Diskuze: Za ukradený přístup k bankovnímu účtu se platí až tisíc dolarů
Nápor podvodných emailů bankovním klientům polevil. Na internetu se však prohání mnohem nebezpečnější viry a připravují se rafinovanější útoky, které mohou uživatele připravit o dost peněz, varuje Radek Smolík ze společnosti Symantec.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)
3. 4. 2008 18:20 | zodax
Bohužel mám pocit, že zde nastupuje VÍRA, protože si neumím představit, že by to byl schopen uživatel spolehlivě ověřit.
Pokud Vás napadá jak, budu rád, když mi napovíte.
Jinak máte pravdu, zatím jsem se s problémy nesetkal, což ovšem nezaručuje, že by v budoucnu nemohly přijít, to totiž vyřeší pouze nějaký systém jednorázových hesel.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 4. 2008 22:33 | F. Soukup
2. 4. 2008 21:36 | Martin Z.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 4. 2008 9:09 | Jaromír
penize
"Hackeři se specializují podle toho, jaká je poptávka na černém trhu."
Crackeři... Hacker je odborník. Cracker je ten který zneužívá. Hacker vás napadne, ale napíše vám, že tam máte chybu. Cracker vás napadne ukradne vám data, něco smaže, nainstaluje trojana.
"Uživatelé by si měli na domácím počítači nastavit vlastní účet s vlastním přihlašovacím jménem"
Je třeba jasně napsat, že ten účet nemá byt administrátor, a ne až v další větě to napsat.
"apříklad vypnout icq, skype a ukončit stahování souborů, otevřít nový prohlížeč, zkontrolovat, jestli má všechny aktualizace"
To nepomůže, hlavní je nespouštět soubory v email klientovi z podezřelých zdrojů a nelézt na warez. Jakmile máte trojana uvnitř, tak už mazání dočasných souborů je přinejmenším úsměvná aktivita :), která vám trojana neodstraní, ani ho na tu chvíli nezastaví.
Jde o to:
1) nebýt blbec, nelézt na warez a porno, které je zasypáno trojaný přímo od tvůrců, a neklikat na každou přílohu v emailu
2) mít dobrý antivirus. NOD, Avast.,.. (zachytí v průměru tak 90 procent trojanů)
3) mít dobrý firewall (ne standardní z Windows!!!, ten umí každý trojan jako majoritní zabezpečení obejít), od nějaké menší firmy, jako je Kerio, aby ho trojan neuměl sám vypnout, a tímto člověk zjistí a zakáže každého trojana, který prošel antivirem a chce se napojit ven a poslat data "domů".
A pak jistě platí další věc, pokud mám jeden PC na práci, nainstaluji na něm každou blbinu ze všech počítačových časopisů, nechám na něm dělat děti, aby si stahovali věci z Internetu, hráli hry, crackovli programy a hry ostošest, tak je trojan na počítači jen záležitost času.
Jde o to být zodpovědný, ne o to vypínat ICQ, WWW a mazat temporery soubory, to už si člověk může rovnou zatancovat taneček, a bude to mít stejný účinek, nebo si vedle PC položit magickou kouli, ta zabrání v práci trojanovi naprosto stejně.
Je vidět, že pan Radek Smolík o tom něco málo ví, ale plete si hrušky s jablky a následek za zdroj problémů. Jeho míru informovanosti bych označil jako "běžný uživatel, který v tom má zmatek".
"Tak za to pohodlí musíme zaplatit tím, že budeme používat kalkulačku či čtečku, že si koupíme slušný bezpečností program"
To je záležitost banky, aby nám to dala zdarma (jako ostatní služby). Banka má standardně proplácet všechny tyto škody, je jich jen naprostý zlomek procenta. Má to brát jako jisté pojištění. Stejně jako krádeže a zneužití CC a další věci.
Banka žije z našich peněz, kalkuluje i s určitým rizikem.
Kdo u nás v ČR ví, co je to například chargeback? Naprosto standartní věc v USA... Naše banky nás nechrání, neuhrazují naše nevědomé prohry, nedávají nám chargeback, nástroj naší ochrany, a ještě chtějí platit za čtečky a autentizátory (o vedení účtů, ani nemlivě, prostě samý zisk a za ztráty (byť způsobené uživatelem se nepostaví, no to je pěkné, proč tady pak jsou))?
Haha, nic takového, BANKY BUDOU VŠE PLATIT A ZÁROVEŇ BUDOU MÍT VŠE ZDARMA, jinak k nim nejdu, a konkurence to vyřeší. Už teď mám konto v zahraničí (zdarma), účet u mBank a FIo a vesele mám na tom postavené roky celé své podnikání.
A víte co je nejlepší, i kdyby teď celý ten můj systém krachl, tak mi to je jedno. Jsem si spočetl, že za 24 měsíců může vše krachnout, a já přijít o veškeré zůstatky, protože to jinak u našich bank jako ČSOB, KB a ČS bych zaplatil na poplatcích. To je smutné co? Holt člověk musí počítat a kalkulovat s rizikem, a kamenné banky jsou dnes spíš loupežníky, než pomocníky.
Navíc jsem měl jednou takový problém s KB při proplacení šeku (mi lhali, že je šek nekrytý, a přitom si ho vesele sami před půl měsícem proplatili), a já kvůli toho udělal u svého největšího zahraničního zasilatele peněz pěkný bordel (jsem myslel, že nemá dost peněz na účtě, což je první předzvěs krachu), že už po službách "kamenných" bank vůbec nesloužím.
Takovému FIO věřím mnohem víc, než KB, či ČSOB, protože když FIO udělá vůči klientům botu, tak jde ke dnu, kdežto velké banky nás mají za hloupá zvířátka, na které zvesela dlabou.
Takže, proč být klientem velkých bank? Špatné služby, které jsou navíc placené? Díky nechci.
2. 4. 2008 9:03 | V.Mlich