Povinné ručení: Ruší se poplatek pro nepojištěné. Doplatí na to poctivci?

Poslanci schválili konec poplatku pro majitele aut, kteří nemají povinné ručení. Česká kancelář pojistitelů ho totiž často vymáhala neoprávněně – i po lidech, kteří nemají auto ani řidičák. Zrušení takzvaných příspěvků nepojištěných motoristů do garančního fondu prý ale může způsobit další zdražování povinného ručení. Dopláceli by na nepoctivé řidiče ti, kteří povinnou pojistku platí?
Povinné ručení: Ruší se poplatek pro nepojištěné. Doplatí na to poctivci?

Příspěvky nepojištěných motoristů se v Česku vybírají od roku 2009. Směřují do takzvaného garančního fondu, ze kterého se vyplácejí peníze za nehody způsobené motoristou bez povinného ručení. Česká kancelář pojistitelů ročně rozesílá statisíce výzev k úhradě příspěvku – nezřídka ale neoprávněně. Mluvčí kanceláře dříve serveru Peníze.cz potvrdil, že jen v roce 2012 odeslala neoprávněných výzev sto třicet tisíc!

Poplatek v minulosti vymáhala i po vlastnících vraků, kteří své auto včas neodhlásili z registru a neodevzdali registrační značky. Do problémů se dostávali také lidé, na které auto kvůli liknavosti nového majitele zůstává napsané i po prodeji. Nebo majitelé veteránů, které na silnici vůbec nevyjíždějí. Jak před časem pro Peníze.cz uvedl Tomáš Angreška z Českého konzultačního portálu, Česká kancelář pojistitelů obesílala s výzvou k uhrazení příspěvku dokonce i lidi, kteří auto nikdy nevlastnili a nemají řidičák. Nejde přitom zrovna o zanedbatelnou částku. I u menšího osobního auta se poplatek snadno vyšplhá k dvaceti tisícům za rok, u velkého náklaďáku klidně i o řád výš.

Denní sazby příspěvku nepojištěných

motocykl s objemem válců motoru do 350 cm³

20 Kč

motocykl s objemem válců motoru nad 350 cm³

30 Kč

osobní automobil s objemem válců motoru do 1850 cm³

50 Kč

osobní automobil s objemem válců motoru nad 1850 cm³

70 Kč

autobus

160 Kč

nákladní vozidlo s největší přípustnou hmotností do 12 000 kg nebo přípojné vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 3500 kg do 10 000 kg

130 Kč

tahač nebo jiné nákladní vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 12 000 kg nebo přípojné vozidlo s největší přípustnou hmotností nad 10 000 kg

300 Kč

speciální vozidlo

80 Kč

přípojné vozidlo s nejvyšší přípustnou hmotností do 3500 kg

30 Kč

zemědělský nebo lesnický traktor a jejich přípojné vozidlo

40 Kč

ostatní vozidla

60 Kč

Na tom, kdy musíte (a kdy nemusíte) platit povinné ručení, se dlouho nemohli shodnout ani soudci. Na Peníze.cz jsme o sporu podrobně informovali loni:

Jisté světlo do věci vnesl až letos Ústavní soud, který rozhodl, že řidič, který auto načas odstavil a přestal platit pojistné, aniž odevzdal registrační značky do depozitu, poplatky nepojištěných platit nemusí. Celý nález Ústavního soudu k nahlédnutí zde [pdf].

Fakta: Česká kancelář pojistitelů, garanční fond a povinné ručení

Česká kancelář pojistitelů je profesní organizace pojistitelů, kteří jsou na území České republiky oprávněni provozovat pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (povinné ručení). Spravuje takzvaný garanční fond, ze kterého se vyplácejí náhrady škod způsobených nepojištěnými řidiči. Do garančního fondu přispívají jednak členové České kanceláře pojistitelů, jednak nepojištění řidiči. Zákonný příspěvek nepojištěných musí platit každý, kdo provozuje vozidlo na pozemní komunikaci bez povinného ručení.

Počet aut provozovaných bez povinného ručení by se měl podle kvalifikovaného odhadu České kanceláře pojistitelů pohybovat kolem 120 tisíc, což nejsou ani dvě procenta z celkového počtu registrovaných vozidel. Ročně se z fondu vyplatí kolem 300 milionů korun, tedy ani ne dvě procenta celkových škod hrazených z povinného ručení.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zaujmout třeba...

Alice Rossi, Vlado Kníž: Ispirato da Italia

Autoři, totální blázni do italského jídla i stylu, objeli Itálii křížem a krážem, jedli u pouličních stánků i v luxusních restauracích a posbírali klasické a Itálií vonící recepty. Kuchařka je určena všem, kdo milují dobré, poctivé jídlo. Na italský způsob! Tutti a tavola – tedy všichni ke stolu! S předmluvou Pavla Maurera.

Za dobré slovo knížku

Minulý týden jsme v rubrice Co si o tom myslíte debatovali o zvyšování poslaneckých platů.

Potvrdilo se, že tohle téma spoustě lidí vaří krev. Diskuze byla vášnivá. Ale těžko se nám vybíralo, koho z debatérů odměnit. Nakonec jsme se rozhodli, že knížku pošleme Josefovi.

Řešení? Problematický poplatek se ruší

Poslanci našli na celý problém zajímavou medicínu: kontroverzně vymáhaný poplatek se úplně zruší. Sněmovna už příslušný zákon schválila, nyní čeká na posouzení v Senátu.

Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobí nehodu, budou náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka také bude vyřazeno z registru vozidel.

Podle kritiků nového zákona na zrušení poplatku vydělají především nepojištění řidiči. Počet nepojištěných aut na silnicích by navíc podle nich mohl narůst.

Vedlejším, a ne příliš příjemným efektem opatření, prý může být i další zdražování povinného ručení. Zdražovalo se ostatně už letos:

To ovšem bylo z jiných příčin: pojišťovny vedly v předešlých letech (za vydatné asistence internetových srovnávačů) malou cenovou válku. Ceny se dostaly na takovou úroveň, že pojišťovny na povinném ručení tratí. A podle zpráv z České kanceláře pojistitelů letos dosáhne jejich ztráta – navzdory zdražování – nového rekordu. Takže ceny porostou dál. „Zdražování bude postupné a korekci cen směrem nahoru kvůli růstu nákladů povinného ručení lze očekávat i v dalších letech,“ ohlásila už profesní organizace pojišťoven. Ceny povinného ručení letos oproti loňsku povyskočily zhruba o sedm procent. Pojišťovnám mim o jiné vzrostly náklady kvůli novému občanskému zákoníku. A zrušení poplatku pro nepojištěné motoristy – tedy výpadek části plateb do garančního fondu, který by musely zatáhnout pojišťovny, pokud by bylo třeba – prý může být příčinou pro ještě vyšší růst. „Tato změna může mít vliv i na budoucí cenotvorbu povinného ručení, ale do jaké míry to bude, je v tuhle chvíli ještě předčasné předjímat,“ připouští pro Peníze.cz Pavel Prokš, ředitel pojištění vozidel a flotil Allianz.

Povinné ručení v číslech

  • Pojišťovny na povinném ručení letos vyberou o 900 milionů korun víc než loni, celkem přes dvacet miliard korun
  • Průměrná škoda na zdraví letos dosahovala 600 tisíc korun, což je o padesát procent víc než v roce 2013; vliv na to mají novinky, které přinesl nový občanský zákoník
  • U povinného ručení se za rok 2014 očekává rekordní ekonomická ztráta: zhruba 12 procent

Zdroj: ČKP

NESPOLÉHEJTE NA NÁHODU!

Nechte si od nás zdarma zpracovat návrh havarijního pojištění a povinného ručení.

V Ušetři.peníze.cz dokážeme mnohem víc. Přesvědčte se sami.

Platí poctiví za nepoctivce?

Česká kancelář pojistitelů tvrdí, že už dnes každý, kdo platí povinné ručení, platí za řidiče, kteří si ho nesjednali. Pojišťovny svůj povinný příspěvek do garančního fondu pochopitelně berou z peněz, které vyberou na povinném pojištění. „Čím více je těch, kteří povinné ručení nemají sjednané, tím více peněz i za ně musí poctiví plátci investovat. Každý poctivý řidič zaplatí do fondu za neplatiče cca padesát až dvě stě korun ročně,“ píše se na webu České kanceláře pojistitelů. Nyní prý tedy poctivci zaplatí víc.

Není to ale ve skutečnosti jinak? Za škody způsobené dopravní nehodou se peníze vyplatí tak jako tak, ať už z pojišťovny, nebo z garančního fondu. Pokud je průměrná škoda na majetku někde v desítkách tisíc, průměrná škoda za újmu na zdraví někde kolem půl milionu, pak prostě platí, že ti, kteří si koupili povinné ručení, se skládají na ty, kteří bourali. Bez ohledu na to, jestli to byli řidiči pojištění nebo ne. A pozor: škod způsobených řidiči bez povinného ručení nejsou ani dvě procenta, ať už to berete podle počtu nehod nebo podle sumy vyplacených peněz. Poctivý nebourající řidič tedy přispívá jen ze dvou procent na nepoctivé bourající řidiče – a z osmadevadesáti na poctivé, leč bourající.

Co si o tom myslíte vy? Je ideálním řešením toho, že Česká kancelář pojistitelů často vymáhá poplatek nepojištěných neoprávněně, zrušení poplatku? Nejde se na to trochu moc zhurta? Nevylije se s vaničkou i dítě? Nebo je naopak fér vymáhat peníze teprve po tom nepojištěném řidiči, který skutečně způsobil nehodu a škodu (i když na (mnoha)milionové odškodné za těžká ublížení nebo smrt asi bude mít málokdo)? Od čeho je pak povinné ručení povinné

Na vaše názory a komentáře se těšíme v diskuzi. Jednoho z vás odměníme knížkou, tak nám na sebe nezapomeňte nechat mail.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+18
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 17 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

17. 11. 2015 16:24

Konečně zvítězil rozum...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2015 7:55 | Josef

No jo, ale představte si jinou sitauci: máte v rodině jedno auto, ale každý má řidičák - vy, manželka i třeba dvě děti. Budete potom platit 4x - za každého řidiče, i když může jet jenom jeden?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2015 15:32 | Hrubec Václav

na upozornění že jsem poslal ofocen velký TP,který mi byl vydán při přepisu na DI. Jelikož to je prý kopie není to pro ně" důvěryhodný" doklad.Při telefoním dohadováním vám po cca.30.sec.zaklapnou a dělají z blbce,že prý jste ji"vypadl"a pak si vás přehazují z jednoho tupce na druhýho. Opravdu hnus kam až lidská arogance došla. Doufejte že se tyto zoufalci již nikdy k těmto prektikám nedostanou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2015 9:45 | janstarsi

Příspěvek č 4 : k č. I 2005 u České Pojištovny- znevýhodnují klienty?

Událost časově: Datum nezaviněné nehody…7. 2013 na místě přiznaná chyba viníka –vjel v zatáčce do protisměru a srazil protijedoucí vozidlo .
Od této doby do 8.4.2014 pobočka České pojištovny v Brně odmitala zdokumentovat své rozhodnutí o stanovení obvyklé ceny vozidla /COB/. Během této doby hodnota byla pracovníky ČP v návrhu změněna. Nicméně nedodala zdokumentování. Teprve na opakované urgence a požadavek u hlavního metodika ČP bylo přislíbeno na schůzce dne 8.4.2014 vypracování. Po další urgenci až 15.12.2014 byl posudek doručen. Nezájem ze strany ČP .Dosud nedořešeno.
Zajímavé je, že oprava jinde je stanovena na menší než COB, ale vyšší než stanovené odškodné. Tím lze též zpochybnit i smluvní techniky ČP provádějící "zápis o poškození motorového vozidla"- přinejmenším v odhadu rozsahu poškození o které se opírá ČP.

Posudek lze zpochybnit: použita odlišná metodika stanovení, které znevýhodňuje pojištěného, naopak zvýhodňuje pojišťovnu. ČP provádí nekorektní stanovení THRP / Výpočet redukované technické hodnoty vozidla /. Vyhýbá se propočtům stavu technických skupin vozidla motor, spojka, převodovka, náprava př. zad…./, stanovením THNS%,ZA%, c%, THS%, PDS%, PTHS%...viz. I2005 a řady externích posudků. Nedává si práci se zjištěním skutečného stavu, ale shrne vše do "klamajícího" procentního údaje. Bez doložení, ale zásadně ovlivnující stanovení výše ČCV / časové ceny vozidla/ a tím COB. Nebere v úvahu opravy v autorizovaných servisech, výmenu celků –vše odhadne nedoloženými koeficienty atd, tak," zdá se jak jim vyhovuje". Jako soukromý subject je pochopitelně založený na zisku, není co se divit.
Posudek ČP ve vztahu k ustanovení Ústavního soudu již v roce 2008 s odkazem na dřívější rozhodnutí Okresního soudu Plzeň-jih považoval využití uvedeného Znaleckého standardu ve vztahu k amortizaci za irelevantní: „Není možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného.“

Co se dá dělat? Týká se v podstatě všech pojištěnců u ČP již od 6 tého roku prodeje. Tedy je oprávněné tvrzení, že ČP se stává místo partnerem - nedůvěryhodným protivníkem. U ČP doporučuji proto za nezbytné požadovat zpracování "Posouzení stanovení ceny motorového vozidla" /PCMV s detailnějšími informacemi THRP…. . Především pro případ, kdy zjistíte, že jste poškozováni stanovenou výší "odškodného". Postoj ČP je nekorektní, ale legální , s vědomím ministerstva dopravy. Tam si mohou , ale nemusí toho problému všimnout. Jde o silné nadnárodní loby- pojištění, výrobců vozidel a bank? Otázkou je zda si mohou dovolit si toho všimnout proti silným nadnárodním korporacím.
V zájmu pojištěných prosím umožněte dohledat předchozí příspěvky. Prosím, pokud nemáte k obsahu co říci,raději přejděte na facebook.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 12. 2014 23:04 | Milan

NENÍ ZÁSADNĚ PRAVDOU ŽE ZRUSEVÍM POPLATKŮ NEPOJIŠTĚNÝCH SE ZVEDNE POVINÉ RUČENÍ PROKAZATELNĚ O TOM HOVOŘÍ FAKE ŽE ZA DOBU 5 LET CO ČKP VE VĚTŠÍ MÍŘE VYBÍRÁ NEOPRÁVNĚNĚ PŘÍSPĚVKY NEPOJIŠTĚNÝCH SE MNOHOKRÁT JIŽ POVINÉ RUČENÍ ZDRAŽOVALO I PROTI TOMU ŽE ČKP VYBRALA DO ŮDAJNÉHO FONDU MNOHO MILIARD A KDE JSOU TY PENÍZE PODÍVÁME LI SE OPRÁVNĚNĚ ZPĚT PŘED ROK 2009NEŽ ČKP ZAČLA VYBÍRAT TYTO POPLATKY BYLI BEZPROBLÉMOVĚ HRAZENY VŠECHNY POJISTNÉ UDÁLOSTI BEZ PROBLÉMOVĚ A PLATILI ŘIDIČI O MOC MÉNĚ NEŽ NYNÍ A VŠECHNO BYLO V POŘÁDKU A BEZ PROBLÉMU A JEDINOU ZÁSADOU JE DANÁ VĚC ,TEN KDO ZAVINÍ ŠKODU NEPOJIŠTĚN A TO JAKOUKOLI JE POVINEN TUTU UHRADIT A PŘÍPADĚ NESCHOPNOSTI POTRESTÁN -ZTRÁTA ŘIDIČSKÉHO PRUKAZU ,AUTA A JINÝCH DNES DANÝCH SANKCÍ COŽ BY BYLO JEŠTĚ DŮRAZNĚJŠÍ ŘEŠENÍ A POTRESTÁNÍ COŽ BY DANÁ OSOBA BY ANI NEPOMYSLELA JEZDIT BEZ POJIŠTĚNÍ
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 12. 2014 21:01 | Ilona

Můj důvod je třeba ten, že jsem auto zdědila, ale nikdy nedostala a nemám ho...nemám ani spz aby šlo dát do depozita nic. Představa, že bych měla platit celý život za auto, které nemám? Ani nemám řidičák a nikoho to nezajímá. Je to správné rozhodnutí.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2014 18:07 | petr

Ja bych mel zaplatit 12tis ckp za to ze jsem auto neodhlasil ale pouzil jsem ho ns nahradni dily nenechaji si to vysvetlit takze zaplatit musim podle me je zruseni poplatku dobre rozhodnuti.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2014 19:59 | Tomáš Kozel

Zajímal by mě důvod těchto neplatičů, proč si neplatí tohle povinné ručení? Jsou to řádově tisícovky ročně, které nikoho nepoloží finančně. Když už někdo má na to vlastnit auto a jezdit s ním, tak ať mi netvrdí, že nemá těch pár tisíc na pojistku. Na palivu projezdí mnohokrát více. Já mám auto o výkonu 92kW, řidičák vlastním 10let a pojistka mě vychází na necelé 3000,- ročně. Žádná křeč.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2014 10:09

Nemusíte vytahovat nic většího. Stačí někomu utrhnout ruku a dneska už se nedoplatíte. Kam jsme to dopracovali.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2014 9:03 | Jan Solver

Copak zdravotní pojištění, to by se eventuálně dalo zrušit, protože člověk odpovídá čistě sám za sebe a své zdraví. Ale ten POV nevím, no když na náledí sundáte něco "většího" (a nechci tady teď vytahovat hned ten kamion s olejem na mostě a výbuchem...), tak jste doživotně v bankrotu. To se celkem dá pochopit, že stát předpokládá, že na silnicích budou i nezodpovědní blbci, kteří škodu určitě neuhradí. Pro mě je POV něco jako registrační poplatek, dálniční známka - prostě další daň. S ní problém nemám, ale když není plošná, ztrácí to smysl
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2014 20:16 | Mišan

Domnívám se že problém je někde jinde. Stále někdo vykřikuje něco o demokracii a stále jsou zde "povinné" pojištění vozidel,"povinné" zdravotní pojištění, zkrátka povinnosti v demokracii nedůstojné. Nemusíme se pojišťovat, stačí když uhradíme způsobenou škodu a na to už je možné uplatnit donucovací kroky. Tak třeba zabavení majetku, bez ohledu na to zda to slouží k zaměstnání nebo k životu. Uplatňovat třeba i nucené práce za účelem úhrady škody a podobně. Společnost škodu neudělala a tak ji nebude hradit, protože peníze této společnosti pochází z daní poctivých lidí a ti nejsou povinni hradit škody za jiné. Vždyť už konečně veďme občany k zodpovědnosti a přestaňme doplácet na různé nefachčenky, opilce, narkomany a jinou verbež. Je také s podivem že věznění nemusí hradit svůj pobyt v kriminále. Buďto si to zaplatí sami, nebo jejich rodina, nebo budou mít po propuštění dluh a obstavený plat na životní minimum.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2014 18:28

To že někdo nemá auto a má řidičák neznamená, že nebude řídit. Mám-li řidičák a chci řídit mám platnou pojistku. Nechci řídit nemám pojistku. To že mám v garáží zaparkované 4 auta a jezdím jen s jedním. Těžko pojedu se 4 najednou. Je to pojištění odpovědnosti. Je pravda, že by policie měla dělat kontroly a ne když vidí auto, které neodpovídá, dělat že nevidí. Vím o případech, kde neodpovídá STK a docela bych, věřil že jezdí i bez ŘP, ale to je jiná věc
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2014 17:48 | jezevec

co třeba řidič, který zrovna nemá auto - má platit stejně jako někdo, kdo má šest aut? žádný systém není úplně spravedlivý. pointa povinného mručení je v tom, aby nevinná oběť nehody dostala aspoň obvykle aspoň něco, a nemusel se soudit s viníkem a tahat z něj prachy.
já zase nechápu, proč z povinného ručení se neplatí moje, ale cizí škoda. někdo do mně řachne - pojištovna se zeptá, máš naše povinné mručení? máš. tak na. nemáš? tak smolík. kdekdo by si rozmyslel, jestli bude nebo nebude platit povinné ručení. v ideálním případě by pak pojištovny koupily pár obouchaných hummerů, a objížděly navštívit nepojištěné řidiče ....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2014 13:10 | Honza

Do dnešní doby nerozumím tomu, proč se platí povinné ručení za auto. Copak se auto rozhodne někam jet a nebo nabourat?. Ne podle mne je to nesmyslně postavené pojištění něčeho co samo od sebe škodu nemůže udělat. Nerozumím tomu, proč nemůže být pojištěn řidič. Mám-li dvě auta stejně můžu jet pouze jedním. Nebude-li při kontrole mít řidič pojištění odpovědnosti, seberoum u policisté řidičák a je to. To samé když někomu půjčím vozidlo a udělá škodu, proč to mám platit ze své pojistky ? Podle mne je toto pojištění postavené na hlavu.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2014 12:13 | Jan Solver

Klasika. V ČR nefungují registry, nejsou schopné si předat informace a do toho ústavní soud řekne, že i zaregistrované vozidlo může být na soukromém pozemku a nemusí tedy platit POV.
Výsledek?
Povinné ručení je nepovinné.
Uložení do depozitu je zbytečná služba, ČKP jako organizace nejspíš také.
Na silnici vypukne džungle.
Klasický Kocourkov.

Přitom jeden by řekl, že nic jednoduššího už být nemůže. Chceš značky? Zaplať POV, a můžeš vyjet. Místo celé slavné ČKP a té obludné administrativy a zákona, který porušoval presumpci neviny, by postačil jednoduchý nástroj na převod vozidel - převodní RZ. Na první pohled odlišná s 30 denní platností. Případně přenosné RZ na majitele, jako to mají v CH. Jen ta vůle chybí...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 17 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

A tohle už jste četli?

Expert pojišťovny o srovnávačích: Pojištění je buď dobré, nebo levné

21. 11. 2014 | Martin Vlnas, Monika Veselíková | 6 komentářů

Expert pojišťovny o srovnávačích: Pojištění je buď dobré, nebo levné

Prodej pojištění přes internet stále roste. S Jiřím Novým, marketingovým specialistou Allianz pojišťovny pro internet, jsme mluvili o povinném ručení, on-line pojištění, ale také o... celý článek

Kamera na čelním skle, diktafon v kapse. Pomůžou u soudu? A v pojišťovně?

15. 7. 2014 | Jiří Lojda | 16 komentářů

Kamera na čelním skle, diktafon v kapse. Pomůžou u soudu? A v pojišťovně?

Jedete po dálnici. Nespěcháte. Předjíždíte kolonu kamionů a jeden z nich náhle vybočí a natlačí vás na svodidla. Jeho řidič si ani nevšimne – vy se snažíte rozdýchat hrozící infarkt... celý článek

Nejen povinné ručení... Zdraží i havarijní pojištění! Jak vybírat?

13. 11. 2013 | Petra Dlouhá

Nejen povinné ručení... Zdraží i havarijní pojištění! Jak vybírat?

O tom, že nás čeká zdražování povinného ručení, ví asi každý. Jak to ale bude s cenami havarijního pojištění? V Česku si ho dlouhodobě sjednává asi pětina majitelů aut a jeho ceny v... celý článek

Povinné ručení zdražuje. Jak si vybrat nejlepší?

29. 10. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Povinné ručení zdražuje. Jak si vybrat nejlepší?

Majitelé motorových vozidel se musí smířit s tím, že si za povinné ručení připlatí. Rozdíly v ceně, ale taky v poskytovaných službách navíc mezi jednotlivými pojišťovnami narůstají.... celý článek

Skóre České kanceláře pojistitelů: Desetitisíce neoprávněně vymáhaných pokut za povinné ručení

2. 9. 2013 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Skóre České kanceláře pojistitelů: Desetitisíce neoprávněně vymáhaných pokut za povinné ručení

Česká kancelář pojistitelů loni rozeslala 682 tisíc výzev k uhrazení příspěvku nepojištěných – určených lidem, kteří neplatí povinné ručení. Desetitisíce z nich jsou neoprávněné, mezi... celý článek

Partners Financial Services