Jsou sportovci přepláceni?

Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 3. 2001 17:14

Myslíte, že nejlepší analytik světa nechybuje? Omyl. Není zaručeno, že vyděláte miliardy. Nejlepší neznamená 100 % úspěšný prognostik:-)))

Zobrazit celé vlákno

+39
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 3. 2001 8:42, letal

Díky.

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

27. 8. 2016 22:12 | jirka

co se ti nelíbí na platu 83 tisíc měsíčně od 20ti do 60ti let ty matematiku
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 7. 2016 20:06 | Petr

Víc si to zaslouží hasiči než ti kopalisti
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2015 21:11 | jirkajb

Mně by zajímalo zaco berou sportovci tolik peněz.Je to nespravedlivé vůči dělníkům kteří se nadřou víc a berou almužnu,a ještě dělaj v otrokářském sistému.Zlodějská vláda když potřebuje peníze tak je veme těm nejchudším a těm milionářům,spíše miliardářům nic nevezmou.Je to nespravedlnost.Sportovci jsou nenasitní šmejdi kteří někteří nevědi co roupama,jsou i arogantní.Tolik peněz si rozhodně nezaslouží.Více by si zasloužily peníze nemocní,kteří nemají třeba na operaci,hlavně děti.Sportovci by se mněli stydět za to hamounství.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2001 17:19

Pojdte trochu pocitat: Nadprumerny fotbalista nasi ligy si vydela cca 5 mil. rocne (v prazskych S jak bylo ve clanku ci nejakem komentari uvedeno), podotykam, ze S plati vice, nez jine kluby u nas. Predpokladejme, ze je nedostane hned jako holobradek, ale musi se nejdrive vypracovat, tedy dostane je ve 24 a bere je do 32. Pocitejme, ze je bere 8 let = 40 mil. Kč. Neuznavam tezi o nevzdelanosti ve srovnani s lekari, protoze sportovec se na svoji karieru pripravuje take velice intenzivne - kdo to nezna, tam Vam rikam, ze maloktery spickovy sportovec jako dite chodil za zabavou, ale naopak denne tvrde drel - mozna vice nez student mediciny. Trenovani neni jen hra s balonem, ale tvrda rehole se spostou potu i bolesti. Po ukonceni kariery je bez vzdelani pro dalsi zamestnani, ma podlomene zdravi a napriklad vydaje s rehabilitaci atd. Tedy, jeho prumerny plat za dobu produktivniho veku je 40 mil. / 40 let / 12 mesicu = cca 83 tis. mesicne s tim, ze po te, co ukonci sportovni karieru jeho mzda neroste s inflaci jako jinym lidem a nepoznal, co to je poradne detstvi, protoze pilne trenoval. Zaroven vezmeme v uvehu, ze ne kazdy mladik (ci mladice), kteri sportu obetovali detstvi, mladi a zdravi to dotahne na takto dobre honorovane misto. Bud pres veskerou snahu se ukaze, ze nemaji talent, ci je zastavi zraneni ci jiny lekarsky problem. Odhadneme, ze je pravdepodobnost 1:4 (tedy jeden z peti to dotahne do ligy), ze pilne trenujici mladik kteremu nezbyva cas na skolu se stane nadprumerne placenym sportovcem a ne napriklad neklalifikovanym delnikem. Opravdovy pomer si muzete overit, je to hruby odhad, ale podivejte se, kolik dorosteneckych tymu ma napriklad Sparta na jeden "dospely" ligovy tym. Tedy prumerny plat 83 tis. mesicne za cely zivot vydelime peti abychom dostali vazeny prumer = ocekavany plat mladika, ktery obetoval mladi a vzdelani na oltar sportu. Dostavame prumerny plat cca 16 tis. mesicne. Nemyslim, ze je to nemravna mzda.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2001 17:12 | PetrV

A co Steven Redgrave, Gordie Howe a Jarin Rukavica?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 12:44 | martinahu

Výjimka potvrzující pravidlo
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 3:21

Znám 2 takové, ale už skončili. Bři Pospíšilové byli mistry světa v kolové asi 20 let.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 14:07 | FekarZ

Diky za Vasi kritiku. Vsem se bohuzel zavdecit nejde. Vetsina ctenaru souhlasi s tim, ze tento clanek o penezich je a na tento server patri (viz hlasovani). Nevim, proc bych mel vypocitavat, kolik by Jagr zaplatil na danich na Kladne, to neni predmetem toho clanku. Az bude clanek o mire statniho prerozdelovani v ruznych zemich, jiste bude podobna vec zminena. Co se tyka prepoctu na ciste castky, tak se obavam, ze by doslo k daleko vetsimu zkresleni zverejnenych castek. Nepovazuji se za znalce americkeho danoveho systemu, ale nepochybuji o tom, ze aplikovat pouze sazby dane z prijmu by bylo prilis nepresne a zavadejici. Nota bene, uz nektere samotne castky jsou zpochybnitelne. Tomas Janca
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 8:44

Nechápu, proč ten článek je uveřejněn na "penězích".To jsou přece všechno jasné věci, které mohou něco nového přinést mojí mámě a ne čtenářům tohoto serveru.Má to být nějaká lekce ze základů tržní ekonomiky?Tak povrchní článek tam nemá co dělat a pokud v nich budete pokračovat, tak mě už neposílejte žádné další upozornění na nové články.Pane redaktore, dejte si třeba práci s tím, že uvedené platy přepočítáte na čisté částky, že porovnáte, kolik by třeba Jágr zaplatil státu při stejném příjmu na Kladně atd.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 3. 2001 8:42 | letal

Díky.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2001 11:03 | urbanjan

Nejlepší neznamená bezchybný, ale lepší než ostatní.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 3. 2001 23:30

Jsem lekar a nemam rad fanatismus.Ac nerad,souhlasim s tim ,ze Bohuzel, poptavka po sportovci (spickovem) je vetsi, nez poptavka po lekari,nebot jeho sluzba a vedomosti jsou pro pacienta(divaka)zdarma!!! Na stadion musi zaplatit vstupne.Rad bych si zaplatil manazera,ktery by mi vyjednal honorar.Zatim se v nerovnem boji o honorar s pojistovnami utkavam sam. Problem definovany jiz ve starem Rime.Lusa chce chleb a hry.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2001 17:14

Myslíte, že nejlepší analytik světa nechybuje? Omyl. Není zaručeno, že vyděláte miliardy. Nejlepší neznamená 100 % úspěšný prognostik:-)))
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 20:08

Trhžní mechanismus nutně nemusí primárně vážit dosažené vzdělání. Jistě, že spousta sportovců je ráda za výuční list, i když bylo by velmi úzkoprsé mluviti o všech sportovcích jako o hlupácích, jak předvedlo několik našich spoluobčanů v jednom z čísel Reflexu, kde uráželi Jaromíra Jágra. Trh prostě každému měří podle toho, jaká je individuální cena každého. Vůbec bych netvrdil, že náš amatérský sport skomírá. Ačkoliv ten profesionální nemá s tím Tyršovým mnoho společného, tak amatérský tzn. reakreační žije vesele dál. Kdo z nás si občas nezahraje fotbálek, tenis, squash nebo si nejde zaběhat? K tomu se člověk ani nemusí moc organizovat nebo ano?
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 19:10

Vidíte. Fotbalista může být na špici pouze několik let, proto musí zabezpečit sebe a rodinu v mnohem kratším časovém okamžiku než lékař.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 18:23 | TGP

A hlavně platí, že být pár let vrcholovým sportovcem obvykle znamená být dlouho nemocným důchodcem (tedy pokud nezemře na předávkování anaboliky...)
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 17:21 | urbanjan

Znám výborného profesionálního chirurga, který je výborným profesionálním chirurgem již 30 let, ale neznám žádného výborného profesionálního sportovce, který podává 30 let stejné výkony.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 17:18 | urbanjan

Pokud budu "nejlepším analytikem světa" tak určitě nebudu brát mzdu, ale budu žít z dividend, úroků, rent, kupónů a samozřejmě realizovaného kapitálového zisku.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 17:16 | urbanjan

S tím chirurgem to teda nebyl dobrý nápad. Publikace, přednášky, soukromá praxe... zcela směle se může podívat bohatým sportovcům do očí (a někdy i na střeva) nebo se potkat na stejném večírku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2001 14:49 | martinahu

Hezky se to poslouchá (tedy čte), ale... Je to otázka byznysu a ne nenahraditelnosti. Každý je nahraditelný. Příklad: Pepa Bican byl nejlepší útočník světa. Určitě nebral ani zlomek toho co berou fotbalisti teď. Aby hokejistovi mohli dát miliony, musí je klub někde vydělat, to jest reklama, TV práva, prachy za titul, atd. Nejlepší chirurg na světě (tedy podle Vás nenahraditelný) si musí připadat jako chudák. Platí-čím větší byznys, tím větší plat. Proto bere Schumacher nejvíc. I kdybyste byl nejlepším analytikem na světě, pochybuji, že si vyděláte(myšleno mzdou) tolik co on. Osobně Vám to přeji:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Roman Šmucler

podnikatel

David Marek
ÚSPĚŠNOST
75,76 %

z 33 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
62,00 %

z 50 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.