Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 4. 2013 8:43, ian

Já bych takový optimista zase nebyl. Přenesení prokazování, že výrobek již vadu měl v době prodeje na kupojícího po 6 měsících prakticky znamená zkrácení současné záruční doby. A nejde příliš ani o to, jak složité by to pro zákazníka bylo. Čertovo kopýtko je ukryto jinde - už dnes je zcela běžné, že řada výrobků je od počátku propjektována na životnost současné dvouleté záruky a jsem si téměř jist, že bude-li odpovědnost za výrobek zkrácena na 6 měsíců, výrobci se tomu rychle přizpůsobí. V případě, že výrobce použije levnější součástka, jejíž životnost je třeba spočítána na jen 8 měsíců (třeba spirála ve vysoušeči je klasický příklad) se po 6 měsících zničí bude pro běžného smrtelníka prakticky nemožné záruku uplatnit, protože se nevyrovná s argumentací, že výrobek neužíval nadměrně. Bude se muset obrátit na soud a dokazovat, že výrobek vadu již měl v době prodeje, v tomto případě tedy nikoli vadu, ale vadné konstrukční řešení a to nebude vůbec jednoduché.
Půjde, výrobek zahodí a koupí si nový - a o to konec konců asi ve skutečnosti také jde.

Reagovat

 

+73
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 5. 2013 16:56, Jirka

No asi se máme na co těšit. Já osobně z toho ale obavy ani moc nemám, jelikož mám sjednáno pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S pojišťovny a mám tudíž právníky a soudy pro celou rodinu zadarmo (tedy přesněji za pojistku samozřejmě pojišťovně něco platím, ale pojistka se mi již bohatě vyplatila). Mohu Vám říct, že u reklamací mám 100% úspěšnost a to i v případě, že mi třeba reklamaci původně zamítli. Stačí většinou jeden dopis od právníků pojišťovny a věc je vyřešena k mé plné spokojenosti.
Vřele všem doporučuji.

Reagovat

 

-125
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (21 komentářů)

21. 9. 2014 22:54 | mirrenka sucha

Dobrý den, potřebovala bych nejakou radu, pomoc od nekoho kdo má podobnou zkušenost. Je záři 2014 a za měsíc a pul nám končí záruka na sedací soupravu kupovanou v ASKU. Sedačka sme reklamovali celkem 2x, takže ted máme třetí, pokaždý ten samý problem, propadlý sezení. Ted sme poslední dostali v polovine kvetna a sedačka opet komplet propadlá za tak krátky čas. Je ve tvaru U a propadlá na oboch stranách. Požadovali sme opet výmenu a nebo peníze. Jejich reakce byl dopis a v nem, že na sedačce se má sedet rozvnomerne na celý, tudíž naše chyba a nedostaneme nic. Jediný co nám nabídly bylo oprava, ale sme presvedčený, že tady není co opravovat. Sedačka naprosto nepoužitelná. Chci teda vedet jestli mají právo nato nám odmítnout vec vymenit a nebo vrátit peníze a nutit nám opravu, i když po oprave ta sedačka vydrzí nanejvýš 14 dní myslíme si.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eva Jiřičná

architektka

Jan Libich

ekonom

Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
88,00 %

z 25 duelů
×
Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
94,17 %

z 103 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cash flow, Běžný účet platební bilance, Devizový kurz, evropská unie, e-shopy, monte dei paschi di siena, jan bureš, architektura, optimální správa, zakladatelská listina, Ragnar Frisch, vědeckovýzkumná činnost, zadarmo, občanský zákoník, cestovní pojistky, poplatek za sjednání, Thunderball, Dow Jones

2C29979, 1ST3936, 2AM5311, 2C29979, 4AU1993

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK