Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Blíží se Vánoce a cestovní kanceláře začínají útočit na klienty. Když si objednají zájezd teď, mají velký výběr a ještě dostanou slevu. O tři čtvrtě roku později, na konci léta, budou noviny jako každý rok plné zpráv o nespokojených klientech, cestovkách, které klientům neposkytly objednané služby, či o marných snahách zákazníků domoci se nějakého odškodnění za nekvalitní služby.

Cestovní kanceláře samy přiznávají, že v reklamacích teď vládne chaos. Každá cestovka je může řešit po svém, takže klient netuší, jakou náhradu by mohl za špinavý pokoj, či horší hotel dostat. To by se mělo brzy změnit. Objevila se výzva, aby se české cestovky přidaly k dodržování mezinárodního kodexu ITQ, který stanovuje konkrétní částky či procentní podíly, které mohou nespokojení klienti požadovat. Například při nedodržení přislíbeného typu hotelového pokoje může klient dostat náhradu ve výši 10 až 15 procent z ceny zájezdu. Pokud by výše reklamační náhrady přesáhla 50 procent, dostane prý zákazník navíc ještě náhradu takzvané radosti z dovolené, která mu bude na osobu a den vyplacena v rozmezí 1000 až 2000 korun. V západní Evropě kodex úspěšně funguje už dvacet let. V Česku s jím řídí pouze CK Fischer.

Bude však jen na vůli cestovky, jestli náhrady přislíbené kodexem zákazníkovi uhradí. Nikdo jiný ji k tomu nejspíš nedonutí.

Vybírali byste si cestovku podle toho, jestli dodržuje takový kodex? Jaké máte zkušenosti s reklamováním zájezdů? Která cestovka se podle vás chová ke klientům nejlépe?

PODĚLTE SE O NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

14. 11. 2008 8:27 | comment

Citace - Pet / 13.11.2008 17:19

Když si koupíte auto a odpadne vám kolo, tak vám autosalón taky nenabídne jen slevu 3000.-
Jenže dovolená prostě není auto a funguje to oboje jinak, není to stejný business. Když si necháte postavit barák a po měsíci se Vám rozbijí vchodové dveře, tak taky budete žádat zpět několik milionů za celý dům? Asi ne, že? Vidíte, je to taky jiný business. Váš příměr prostě nebyl správný. (Nehledě k tomu, že ani ten autosalón by Vám nedal všechny peníze za auto zpět, ale prostě Vám to kolo jen opravil.) Pokud by stejným způsobem jako Vy "argumentovala" cestovka, mohla by Vám říct "když si koupíte propisku a ona přestane psát, tak si taky jdete zpět pro peníze? Nejdete, zahodíte ji a je pokoj. Tak nám tady nebrečte, na dovolenou se vykašlete a hotovo." Jejich příměr by byl zcela stejně nepřípadný jako ten Váš.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pet 13. 11. 2008 17:19)

13. 11. 2008 17:19 | Pet

To jo. Je zajímavý, že u ostatního zboží to tak nefunguje. Když si koupíte auto a odpadne vám kolo, tak vám autosalón taky nenabídne jen slevu 3000.-. Když vám někdo pohnojí dvoutýdenní dovolenou, tak ať vrátí veškerý prachy a plus odškodnění za ty zbytečně vynaložený 2 týdny. Vím, že je to krutý, ale pokud nejste schopný zajistit nabízený služby, tak podnikejte v jiným oboru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 11. 2008 15:04)

13. 11. 2008 15:04

Je to přesně tak. Klasický fígl cestovky při uznané reklamaci je nejprve od ceny odečíst cenu letenky. Je jasné, že pro takový případ dělá letenka cca 70 - 80 % ceny zájezdu. Na zbytek se nahodí 10 - 20 % "bolestného" a je vymalováno. V reálných číslech : koupíte zájezd za 50 tisíc, 35 z toho bude letenka a z 15 zbývajících vám po boji a pouze v případě úplně zničené dovolené - např. při nedodržení kvality ubytování, přiznají 1500 - 3000 Kč. To není vymyšlený příklad, ale běžný postup.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pet 13. 11. 2008 14:23)

13. 11. 2008 14:23 | Pet

Představa, že si s půlročním předstihem vyberete drahý zájezd s hotelem dle vašeho gusta a nakonec skončítě v nějakém jiném (který bude dál od moře, v nějaké hnusné díře, bez vybavení, kvůli kterému jste si ten první vybrali), je dost otřesná. Dostat za takhle zkaženou dovolenou nějakých 10 % almužny (když na tom cestovka trhla třeba 30 %) je naprostý výsměch.
Proto jezdím poslední roky bez cestovek. Za míň peněz víc muziky, když se mi něco nelíbí, vyřeším si to sám (většinou ještě než problém nastane).
Rozhodně lepší než se měsíce hádat kvůli reklamaci s cestovkou. To jsem si zkusil taky, drahý zájezd, změněný program, hotely,... pak 3 měsíce hádek se zaměstnanci cestovky, kteří samozřejmě chybu udělat nemůžou. Když jsem pohrozil soudem a došlo to v cestovce až k majiteli, tak ten se nakonec jako první začal chovat korektně, chybu cestovky uznal a vrátili mě přes 20 tisíc. Přesto ta zkažená dovolená a ty hádky za to nestály.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazeny všechny 4 komentáře

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Eskont, Přímá investice, Nepřímá daň, petr mach, daň z příjmů, michal wantulok, česká spořitelna, fintech, Sb., soupis zboží, měnové, ukončení pracovního poměru, Roman Koděra, trh s nemovitostmi, dobročinný účel, plynovod, Martin Šubrt, Asociace pro kapitálový trh

3M71980, 3T80510, 3M71980, 3T80510, 3M71980

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK