Blíží se Vánoce a cestovní kanceláře začínají útočit na klienty. Když si objednají zájezd teď, mají velký výběr a ještě dostanou slevu. O tři čtvrtě roku později, na konci léta, budou noviny jako každý rok plné zpráv o nespokojených klientech, cestovkách, které klientům neposkytly objednané služby, či o marných snahách zákazníků domoci se nějakého odškodnění za nekvalitní služby.
Cestovní kanceláře samy přiznávají, že v reklamacích teď vládne chaos. Každá cestovka je může řešit po svém, takže klient netuší, jakou náhradu by mohl za špinavý pokoj, či horší hotel dostat. To by se mělo brzy změnit. Objevila se výzva, aby se české cestovky přidaly k dodržování mezinárodního kodexu ITQ, který stanovuje konkrétní částky či procentní podíly, které mohou nespokojení klienti požadovat. Například při nedodržení přislíbeného typu hotelového pokoje může klient dostat náhradu ve výši 10 až 15 procent z ceny zájezdu. Pokud by výše reklamační náhrady přesáhla 50 procent, dostane prý zákazník navíc ještě náhradu takzvané radosti z dovolené, která mu bude na osobu a den vyplacena v rozmezí 1000 až 2000 korun. V západní Evropě kodex úspěšně funguje už dvacet let. V Česku s jím řídí pouze CK Fischer.
Bude však jen na vůli cestovky, jestli náhrady přislíbené kodexem zákazníkovi uhradí. Nikdo jiný ji k tomu nejspíš nedonutí.
Vybírali byste si cestovku podle toho, jestli dodržuje takový kodex? Jaké máte zkušenosti s reklamováním zájezdů? Která cestovka se podle vás chová ke klientům nejlépe?
PODĚLTE SE O NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH
Sdílejte článek, než ho smažem
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno