Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 4. 2013 8:43, ian

Já bych takový optimista zase nebyl. Přenesení prokazování, že výrobek již vadu měl v době prodeje na kupojícího po 6 měsících prakticky znamená zkrácení současné záruční doby. A nejde příliš ani o to, jak složité by to pro zákazníka bylo. Čertovo kopýtko je ukryto jinde - už dnes je zcela běžné, že řada výrobků je od počátku propjektována na životnost současné dvouleté záruky a jsem si téměř jist, že bude-li odpovědnost za výrobek zkrácena na 6 měsíců, výrobci se tomu rychle přizpůsobí. V případě, že výrobce použije levnější součástka, jejíž životnost je třeba spočítána na jen 8 měsíců (třeba spirála ve vysoušeči je klasický příklad) se po 6 měsících zničí bude pro běžného smrtelníka prakticky nemožné záruku uplatnit, protože se nevyrovná s argumentací, že výrobek neužíval nadměrně. Bude se muset obrátit na soud a dokazovat, že výrobek vadu již měl v době prodeje, v tomto případě tedy nikoli vadu, ale vadné konstrukční řešení a to nebude vůbec jednoduché.
Půjde, výrobek zahodí a koupí si nový - a o to konec konců asi ve skutečnosti také jde.

+74
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 5. 2013 16:56, Jirka

No asi se máme na co těšit. Já osobně z toho ale obavy ani moc nemám, jelikož mám sjednáno pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S pojišťovny a mám tudíž právníky a soudy pro celou rodinu zadarmo (tedy přesněji za pojistku samozřejmě pojišťovně něco platím, ale pojistka se mi již bohatě vyplatila). Mohu Vám říct, že u reklamací mám 100% úspěšnost a to i v případě, že mi třeba reklamaci původně zamítli. Stačí většinou jeden dopis od právníků pojišťovny a věc je vyřešena k mé plné spokojenosti.
Vřele všem doporučuji.

-128
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

21. 9. 2014 22:54 | mirrenka sucha

Dobrý den, potřebovala bych nejakou radu, pomoc od nekoho kdo má podobnou zkušenost. Je záři 2014 a za měsíc a pul nám končí záruka na sedací soupravu kupovanou v ASKU. Sedačka sme reklamovali celkem 2x, takže ted máme třetí, pokaždý ten samý problem, propadlý sezení. Ted sme poslední dostali v polovine kvetna a sedačka opet komplet propadlá za tak krátky čas. Je ve tvaru U a propadlá na oboch stranách. Požadovali sme opet výmenu a nebo peníze. Jejich reakce byl dopis a v nem, že na sedačce se má sedet rozvnomerne na celý, tudíž naše chyba a nedostaneme nic. Jediný co nám nabídly bylo oprava, ale sme presvedčený, že tady není co opravovat. Sedačka naprosto nepoužitelná. Chci teda vedet jestli mají právo nato nám odmítnout vec vymenit a nebo vrátit peníze a nutit nám opravu, i když po oprave ta sedačka vydrzí nanejvýš 14 dní myslíme si.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2014 23:16

Pane vy jste asi nikdy nic nekupoval... A nebo máte vizionářský talent na recenze důvěryhodných a kvalifikovaných uživatelů jakéhokoli výrobků, kteří jej užívají řádku let i když je to zrovna technologická novinka na trhu a jdete si jí koupit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2014 23:16

Pane vy jste asi nikdy nic nekupoval... A nebo máte vizionářský talent na recenze důvěryhodných a kvalifikovaných uživatelů jakéhokoli výrobků, kteří jej užívají řádku let i když je to zrovna technologická novinka na trhu a jdete si jí koupit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2014 23:17 | HMTD

To není teorie to je fakt, lidé kteří vyřizují reklamace by vám to mohli potvrdit, kde jsou nejčastější závady a ti chytřejší i proč, není žádná náhoda, že spousta mobilů zoxiduje a pak vám tvrdí že jste je polili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 4. 2014 19:51 | xxxxxxx

Hm super , to přibyde vadného zbož ! kde je najká ekologie ? výrobci budou dělat větší šmejdy ! a tím pádem zakonitě stoupne spotřeba daného zboží ! a tím produkce odpadu ! a nehledě na to že v určítem procentu přibyde soudních sporu ! a navíc stoupne riziko povolání prodavače :) někteří jim ten šmejd omlátí o kebuly :))))
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2014 12:36 | pavel polakovic

bohužel sem také naletel,koupil sem boty,sice trochu volnejsi ale vždy to resily klasic´ke vlozky.nicmene doma po vlozeni vlozek bylo zjisteno ze není problém ve velikosti na delku ale do sirky,jednalo se totiž o obuv ´´vysoce modni´´a noha které by byla akorát, pravdepodobne neexistuje.proste tkanice a i preska je zcela pro ozdobu.na tuto skutečnost sem upozornen nebyl,upozornenily me pouze ze v pripade pouziti impregnace mam chranit podrazku:)nacez po navsteve prodejny mi nakonec dali číslo na managera prodejny.toto číslo bylo zpet do prodejny,proste jednani na ´´urovni´´
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2014 19:59 | janulka

Moje ségra má teorii, že se do výrobků montují tzv. "kurvítka",která zaručí, že vám věc odejde po pár letech.kde jsouty časy,kdy jste měli pračku třeba 20 let
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 12. 2013 15:15 | Jirka

DAS pojišťovna právní ochrany ? co to sem pletete...od této pojišťovny dostanete jen obecné informace stejně jako u každého jiného advokáta. Rozdíl je jen v tom, že u DAS si platíte stále a advokáta jen když radu potřebujete.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2013 21:13 | Martina

Dobrý den, také chci na tuto debatu reagovat, zrovna dneska jsem si zakoupila v Okay v Praze na Proseku chladničku, jelikož mi moje Liebherrka za necelých 40.000 Kč z Datartu odešla čtrnáct dní po dvouleté záruce (chlazení), byla jsem velice překvapena, že lednici Bosch měli nejlevnější na internetu a mají i podmínky prodloužené záruky stejné jako v dvouleté záruce - opraví nebo dají novou. Vřele doporučuji
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2013 14:38 | imrichilles

dnesní doklady o koupi-účtenky vydrží asi jenom půl roku,pak jsou vybledlé a nečitelné proto požadujte vždy záruční nlist ,nejlépe ručně psaný
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2013 8:50 | Ondřej

D.A.S. pojišťovně nefungují ani www stránky. Fakt přesvědčivé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2013 16:56 | Jirka

No asi se máme na co těšit. Já osobně z toho ale obavy ani moc nemám, jelikož mám sjednáno pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S pojišťovny a mám tudíž právníky a soudy pro celou rodinu zadarmo (tedy přesněji za pojistku samozřejmě pojišťovně něco platím, ale pojistka se mi již bohatě vyplatila). Mohu Vám říct, že u reklamací mám 100% úspěšnost a to i v případě, že mi třeba reklamaci původně zamítli. Stačí většinou jeden dopis od právníků pojišťovny a věc je vyřešena k mé plné spokojenosti. Vřele všem doporučuji.
-128
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2013 11:19

To je hodně krátkozraký. Výrobce taky někomu prodává a taky si s ním nějaký záruky sjednává.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2013 7:46

Za vady neručí zákazníkovi výrobce, ale prodejce. Výrobce prodejci nikdy dvouletou záruku poskytovat nemusel. Proto nerozumím, proč si tolik lidí myslí, že výrobci v životnosti produktu zohledňují záruční dobu, která jde úplně mimo ně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2013 18:11 | Stanislav Říha

Pokud má pravdu mluvčí ministerstva a ne SOS, tak je to návrat o 10let zpátky, fakticky k půlroční záruce. To, že by prodejce ručil jen za vady, které měl výrobek už při koupi, bude znamenat,že po půl roce se úspěšnost reklamace zákazníkem rapidně sníží. Speciálně u elektroniky. Do soudního sporu, s náklady na znalce a právníka a s nejistým výsledkem, půjde málokdo. Jde o jasné zhoršení podmínek spotřebitelů-snad si toho nějaký bystřejší poslanec ještě všimne a nevrhne novelu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2013 16:16 | Nox

Max: Ale muzou je sikanovat do nekonecna, protoze moc dobre vi, ze bezny clovek si ten mobil doma na kolene nevyrobi. A pokud se bez nej obejde, budou vydelavta na necem jinem, cela planeta nemuze prejit na samozasobitelsky styl zivota a to oni dobre vi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2013 15:13 | Max

Přesně tak, naprostý souhlas. Jen bych upřesnil vaše tvrzení: "Půjde, výrobek zahodí a koupí si nový...." No, pokud je to za pár korun, koupí si nový, pokud je to však např. mobil za 10.000, tak si nový půjde koupit asi málokdo. Navíc firmy produkující zmetky na to brzo dojedou. Když si něco koupím a rozbije se to, už od té firmy nikdy nic kupovat nebubu. Pokud to tak udělá každý, tak si firmy/výrobci uvědomí, že nemůžou šikanovat zákazníky donekonečna, tahat je za nos a smát se jim do xichtů!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2013 14:31 | Dumifex

Hm, tak doklad o platbě kartou / výpis z účtu je tedy důkaz o koupi konkrétního zboží jak noha... Zejména např. při koupi elektra v supermarketu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2013 10:34 | Karel Marz

Další zákonné ustanovení šité někomu na míru. Bohužel ne občanovi.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2013 8:43 | ian

Já bych takový optimista zase nebyl. Přenesení prokazování, že výrobek již vadu měl v době prodeje na kupojícího po 6 měsících prakticky znamená zkrácení současné záruční doby. A nejde příliš ani o to, jak složité by to pro zákazníka bylo. Čertovo kopýtko je ukryto jinde - už dnes je zcela běžné, že řada výrobků je od počátku propjektována na životnost současné dvouleté záruky a jsem si téměř jist, že bude-li odpovědnost za výrobek zkrácena na 6 měsíců, výrobci se tomu rychle přizpůsobí. V případě, že výrobce použije levnější součástka, jejíž životnost je třeba spočítána na jen 8 měsíců (třeba spirála ve vysoušeči je klasický příklad) se po 6 měsících zničí bude pro běžného smrtelníka prakticky nemožné záruku uplatnit, protože se nevyrovná s argumentací, že výrobek neužíval nadměrně. Bude se muset obrátit na soud a dokazovat, že výrobek vadu již měl v době prodeje, v tomto případě tedy nikoli vadu, ale vadné konstrukční řešení a to nebude vůbec jednoduché. Půjde, výrobek zahodí a koupí si nový - a o to konec konců asi ve skutečnosti také jde.
+74
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services