Reklamace v autoservisu
Otázku poslal/a:  , 17. 2. 2021 20:49

Dobrý den, na začátku prosince 2019 jsem dával auto do servisu na repas automatické převodovky. Repas byl proveden a v lednu 2020 mi auto bylo předáno jako opravené s 12 měsíční zárukou. Po měsíci užívání, kdy jsem servis několikrát kontaktoval, že s převodovkou není něco v pořádku, mi bylo vždy řečeno, že se adaptuje. Nicméně převodovka se opět pokazila a v polovině února 2020 šla na další opravu v rámci reklamace. Délka této reklamace trvala až do poloviny června 2020 s tím, že se servis neustále vymlouval na covid a s tím spojené problémy s dodáváním dílů. Pak mi bylo auto zase vráceno jako opravené, ale převodovka vydávala zvuky při přeřazovaní na 3tí rychlostní stupeň. Opět s odpovědí, že se adaptuje. S přicházející zimou zvuky v převodovce a jejich četnost zesilovala. Kontaktoval jsem tedy na podzim servis, že mi to už nepřijde normální. Po předchozí domluvě se servisem jsem auto vezl na další reklamaci v prosinci 2020, kde po cca 14 dnech, co sem je kontaktoval, mi bylo řečeno, ať si auto vyzvednu, že mají problémy s dodáním dílu a že po novém roce by měl díl přijít. Na začátku ledna 2021 jsem servis opět kontaktoval, jestli tedy díly přišly a kdy mám auto dovézt, odpověď byla "zavolejte příští týden". Takto mé telefonáty probíhaly každý týden až do 2.2.2021, kdy sem auto mohl konečně dovézt k opravě, že už díly přišly. Při předání vozidla k opravě mi bylo řečeno, že to asi bude synchronizátor a mají na něho opravenou sadu. Že závada je v podstatě jen v ozívajícím se zvuku z převodovky a na funkčnost to nemá vliv. Nyní tam je auto již 14 dní a servis se zatím neozývá, zda je oprava hotová. Chci se tedy zeptat, jestli i servis musí dodržovat nějaké záruční opravné termíny, jestli se mohu nějak bránit a argumentovat, aby byla spravedlnost na mé straně, jestli se mohu nějak bránit v případě, že oprava nebude opět v pořádku. Jinak oprava (repas) automatické převodovky mě vyšla na 58600 Kč. Předem děkuji za odpověď. Obluk, spotřebitel

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Servis odpovídá za vady, které má provedená oprava (repas) při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Je-li tedy měněna nějaká součástka, odpovídá servis za vady této součástky při převzetí, ale i za vady, které se vyskytnou během zákonné 24měsíční doby. Obecně platí, že reklamace zjevných vad by měla být okamžitá při přebírání věci z opravy. To samé platí i u vad, které lze zjistit vyzkoušením. Reklamace skrytých vad pak musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let. Servis je povinen vyřídit Vaši reklamaci do 30 dní od jejího uplatnění, pokud se s Vámi prokazatelně nedohodne na delší době, a to v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud servis nedodrží 30denní lhůtu k opravě (bez ohledu na to, zda jsou na trhu k dispozici náhradní díly), opravňuje Vás to odstoupit od smlouvy o opravě, kdy by Vám servis měl vrátit cenu za opravu a uvést automobil do původního stavu. Jestli Vám v důsledku déletrvající reklamace vznikla další škoda, například v nutnosti pronajmout si náhradní automobil, můžete po servisu požadovat úhradu i této částky. Pokud servis nevyřizuje reklamace v souladu se zákonem, mimo jiné včas, můžete na to upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

5. 3. 2021 18:26

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Reebok stornuje objednávky a kaje se za chybu. Na co příště při nákupu pozor

9. 6. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Reebok stornuje objednávky a kaje se za chybu. Na co příště při nákupu pozor

Sportovní značka Rebook se českým zákazníkům po e-mailu omlouvá za chybu, kdy jim o víkendu na svém e-shopu u zboží v akci nepřepočítala cenu v eurech na koruny.

E-shopoví šmejdi dostali pokuty za víc než 15 milionů. Jak je poznat a nenaletět

23. 4. 2025 | Pavla Adamcová

E-shopoví šmejdi dostali pokuty za víc než 15 milionů. Jak je poznat a nenaletět

Vypadají jako běžné e-shopy. Navíc nabízejí výrazně nižší ceny než konkurence a superrychlé doručení. Jenže když zaplatíte předem – a ono to většinou ani jinak nejde – nastane několikatýdenní ticho. V lepším případě.

První hromadná žaloba v Česku. Lidé chtějí vrátit zálohy za nedodané zboží

16. 3. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

První hromadná žaloba v Česku. Lidé chtějí vrátit zálohy za nedodané zboží

Městský soud v Praze bude projednávat historicky první hromadnou žalobu v Česku. Vyplývá to z usnesení soudu v takzvané certifikační fázi řízení. Žaloba podle něj splňuje všechny podmínky a je tedy přípustná.

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

10. 3. 2025 | Petr Kučera

Rekordní pokuty dodavatelům energií. Úřad sebral i licenci

Energetický regulační úřad (ERÚ) v loňském roce uložil pokuty v celkové výši 14,3 milionu korun za zakázané praktiky proti spotřebitelům. „Jedná se o rekordní částku za více než dvacetiletou historii úřadu, padla rovněž nejvyšší sankce v jediném řízení,“ říká Jan Šefránek, předseda Rady ERÚ.

Kde prodávali špatný benzin nebo naftu? Nový přehled pokut od ČOI

26. 2. 2025 | Petr Kučera

Kde prodávali špatný benzin nebo naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledního roku.

Konec předražených půjček? Spotřebitelské úvěry mají dostat úrokový strop

22. 2. 2025 | Kateřina Hovorková | 3 komentáře

Konec předražených půjček? Spotřebitelské úvěry mají dostat úrokový strop

Ministerstvo financí chce zavést limity na náklady spojené se spotřebitelským úvěrem. Přísnější pravidla vyžaduje evropská směrnice.

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

18. 2. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Zaplaťte dluh, který nemáte, tlačila pojišťovna na klienty. Dostala pokutu

Pojišťovna Allianz dostala od České národní banky (ČNB) pokutu ve výši tří a půl milionů korun. Při komunikaci s desítkami tisíc klientů totiž použila nepravdivé a klamavé informace, čímž podle ČNB porušila zákon o distribuci pojištění a zajištění.

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys

17. 2. 2025 | Renata Lichtenegerová

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys

Před jedenácti lety založil Opravárnu, web spojující majitele porouchaných přístrojů s opraváři. Z ekologického projektu se stal podnikatelský záměr zaměřený na B2B segment a vznikl RepairSYS. Jan Charvát v rozhovoru popisuje dnes úspěšný byznys model, s nímž čelil recesi na trhu elektrospotřebičů i neúspěšné expanzi do zahraničí.

Chemikálie v hračkách i chybné značení. Jak dopadl test zboží z Temu

4. 2. 2025 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Chemikálie v hračkách i chybné značení. Jak dopadl test zboží z Temu

Snadno oddělitelné malé části dětských hraček, chybějící nebo nesprávné složení na kosmetice nebo rizikové elektrické ohřívače – to jsou výsledky testu členů Evropské spotřebitelské organizace (BEUC), kteří zkoumali zboží prodávané na čínském online tržišti Temu.

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

17. 1. 2025 | Pavla Adamcová

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich cenovky dva roky po zavedení nových pravidel toho, jak přehledně stanovit slevu. Kdo se zlepšil, a kdo v kouzlení se slevami pokračuje dál?

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

16. 1. 2025 | Petr Kučera | 1 komentářů

Nevýhodný kurz DCC na kartě umí blokovat další banka. Dvě to odmítají

Snadnou blokaci nechtěné služby nově nabízí i Moneta. Přidala se tak k České spořitelně, Fio bance, mBank, Partners Bance, bývalé Max bance a Raiffeisenbank. Funkci plánují přidat i některé další banky. Zásadně proti zůstávají jenom dvě.

Špatná zpráva pro řetězce. Pokutu za falešné slevy potvrdil soud

26. 12. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

Špatná zpráva pro řetězce. Pokutu za falešné slevy potvrdil soud

Český soud poprvé rozhodl ohledně nových pravidel pro počítání slev. Podobně jako Albert přitom postupují i další velké řetězce. Naději pro další spory jim nedává ani Soudní dvůr Evropské unie.

Nachytali vás taky? Podívejte se na triky e-shopů během Black Friday

2. 12. 2024 | Jakub Balada

Nachytali vás taky? Podívejte se na triky e-shopů během Black Friday

Přísnější pravidla pro poutání slev platí už skoro dva roky. Ve většině velkých českých e-shopů už na klamavé praktiky nenarazíme, některé ale se slevami kouzlí dál. A mnohem horší je to u zahraničních „tržišť“ jako Temu, Trendyol nebo Aliexpress. Projděte si novou analýzu od Hlídače shopů.

Black Friday je tady. Expertka radí, jak v záplavě slev nenaletět

14. 11. 2024 | Pavla Adamcová

Black Friday je tady. Expertka radí, jak v záplavě slev nenaletět

Zatímco v USA se Black Friday koná na konci listopadu během jediného dne, u nás běží celé týdny. Český zákazník se tak snadno ztratí v tom, co slevová akce skutečně je, a kde ho jen obchodník tahá za nos. Advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton Veronika Odrobinová radí, kdy se nákup skutečně vyplatí.

Velký obal, ale půlka je prázdná. ČOI potrestala výrobce za plýtvání

26. 10. 2024 | Petr Kučera | 2 komentáře

Velký obal, ale půlka je prázdná. ČOI potrestala výrobce za plýtvání

Česká obchodní inspekce (ČOI) uložila pokutu 150 tisíc korun výrobci tablet do myčky za to, že používal stejně velká balení pro 80, 65 i 48 kusů. Sankci z listopadu 2022 teď potvrdil i Městský soud v Praze.

Stránka 1/26

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Hloupost jako investiční strategie? Expert ví, jak na ní vydělávat

Hloupost jako investiční strategie? Expert ví, jak na ní vydělávat

Světový akciový index MSCI All Country World před týdnem stoupl na historické maximum....více

Samoživitelé mají v první řadě myslet na sebe, říká poradkyně z Partners

Samoživitelé mají v první řadě myslet na sebe, říká poradkyně z Partners

Lenka Urieová je máma samoživitelka. Na konci měsíce mívá pořádně napnutý rozpočet. Když...více

Kde natankovat při cestě na dovolenou? Ceny benzinu a nafty v EU

Kde natankovat při cestě na dovolenou? Ceny benzinu a nafty v EU

Při cestě do ciziny se vyplatí natankovat plnou ještě v tuzemsku – pokud nejedete přes...více

Interaktivní grafiky

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vejtřaska, embéčko, Avia, Tatra. Jak se vyznáte v historii českých aut?

Vyzkoušejte si, jak znáte auta, která bychom dneska mohli označit označit za ikonická....více

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Dvacet nejprodávanějších léků v Česku. Projděte si letošní žebříček

Které léky Češi nejčastěji kupovali v prvním čtvrtletí roku 2025? Přinášíme přehled 20...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services