Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 11. 2014 | 9 komentářů
Propagátorka místního a kvalitního stravování. Organizátorka prvních farmářských trhů. Autorka populárních kuchařek. Gastroguru Hana Michopulu jde s kůží na trh. V centru Prahy otevřela bistro Sisters, ve kterém nabízí – chlebíčky. Humrovou pomazánku a oschlou okurku tu ale nečekejte.
Když se řekne | Jitka Šorfová | 7. 2. 2013 | 10 komentářů
Před měsícem nedošlo jen ke zvýšení obou sazeb DPH o procentní bod. Některé zboží bylo také zároveň vyňato ze snížené sazby, mezi nimi také dětské plenky. Možná je vyšší daň i pro vás důvod k zamyšlení, kolik vlastně za pleny pro kojence a batolátka platíte a kde šetřit. Co třeba látkové plenky?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 10. 2015
Na českém kuchařském učňáku vás vařit nenaučí. Pokud to s řemeslem myslíte vážně, nechejte se třeba i za málo peněz zaměstnat v dobré restauraci, říká v druhém díle rozhovoru vyhlášený šéf Jan Punčochář. A mluví z vlastní zkušenosti. I když on sám kdysi utekl před známým poděsem Zdeňkem Pohlreichem.
Rozhovor | Martin Vlnas | 27. 7. 2019
„Na dobré víno dnes narazíte v téměř každém vinařství. Minimálně stejně důležitá je proto kvalita souvisejících služeb,“ říká Vlastimil Nešetřil, člen představenstva J&T Wine Holding, vlastníka vinařství Kolby a vinařství Reisten.
Publicistika | Jana Poncarová | 31. 10. 2016 | 14 komentářů
Velkoměsto vyměnili za samotu u lesa. Pěstují zeleninu a na louce se jim prohání kozy. Bydlí ve staré chalupě, maringotce nebo týpí. Nehoní se za penězi a žijí udržitelně, aspoň v některých ohledech. Je dobrovolná skromnost jen módní trend? Přirozená, nebo přehnaná reakce? Lze se jí inspirovat i ve městě?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 10. 2015
S předním českým šéfkuchařem jsme si povídali o domácí gastronomii, elektronické evidenci tržeb a také michelinských hvězdičkách, které jsou pro něj zatím zakleté.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023
Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.
Publicistika | Petra Dlouhá | 13. 6. 2016 | 2 komentáře
Sto padesát osm centimetrů vysoká blondýnka vyráží do Londýna jednat se zástupci největší britské společnosti vyrábějící erotické pomůcky. „Proti mně sedí tři chlapíci kolem padesáti, nad pivem. Chvíli dělají fórky. A pak se jeden zeptá, jestli už mi bylo osmnáct.“
Publicistika | Petra Dlouhá | 17. 12. 2015 | 13 komentářů
Police plné pestrobarevných skleniček. Každá ozdobená mašlí a bílým, rukou psaným nápisem. Sahám po červené. „Pracovně jí říkáme Horečka sobotní noci,“ povzbudí mě majitelka marmeládovny. Když později večer skleničku s provokativním příslibem – Jahoda, chilli a zázvor – otevřu, ponořím lžičku a ochutnám, ocitnu se na pár okamžiků v nebi. Takhle chutná slast.
Publicistika | Táňa Zabloudilová | 23. 3. 2019 | 1 komentář
Všechny bolesti vašich pacientů utlumí naše prášky, kladli zástupci farmafirem na srdce americkým doktorům. Výsledkem je přes sto tisíc mrtvých.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 24. 2. 2018 | 11 komentářů
„Nejspíš si kupujete víno z Maďarska nebo Moldávie, ze kterého se na českých hranicích zázrakem stala Pálava. Celá tuzemská produkce Pálavy totiž dělá zhruba dvě cisterny,“ vysvětluje v rozhovoru Martin Kozák. Jeho firma Kupmeto se dovozu vína věnuje bezmála dvacet let.
Rozhovor | Kristýna Kašpárková | 8. 7. 2017 | 4 komentáře
Rozhodla se založit vinařství. V době, kdy noviny psaly, že hektar půdy na jihu Moravy stojí stejně jako na jihu Francie, to vypadá jako bláznovství. Jenže od touhy nalívat lidem z vlastní lahve Dominiku Černohorskou neodradí ani spálená kůže a bolavá záda po parném dni na vinohradě.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 16. 5. 2015 | 2 komentáře
„Nesouhlasím s názory, že je trh na internetu nasycený a že se už nebudou opakovat příležitosti, které tu byly před rokem 2000,“ říká v exkluzivním rozhovoru Oldřich Bajer, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů v historii českého internetu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 11. 2017 | 4 komentáře
„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.
Publicistika | Petra Dlouhá | 5. 11. 2016 | 8 komentářů
Jednoho dne dal výpověď v inženýringové firmě a utekl ke kytkám. S neskromnou vizí – být nejlepší, Bentley mezi bylinkami. V divoce zarostlých sklenících v Horních Počernicích pěstuje Vít Janouš jedlou bižuterii – poslední ozdobu, kterou pokládají na talíř šéfkuchaři nejlepších restaurací.
Co se děje | Petra Dlouhá | 10. 4. 2012 | 9 komentářů
„Den rovnosti platů – ženy ženám a nejen jim“ je celosvětová akce s tradicí v řadě evropských zemí. V Česku ji bude tento čtvrtek již potřetí pořádat nezisková organizace Business and Professional Women Praha.
Rozhovor | Jan Hamerský | 10. 3. 2018
Bandzone překonal jeho představy. Adresář kapely The.Switch za třináct let zbytněl v největší databázi českých a slovenských kapel, která na rozdíl od celosvětové sítě MySpace přežila. Neobešlo se to beze ztrát. I o nich mluví majitel Bandzone.cz Michal Majkláč Novák.
Rozhovor | Martin Vlnas | 13. 1. 2018 | 5 komentářů
Přes čtvrtstoletí budoval firmu. Jeho výrobky snídá padesát zemí světa. Teď podnik předává synovi. „Proč bych ho prodával? Nerad bych dopadl jako ti chlapi, co prodali pneumatikárnu, každý dostali patnáct miliard a teď investují do firem, které nemají pod kontrolou.“ Pan Emco – Zdeněk Jahoda.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 26. 8. 2016 | 9 komentářů
Máloco udělá člověku během parných letních dnů takovou radost jako dobře vychlazené čepované pivo. Odborníků na slovo vzatých se proto ptáme, kde se při cestách po Česku vyplatí zastavit „na jedno“.
Komentář | Michal Kašpárek | 23. 9. 2016 | 14 komentářů
Máš má ovečko dávno spát.
Přísné zákazy noční zábavy v Česku i v Bratislavě dokládají neochotu hledat kompromis a řešení výhodná pro všechny.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 1. 2015 | 12 komentářů
Mívali jsme čtyři vysoké umělecké školy. Dávno tomu. Dnes chrlí absolventy těchto oborů řada regionálních univerzit. Uživí se? A je vůbec o jejich práci zájem, nebo spíš vítězí obecný nevkus? V dvojrozhovoru nám odpovídají dva profesoři Vysoké školy uměleckoprůmyslové.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Rozhovor | Gabriel Pleska | 15. 8. 2020 | 1 komentář
Statistika mluví jasně: vodu máme rádi. Co do počtu bazénů patříme k evropským premiantům. Jak se mění představy o letním domácím koupání, se ptáme Michala Dluhoše, obchodního ředitele Mountfieldu, největšího prodejce bazénů v Česku. A nemohli jsme nepoložit taky otázku, co prodejce zahradní techniky a vybavení vedlo k tomu, že se pustil do prodeje krmiv pro mazlíčky.
Komentář | Michal Kašpárek | 22. 7. 2016 | 9 komentářů
Mluvit v souvislosti s nádory o boji, bitvách, vítězstvích a prohrách je nepřesné, často i nevkusné a hlavně kontraproduktivní.
Když se řekne | Jana Poncarová | 23. 3. 2016 | 11 komentářů
Z městských balkonů koukají místo muškátů rajčata. Okrasné zahrady na vesnicích se znovu proměňují v užitkové, kterým se módně říká potravinové nebo jedlé. Je to vlastně fuk. Důležité je, že si na záhon za domem můžete dojít pro vlastní mrkev. Spíš kvůli radosti než ekonomickým úsporám. Pokusíme se přesto vyčíslit nevyčíslitelné – vyplatí se pěstovat zeleninu?
Komentář | Michal Kašpárek | 19. 6. 2015 | 13 komentářů
Zatímco hipsteři jsou v podstatě neškodní uctívači nevkusu, yuccies bez skrupulí proměňují města, ekonomiku a politiku podle svých představ.
Když se řekne | Martin Vlnas | 8. 9. 2018 | 2 komentáře
Sází na jedinou odrůdu, nebojuje o medaile na soutěžích, nebojí se experimentovat. A stejně jako pankáči s kohouty na hlavách i Roman Fabig ví, že stejně důležitý jako produkt je i image.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů
„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.
Jak na to | Jana Poncarová | 13. 9. 2016 | 19 komentářů
Sbírat, sušit, nakládat a zavařovat. Konzumovat hned. Na podzim můžeme sklízet i to, co jsme nezaseli. Šetříme. A jsou tu i další plusy nepeněžní, například si můžete skvěle aktivně odpočinout.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 5. 9. 2020 | 34 komentářů
„Lidé si během dvouměsíčního lockdownu zvykli trávit čas jinak. Do nákupáků už nebudou chodit tak často,“ říká Jakub Lohniský, zakladatel módní značky Le Premier.