby, tak podnikejte v jiným oboru.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2008 15:04

Je to přesně tak. Klasický fígl cestovky při uznané reklamaci je nejprve od ceny odečíst cenu letenky. Je jasné, že pro takový případ dělá letenka cca 70 - 80 % ceny zájezdu. Na zbytek se nahodí 10 - 20 % "bolestného" a je vymalováno. V reálných číslech : koupíte zájezd za 50 tisíc, 35 z toho bude letenka a z 15 zbývajících vám po boji a pouze v případě úplně zničené dovolené - např. při nedodržení kvality ubytování, přiznají 1500 - 3000 Kč. To není vymyšlený příklad, ale běžný postup.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2008 14:23 | Pet

Představa, že si s půlročním předstihem vyberete drahý zájezd s hotelem dle vašeho gusta a nakonec skončítě v nějakém jiném (který bude dál od moře, v nějaké hnusné díře, bez vybavení, kvůli kterému jste si ten první vybrali), je dost otřesná. Dostat za takhle zkaženou dovolenou nějakých 10 % almužny (když na tom cestovka trhla třeba 30 %) je naprostý výsměch.

Proto jezdím poslední roky bez cestovek. Za míň peněz víc muziky, když se mi něco nelíbí, vyřeším si to sám (většinou ještě než problém nastane).

Rozhodně lepší než se měsíce hádat kvůli reklamaci s cestovkou. To jsem si zkusil taky, drahý zájezd, změněný program, hotely,... pak 3 měsíce hádek se zaměstnanci cestovky, kteří samozřejmě chybu udělat nemůžou. Když jsem pohrozil soudem a došlo to v cestovce až k majiteli, tak ten se nakonec jako první začal chovat korektně, chybu cestovky uznal a vrátili mě přes 20 tisíc. Přesto ta zkažená dovolená a ty hádky za to nestály.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeny všechny 4 komentáře

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

2. 7. 2007 | Michal Pravda

DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků

Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

20. 6. 2007 | Michal Pravda

DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším

Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci... celý článek

DOVOLENÁ 2007: Nenechte se v cestovce vodit za nos

4. 6. 2007 | Michal Pravda

DOVOLENÁ 2007: Nenechte se v cestovce vodit za nos

Chystáte se letos na dovolenou s cestovní kanceláří?Poradíme vám, kdy může inzerovaná cena zájezdu vzrůst, jak je to s pojištěním proti úpadku, nebo že do cestovní smlouvy můžete doplnit... celý článek

Partners Financial Services