Výpočet čisté mzdy 2025
Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jiří Krušina
podnikatel, Energo-Pro
Ivo Ulich
bývalý fotbalista a podnikatel

55,56 %
z 9 duelů

44,44 %
z 9 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Povinné ručení: Ruší se poplatek pro nepojištěné. Doplatí na to poctivci?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
11. 12. 2014 13:10, Honza
Do dnešní doby nerozumím tomu, proč se platí povinné ručení za auto. Copak se auto rozhodne někam jet a nebo nabourat?. Ne podle mne je to nesmyslně postavené pojištění něčeho co samo od sebe škodu nemůže udělat. Nerozumím tomu, proč nemůže být pojištěn řidič. Mám-li dvě auta stejně můžu jet pouze jedním. Nebude-li při kontrole mít řidič pojištění odpovědnosti, seberoum u policisté řidičák a je to. To samé když někomu půjčím vozidlo a udělá škodu, proč to mám platit ze své pojistky ? Podle mne je toto pojištění postavené na hlavu.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
16. 12. 2014 19:59, Tomáš Kozel
Zajímal by mě důvod těchto neplatičů, proč si neplatí tohle povinné ručení? Jsou to řádově tisícovky ročně, které nikoho nepoloží finančně. Když už někdo má na to vlastnit auto a jezdit s ním, tak ať mi netvrdí, že nemá těch pár tisíc na pojistku. Na palivu projezdí mnohokrát více. Já mám auto o výkonu 92kW, řidičák vlastním 10let a pojistka mě vychází na necelé 3000,- ročně. Žádná křeč.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)
17. 11. 2015 16:24
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 4. 2015 7:55 | Josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2015 15:32 | Hrubec Václav
6. 1. 2015 9:45 | janstarsi
Událost časově: Datum nezaviněné nehody…7. 2013 na místě přiznaná chyba viníka –vjel v zatáčce do protisměru a srazil protijedoucí vozidlo . Od této doby do 8.4.2014 pobočka České pojištovny v Brně odmitala zdokumentovat své rozhodnutí o stanovení obvyklé ceny vozidla /COB/. Během této doby hodnota byla pracovníky ČP v návrhu změněna. Nicméně nedodala zdokumentování. Teprve na opakované urgence a požadavek u hlavního metodika ČP bylo přislíbeno na schůzce dne 8.4.2014 vypracování. Po další urgenci až 15.12.2014 byl posudek doručen. Nezájem ze strany ČP .Dosud nedořešeno. Zajímavé je, že oprava jinde je stanovena na menší než COB, ale vyšší než stanovené odškodné. Tím lze též zpochybnit i smluvní techniky ČP provádějící "zápis o poškození motorového vozidla"- přinejmenším v odhadu rozsahu poškození o které se opírá ČP.
Posudek lze zpochybnit: použita odlišná metodika stanovení, které znevýhodňuje pojištěného, naopak zvýhodňuje pojišťovnu. ČP provádí nekorektní stanovení THRP / Výpočet redukované technické hodnoty vozidla /. Vyhýbá se propočtům stavu technických skupin vozidla motor, spojka, převodovka, náprava př. zad…./, stanovením THNS%,ZA%, c%, THS%, PDS%, PTHS%...viz. I2005 a řady externích posudků. Nedává si práci se zjištěním skutečného stavu, ale shrne vše do "klamajícího" procentního údaje. Bez doložení, ale zásadně ovlivnující stanovení výše ČCV / časové ceny vozidla/ a tím COB. Nebere v úvahu opravy v autorizovaných servisech, výmenu celků –vše odhadne nedoloženými koeficienty atd, tak," zdá se jak jim vyhovuje". Jako soukromý subject je pochopitelně založený na zisku, není co se divit. Posudek ČP ve vztahu k ustanovení Ústavního soudu již v roce 2008 s odkazem na dřívější rozhodnutí Okresního soudu Plzeň-jih považoval využití uvedeného Znaleckého standardu ve vztahu k amortizaci za irelevantní: „Není možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného.“
Co se dá dělat? Týká se v podstatě všech pojištěnců u ČP již od 6 tého roku prodeje. Tedy je oprávněné tvrzení, že ČP se stává místo partnerem - nedůvěryhodným protivníkem. U ČP doporučuji proto za nezbytné požadovat zpracování "Posouzení stanovení ceny motorového vozidla" /PCMV s detailnějšími informacemi THRP…. . Především pro případ, kdy zjistíte, že jste poškozováni stanovenou výší "odškodného". Postoj ČP je nekorektní, ale legální , s vědomím ministerstva dopravy. Tam si mohou , ale nemusí toho problému všimnout. Jde o silné nadnárodní loby- pojištění, výrobců vozidel a bank? Otázkou je zda si mohou dovolit si toho všimnout proti silným nadnárodním korporacím. V zájmu pojištěných prosím umožněte dohledat předchozí příspěvky. Prosím, pokud nemáte k obsahu co říci,raději přejděte na facebook.
30. 12. 2014 23:04 | Milan
29. 12. 2014 21:01 | Ilona
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 12. 2014 18:07 | petr
16. 12. 2014 19:59 | Tomáš Kozel
12. 12. 2014 10:09
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 12. 2014 9:03 | Jan Solver
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 12. 2014 20:16 | Mišan
11. 12. 2014 18:28
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 12. 2014 17:48 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 12. 2014 13:10 | Honza
11. 12. 2014 12:13 | Jan Solver
Přitom jeden by řekl, že nic jednoduššího už být nemůže. Chceš značky? Zaplať POV, a můžeš vyjet. Místo celé slavné ČKP a té obludné administrativy a zákona, který porušoval presumpci neviny, by postačil jednoduchý nástroj na převod vozidel - převodní RZ. Na první pohled odlišná s 30 denní platností. Případně přenosné RZ na majitele, jako to mají v CH. Jen ta vůle chybí...
11. 12. 2014 11:45 | Petr
11. 12. 2014 7:01 | Pavel