Média označují komunikační prostředky, které šíří zprávy a informace pro masovou společnost. Jejich cílem je pobavit, informovat a vzdělávat publikum. Ovlivňují širokou veřejnost, a proto je důležité dbát na správnost a účel zveřejňovaných informací. Cílem médií je objektivita. Média mohou ovlivňovat negativní jevy, jako je zaujatost, cenzura nebo vlivy vlastníků médií.
Mezi média patří tisková média, audiovizuální média, online média a sociální média.
Články | Danuše Pecharová | 13. 4. 2001
Dramatické finále bankovního kola. Podle autorky seriálu webových hodnocení rakouská banka nedokázala porazit svého německého rivala. Porota serveru Peníze.CZ je ale opačného názoru...
Články | Danuše Pecharová | 6. 4. 2001
Po třech 'tradičních českých' bankách předstoupil před porotu web peněžního domu s ryze zahraničním kapitálem. Je zatím nejlepší, rozhodli porotci. A příští týden hodnotíme poslední bankovní stránky...
Články | Tomáš Janča | 3. 4. 2001
Kruté vystřízlivění nyní zažívají investoři, kteří vsadili na akcie technologických a zejména internetových firem.
Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001
Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Články | Danuše Pecharová | 23. 3. 2001
Přeborníkem ve schraňování historických dat se v redakčním hodnocením stala Komerční banka. Na jejím webu toho najdete opravdu hodně. Polovina stránek je však bohužel starší než půl roku.
Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001
Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.
Články | Tomáš Janča | 9. 3. 2001 | 5 komentářů
Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.
Články | Lenka Fialová | 3. 3. 2001
Slabou stovku hrubého vynese sčítacímu komisaři každá domácnost - a to musí být čtyřčlenná. Slasti a strasti své dočasné řehole líčí jedna z těch, kteří právě v těchto dnech vybírají ve vašich domácnostech sčítací listy.
Články | Tomáš Janča | 1. 3. 2001
V předchozím článku o akciových indexech jste se dozvěděli, jak jsou konstruovány, dnes vám přinášíme konkrétní údaje o hlavních světových indexech.
Články | Zdeněk Fekar | 23. 2. 2001
Přišel do České televize v dubnu 1998 společně s tehdejším generálním ředitelem Jakubem Puchalským. Oba tam vydrželi zdánlivě krátkou dobu - kolem dvou let. Jenomže od té doby se měřítka posuzující vnímání času na Kavčích horách výrazně změnila - jeden ředitel střídá druhého jako svatí na pražském orloji.
Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001
Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001
Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?
Články | Tomáš Janča | 24. 1. 2001 | 2 komentáře
Analytikové soustavně selhávají při předpovídání budoucnosti, ať se nám to líbí nebo ne. Bylo by ovšem krátkozraké je za to odsuzovat.
Články | Tomáš Janča | 16. 1. 2001
Není to tak dávno, kdy jsme na našich stránkách vyhlásili tipovací soutěž, ve které jste se snažili odhadnout budoucí vývoj několika vybraných burzovních indexů. Podívejme se nyní, jak si v podobných "soutěžích" vedou ti, jenž mají přímo v popisu práce podobné odhady dělat.
Články | Tomáš Skřivánek | 8. 12. 2000
Vymazat z mysli zaměstnanců a veřejnosti negativní asociace spojené se značkou IPB a nahradit je jednotnou, velkou a významnou ČSOB, je momentálně největší pracovní výzvou pro Jana Stolára (51), šéfa komunikace a tiskového mluvčího Československé obchodní banky.
Články | Josef Stoulil | 31. 10. 2000
Bude v nejbližších letech tempo růstu evropského hospodářství vyšší než ekonomiky americké? Šéfové fondu Euro, který představíme v příštích dnech, tvrdí, že bude zhodnocovat majetek až o dvacet procent ročně. Zajímalo nás, zda je takový růst dosažitelný. Vyplatí se do Evropy investovat již teď, nebo je stále ještě lepší mít peníze za oceánem?
Články | Tomáš Skřivánek | 27. 10. 2000
Žil by zřejmě v nějakém malém městě nebo na vesnici na rodné Českomoravské vrchovině. O kariéře ve světě financí by asi neuvažoval. Před deseti lety ale jako student odjel do USA a v jeho profesních zájmech nastal zlom. Ve světě financí se Ivan Klusáček (33) pohybuje již osmým rokem.