Analýza | Zbyněk Kuběj | 28. 1. 2016 | 3 komentáře
![]()
Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?
Když se řekne | Ondřej Tůma | 23. 10. 2014 | 48 komentářů
![]()
Vypadá to jako bankovní karta, platí se tím jako bankovní kartou – a není to bankovní karta. Na český trh vstupují předplacené platební karty. K čemu jsou? Nejsou propojené s účtem, takže se mohou hodit na bezpečné placení na internetu nebo kdykoli, když si člověk nechce brát svou „hlavní kartu“, třeba na večírek. A pak samozřejmě pro ty, kdo chtějí zůstávat skrytí…
Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 5. 2011 | 24 komentářů
![]()
Divoké bušení srdce hokejového národa se v pátek třináctého ustálilo do pozvolného tepání. Extáze vítězství jsme nedosáhli. Pro všechny ale infarktové zážitky ještě neskončily. Firma Online Investment Group využila sportovního nadšení a políčila past, do které spadly tisíce Čechů.
Co se děje | Irena Ševelová | 9. 5. 2011 | 4 komentáře
![]()
V tlačenici si držíte peněženku, ve vlaku berete peníze a doklady s sebou na toaletu, netouláte se v noci temnými uličkami. Mnoho lidí se muselo spálit, než se vytvořily obecně sdílené vzorce obrany proti krádeži. Internet je pořád dost mladý: zdaleka všem ještě nepřešly obranné zásady do krve. Nepopalte se právě vy!
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
![]()
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 18. 12. 2009 | 1 komentář
![]()
Na předvánočních nákupech na internetu se sice dá ušetřit, ale je nutné dát si pozor na známé typy internetových podvodů. Ty se totiž koncem roku objevují častěji než jindy. Přinášíme přehled dvanácti hlavních typů online podvodů.
Rozhovor | Petr Čermák | 2. 4. 2008 | 5 komentářů
![]()
Nápor podvodných emailů bankovním klientům polevil. Na internetu se však prohání mnohem nebezpečnější viry a připravují se rafinovanější útoky, které mohou uživatele připravit o dost peněz, varuje Radek Smolík ze společnosti Symantec.
Jak na to | Věra Tůmová | 27. 2. 2008 | 19 komentářů
![]()
Klienti České spořitelny se opět stali terčem útoku podvodníků, kteří se z nich snaží prostřednictvím e-mailu dostat přístupová jmena a hesla k internetovému bankovnictví. Podobným útokům už letos čelila i Komerční banka. Rada klientům je přitom pořád stejná: na podobné emaily nereagovat.