Certifikát je oficiální osvědčení potvrzující splnění stanovených standardů nebo požadavků. Je to dokument, který vydává nezávislá třetí strana po provedení auditu. Certifikáty se užívají v různých oblastech a odvětvích.
Certifikáty poskytují důvěryhodnost a jsou tak často používány jako marketingový nástroj. To, že výrobek nebo služba splňuje standardy kvality a bezpečnosti, často vede k vyšším nákupům zákazníků a pomáhá budovat jejich vztah s danou značkou nebo společností.
Články | Simona Ely Plischke | 13. 3. 2003
Ministerstva financí a informatiky společně představila program, který umožňuje podávat online daňová přiznání se zaručeným elektronickým podpisem. Přiznání k příjmovým daním zatím bohužel prostřednictvím nového programu podávat nelze. To půjde až za rok.
Články | Lukáš Půda | 2. 11. 2001
Články | Jiří Šedivý | 8. 6. 2005 | 1 komentář
Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.
Jak na to | Petr Čermák | 18. 4. 2008 | 1 komentář
Pražská burza se nemůže pochlubit závratnými čísly nabízených certifikátů či uskutečněných obchodů. Přesto není problém tento cenný papír v Česku prodat. Menší počet obchodů ale přináší určité nevýhody.
Články | Leoš Bárta | 14. 9. 2001
Tím, kdo bude dnes dokazovat své schopnosti, je dceřiná společnost jedné z největších pojišťoven světa. A tak jako chuť a vůně každého jablka je z velké části závislá na tom, jak silný a zdravý je kmen, budeme dnes často chválit nebo plísnit s trochou německého přízvuku.
Jak na to | Petr Čermák | 5. 3. 2008 | 1 komentář
Na pákových instrumentech se dá hodně vydělat i prodělat. V době zvýšené kolísavosti trhů jsou ještě rizikovější. Pro správný odhad výsledku spekulace je nutný dostatek informací a znalost fungování těchto nástrojů a chování trhů.
Články | Petr Vykoukal | 12. 12. 2000 | 1 komentář
Mnoho z nás řeší svou nerozhodnost nad vhodnými vánočními dárky obálkou s penězi nebo dárkovými kupóny velkých supermarketů či obchodních domů. Elegantnější možností však může být darování finančního produktu, který může navíc přinášet výnosy. Na obdarovaném pak záleží, jestli si je v očekávání budoucích zisků ponechá nebo jej okamžitě přemění na peníze.
Články | Dušan Hradil | 6. 6. 2001
Novela zákona o bankách je na spadnutí. Nová pravidla hry se významně dotknou právě depozitních certifikátů. Jejich podmínky vydávání se změní natolik, že pravděpodobně zmizí z českého trhu.
Články | Tomáš Matoušek | 26. 2. 2002
Přemýšleli jste někdy o tom, jak bezpečné jsou peníze uložené v penzijních fondech a kdo sleduje činnost penzijních fondů? Neznáte-li odpovědi na tyto otázky, najdete je v tomto díle našeho seriálu o penzijních fondech.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2001
Poté, co nabídku depozitních certifikátů Československá obchodní banka, včetně své divize IPB, zrušila a ostatní velké banky na ně také zanevřely, by se mohlo zdát, že plamínek tohoto zajímavého bankovního produktu vyhasl. Není tomu tak. Plzeňská banka a Raiffeisenbank stále plápolají, druhá jmenovaná banka navíc počátkem března přiložila do ohně novou emisí v objemu 250 milionů korun. Proč a k čemu vůbec depozitní certifikát?
Články | redakce Peníze.CZ | 5. 2. 2002
Časy se rychle mění, správcovským společnostem klesá zisk a proto zdražují.
Když se řekne | Václav Valášek | 20. 10. 2011 | 43 komentářů
Všichni vědí, že správný finanční poradce je důvěryhodná a vyzrála osobnost, že to není prodavač produktů a že vám na první schůzce nezačne diktovat, kde se máte pojistit. Jinak to prostě není finanční poradce. V následujícím textu najdete několik tipů, jak kvalitu poradce otestovat.
Články | Leoš Bárta | 23. 11. 2001
Hodnocení www prezentací finančních institucí se dostalo v posledním letošním kole do zvláštní situace. Hodnotit se totiž budou stránky finančních produktů, tzv. produktové microsites. To je ale trochu jiná práce, než na kterou jsme byli zvyklí. Přicházejí nová měřítka a jiné souvislosti. A zůstanou jen dobré weby.
Články | Michal Hazi | 24. 9. 2001
Dotovat studentská konta je součástí obchodní politiky většiny tuzemských bank. Do mainstreamu se s počátkem akademického roku zařadila i eBanka. Snaží se novým levným produktem oživit svou početně stagnující klientskou základnu?
Články | Tomáš Skřivánek | 20. 8. 2001
Nucená správa na Invescom a změna vlastnictví společnosti InvestAGe jsou největší fondové novinky. Na letních, pro investiční společnosti nepříznivých trendech, se ani v druhé polovině srpna nic nezměnilo.